Translate

יום רביעי, 16 באוגוסט 2017

העיר חולון פותחת את העונה התשיעית לעיצוב עם תערוכה ייחודית המציגה מבט חדשני על אחד היוצרים המקורים, המצליחים ופורצי הדרך בפופ הישראלי: מאת: שרית יוכפז




מעלה, מעלה!
צביקה פיק: התערוכה

*צביקה פיק, אייקון הפופ הראשון שזעזע ועדיין מזעזע את התרבות הישראלית משנות השבעים ועד היום והפך למאסטרו של שנות האלפיים, עומד במרכזה של תערוכה חדשה בגלריית החווה * התערוכה הייחודית מציעה מבט חדשני ומעניין על פיק – עשייתו האמנותית, המוזיקלית והאופנה החדשה שהוא בישר וכן על האופן שבו הוא אתגר את הגבריות הישראלית, "הכוכבות" ופולחן הסלבריטאיות והערצה *בתערוכה יוצגו פריטים אישים של פיק מאוספו הפרטי בהם: תלבושות, צילומים משפחתיים, תקליטים, פרסים ועוד *מעצבים ואמנים מובילים יציגו יצירות שיתייחסו לפיק ולהשפעתו על התרבות הישראלית



אוצרי התערוכה : רפי וזאנה ד"ר גיא מורג צפלביץ' 

גלריית החווה

תערוכות נוספות שייפתחו את העונה:

תערוכה רטרוספקטיבית ראשונה של ירון מינקובסקי מבכירי מעצבי האופנה בישראל:

ירון מינקובסקי – רוקם החלומות
עבר, הווה, עתיד – ציוני דרך

למעלה משלושים שנות יצירה של עיצובים גדולים מהחיים בהם דגמים מקולקציות אייקוניות : אלף לילה ולילה שלבשו דץ ודצה באירוויזיון, ירושלים של זהב שעיצב עבור גוטקס, קלידוסקופ, פופ ארט ועוד..


אוצרת: אילנה כרמלי לנר
גלריית המשכן בית מאירוב


תערוכת יחיד של אמן הפופ ארט בזוקה ג'ו:
"המין השלישי – אבולוציה"

מגוון של עבודות סוריאליסטיות המבטאות את תפיסת עולמו של בזוקה כי האדם באם נולד כגבר או כאישה יכול לבחור את מינו מבלי לאבד את זהותו המקורית...

תערוכת חוצות דב הוז

מוזאיקה בסביבת מגורים
תערוכת יחיד של חני נחמני

גלריית חנקין


שני, 11/9 שעה 19:00

העיר חולון תפתח בחודש ספטמבר הקרוב בפעם התשיעית את העונה הישראלית לעיצוב בגלריות העירוניות בעיר. בשני, 11/9 בשעה 19:00 ייפתחו במקביל בעיר ארבע תערוכות עיצוב חדשות, כשהמרכזית שבהן היא "מעלה, מעלה! . צביקה פיק: התערוכה" , המציגה מבט חדשני על אחד היוצרים המקורים, המצליחים ופורצי הדרך בפופ הישראלי. זוהי התערוכה השנייה במספר שיוזמת עירית חולון, המוקדשת לדמותו של אייקון תרבות ישראלי. התערוכה הראשונה גַּלְבִּי, עפרה חזה: התערוכה, נפתחה בספטמבר 2016 וזכתה לעשרות אלפי מבקרים

חולון שמה לעצמה מטרה להוות בית חם לעיצוב ישראלי ובינלאומי ופלטפורמה למעצבים בתחילת דרכם כמו גם למנוסים שבהם. בהתאם לכך הכריזה לפני כתשע שנים על ייסוד העונה הישראלית לעיצוב בחולון הנפתחת מידי שנה בחודש ספטמבר. עד כה הציגו במסגרת זו מאות מעצבים ישראלים ביותר מ 170 תערוכות! 

רפי וזאנה, ע. מנכ"ל העירייה לתרבות ואמנות:
״דמיון הוא תחילת היצירה״ אמר ברנרד שו ״אתה מדמיין את מה שאתה רוצה, אתה רוצה את מה שאתה מדמיין ולבסוף את יוצר את מה שאתה רוצה״. אני שמח שעונת התערוכות בגלריות העירוניות של חולון מאפשרת לאמנים ומעצבים ישראלים לדמיין, לרצות, ומעל לכל ליצור! כל זאת בתמיכה מלאה של עיריית חולון אשר שמה גבוה בראש סדר העדיפויות לקדם את עולם התרבות, על מנת להוקיר את היוצרים הוותיקים, לדחוף קדימה את היוצרים של היום ולמען דור העתיד. 

ואלה התערוכות שיפתחו חגיגית את עונת העיצוב הישראלית 2017/2018 של חולון:

מעלה, מעלה!
צביקה פיק: התערוכה

אוצרי התערוכה : רפי וזאנה ד"ר גיא מורג צפלביץ' 

גלריית החווה

צביקה פיק, אשר פרץ לתודעת הקהל הישראלי בתחילת שנות השבעים כשנבחר לככב בתפקיד הראשי כשחקן וזמר במחזמר "שיער", נחשב לתופעה תרבותית יוצאת דופן ומעוררת השראה.

צביקה פיק, אשר פרץ לתודעת הקהל הישראלי בתחילת שנות השבעים כשנבחר לככב בתפקיד הראשי כשחקן וזמר במחזמר "שיער", נחשב לתופעה תרבותית יוצאת דופן ומעוררת השראה.

הוא זכה בעשרות פרסים כולל כינור דוד והושפע מתרבות הגלאם, הרוק והניו וויב בפופ הבינלאומי בשנות ה 70 וה 80, הפך לאייקון תרבותי שסלל את הדרך לאמנים המעזים לשבור גבולות מגדרים. במשך כל הקריירה מזעזע פיק את התרבות הישראלית בשלל תלבושות צבעוניות, מלודיות מורכבות, שפת גוף חושנית וסיבובי הופעות שזוכים להצלחה מסחרית מרשימה. פיק הוא מהאמנים הישראלים  היחידים שזוכים לגילויי הערצה קיצוניים בדמות מעריצות ומעריצים היסטריים כששומרי ראש צמודים מלווים אותו לכל מקום.

התערוכה הייחודית "מעלה, מעלה!" תציע מבט חדשני, מעניין ומקיף על פיק על הפיכתו למאסטרו, אושיה תרבותית הנמצאת בלב הקונצנזוס מצד אחד ושנויה במחלוקת מצד שני. האופן שבו פיק איתגר ומאתגר את הגבריות הישראלית, "הכוכבות" ופולחן הסלבריטאיות והערצה. התערוכה תתייחס לעשייה האמנותית, המוזיקלית, האופנה החדשה שהוא בישר, הערעור על תפקידי המינים והיותו אייקון הפופ הראשון .

במסגרת התערוכה יוצגו פריטים אישים של פיק מאוספו הפרטי בהם: תלבושות, צילומים משפחתיים, תקליטים, פרסים, הפקות צלמי אופנה מובילים ועוד. כמו כן, יוצגו גם עבודות של מעצבים ואמנים עכשוויים המתייחסות לדמותו האייקונית של פיק והשפעתו על התרבות הישראלית בהם: ורדי כהנא, קרן שפילשר, בן לם, צחי נבו, רועי פלנט, כפיר מהצרי, שולה קובו, מולה עשת איתן טל, יוסי מדר, שמואל יערי ואחרים.


נעילת התערוכה: 2/12/17




ירון מינקובסקי – רוקם החלומות
עבר, הווה, עתיד – ציוני דרך

אוצרת: אילנה כרמלי לנר

גלריית המשכן בית מאירוב


התערוכה "ירון מינקובסקי רוקם החלומות" מציגה ציוני דרך מרכזיים לאורך 30  שנים בהן מינקובסקי יוצר ומעצב אופנת עלית בישראל  .הדגמים השונים שיוצגו בתערוכה על ציר זמן של עבר, הווה, עתיד מזמנים הצצה למשנתו העיצובית של מינקובסקי שהדגמים השונים שהוא יוצר נמצאים על קו התפר שבין אופנה לאמנות. הדגמים שעונים על הגדרת "הוט קוטור" מאופיינים בגזרה מוקפדת, בדים איכותיים, גימור מושלם ויחד עם זאת עונים על הציפיות מיצירת אומנות: יצירותיו מרגשות, מפתיעות ומעמידות באור חדש את כל מה שידענו על יחסים בין צורה, צבע, טקסטורה, בדים, גזרות ומה שביניהם.

במסגרת התערוכה יוצגו דגמים ופרטים מקולקציות אייקוניות בהן:
"אלף לילה ולילה" שהוצגה לראשונה בשנת 1989 ביריד האופנה איגדו בדיסלדורף וזיכתה את ירון בפרס המעצב הצעיר הטוב באירופה לשנת 989 1 בקטגורית שמלות ערב. הקולקציה נעשתה מבדי ליקרה קטיפה בצבעוניות חזקה ששילבו בתוכם רקמות בוכריות, שנגזרו ממפות וכיסויי מיטה שנרכשו בשוק הפשפשים ביפו. כעבור שנתיים בשנת 1991 הזמרים אורנה ומשה דץ לבשו בגדים מהקולקציה בעת  שייצגו את ישראל בתחרות האירוויזיון עם השיר "כאן". קולקציית "קליידוסקופ" שהחל לעצב מינקובסקי בשנת 1990בהשראת ההשתקפויות השונות של שברי הזכוכית והמראות במכשיר הקלידוסקופ . הקולקציה עשויה מבדי ליקרה רשת בהם משובצים אבני סברובסקי ואבני פלסטיק צבעוניות כשהשילוב ביניהם יצר מרבדי צבע נוצצים בצורות אורגניות  וגאומטריות, משחקיי שקוף ואטום וזרימה של צבע  גוון וצורה שיצרו קומפוזיציה עשירה וססגונית. מינקובסקי שהחל את דרכו בחברת גוטקס עוד בהיותו סטודנט ועיצב עבורם בגדי ערב נתבקש  ע"י גברת גוטליב לעצב עבורה קולקציה של בגדי ים. הקולקציה "ירושלים של זהב" כללה בגדי ים וחוף בעיקר בגווני לבן  שהיו מעוטרים בסרטי קישוט  מצופים זהב, אבני טורקיז ומתכות  המשלבות אורנומנטיקה מזרחית עם יודאיקה לצד שימוש במגני דוד, סמלי המנורה ועוד. בהשראת קולקציה זו עיצב מינקובסקי בהמשך בגדי הופעה לזמרת עופרה חזה ז"ל.  קולקציית פופ ארט שעיצב בהשראת תרבות הקומיקס,  סרטים מצוירים וגיבורי על היו. הקולקציה עשויה מבדי מגבת-רדי מייד שניקנו ע"י המעצב נגזרו ונתפרו מחדש והפכו לבגדי קיץ יוצאי דופן בכיכובן של דמויות שונות של קרטונז בשילוב אבני סברובסקי.

תאריך נעילת התערוכה : 4/11/17

בזוקה ג'ו
"המין השלישי – אבולוציה"

תערוכת חוצות דב הוז

תערוכת חוצות של אמן הפופ ארט בזוקה ג'ו בן ה 53 שפרץ כמטאור בשמי האמנות הישראלית לפני מספר שנים. האמן האוטודידקט יצר שפה אמנותית חדשה "פופ ארט קומי - גנגסטר ארט" כפי שהוא מכנה אותה. בעבודותיו מציג בזוקה מגוון דמויות סוריאליסטיות המשלבות קטבים קיצוניים – בני אצולה וזונות רחוב, פורטרטים עצמיים, חיות, סמלים, אותיות ומוטיבים שונים.

התערוכה "המין השלישי – אבולוציה" מבטאת את תפיסת עולמו של בזוקה כי האדם באם נולד כגבר או כאישה יכול לבחור את מינו מבלי לאבד את זהותו המקורית, מעין שילוב בין המינים, לאו דווקא טרנסג'נדרים אלא מין חדש, משודרג – "המין השלישי". בעבודות בתערוכה יוצר בזוקה דמויות סוריאליסטיות, גברים עם איברי מין נשים, נשים מזוקנות וגבריות בערב רב של דמיון וצבע. דמות מפתח בעבודותיו היא פרידה קאלו כחלק מאמונתו של בזוקה שדמותה של קאלו תואמת את חזונו לגבי הזן החדש, מעין אישה – גבר , כפי שהדבר בא לידי ביטוי בבוטות ובנועזות של ציוריה וחייה.

תאריך נעילה: 31/12/17

מוזאיקה בסביבת מגורים
תערוכת יחיד של חני נחמני

נחמני נחשפה לעולם המוזאיקה לאחר שנים בהן עסקה במגוון תפקידי הדרכה וניהול במערכת החינוך.
במסגרת התערוכה יוצגו מגוון רחב של עבודות המבטאות הרמוניה בין פונקציונליות לאסתטיקה תוך שילוב הסביבה המלאכותית שהיא יוצרת מבלי להפר זאת זו הטבעית.

 התשתיות ומגוון החומרים בהן היא בוחרת להשתמש בעבודותיה נועדו להעניק חזות חדשה לחפצים ישנים מתוך ראייה של התחדשות, שימוש חוזר ושמירה על איכות הסביבה. יצירותיה המקוריות במוזאיקה מחברות שברים ישנים לכדי שלמות חדשה ומשקפות את אהבתה לחומרים ולצבעים ונותנת ביטוי לרגשות ולרעיונות. בשילובי הצבעים בהם היא משתמשת ניכרת השפעתו של גאודי.

תאריך נעילה: 28/10/17


הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

גלריות חולון:

גלריית חנקין - רחוב חנקין 109,חולון.
שעות פתיחה: ב, ג, ד,ה  12:00-09:00 ו- 19:00-16:00 שישי-שבת 13:00-10:00

גלריית החווה -רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון
שעות פתיחה: ד', ה' 20:00-17:00, ו', ש' 14:00-10:00


גלריית המשכן "בית מאירוב"- רח' הרצפלד 31, חולון,
שעות פתיחה: ג, ד, ה 20:00-17:00, שישי-שבת 13:00-10:00


שד' דב הוז משתרעות מנתיבי  איילון ועד ככר סטרומה בחולון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה