Translate

יום שלישי, 15 באוגוסט 2017

כל התרבות, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ועיריית תל אביב משיקים מתחם תרבות חדש בליבה של תל אביב. מאת: שרית יוכפז



היכל התרבות, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ועיריית תל אביב משיקים מתחם תרבות חדש בליבה של תל אביב
לרגל חגיגות ה- 60 להיכל התרבות, יושק אולם המופעים החדש – 'אולם צוקר' במסגרת ההשקה תתקיים סדרת קונצרטים מיוחדים ומופעים עם אומנים מובילים בשילובים מיוחדים
 ***
אירועי ההשקה של אולם המופעים החדש המונה כ – 400 מקומות ישיבה, יערכו בין ה12- ל-22 באוקטובר 2017, בכך יורחב מתחם התרבות סביב היכל התרבות ויהווה מרכז תרבות בלב ליבה של תל אביב. האולם החדש נקרא: 'אולם צוקר', בתרומתם של רבקה סקר ועוזי צוקר. בניית האולם התאפשרה בזכות שיתוף הפעולה בין עיריית תל אביב ל קרן התזמורת הפילהרמונית – שהחל בפרויקט שיפוץ ההיכל אשר הסתיים לפני כשלוש שנים ובבניית האולם החדש אשר קרן התזמורת גייסה את התרומה הראשית להקמתו.

דלית קורל, מנכ"לית היכל התרבות: "היכל התרבות תל אביב, נכס צאן ברזל של התרבות הישראלית, הנו מרכז תרבות מוביל בארץ למופעים, כנסים ואירועים. פתיחת האולם החדש תהפוך את המתחם לקומפלקס תרבות מגוון המאפשר קיומם של אירועים ומופעי תרבות שונים, לצד קונצרטים של מוזיקה קלאסית: פסטיבלי מוזיקה, מופעי אמנים, כנסים, ועידות, תערוכות ועוד . המתחם החדש בשילוב הקיים מכיל 3 אולמות, אכסדראות ומרפסות מעוצבות בלב ליבה של תל-אביב וכל זאת לצד צליליה המופלאים של התזמורת הפילהרמונית, שההיכל משמש כמשכנה".
אודות לשיתוף הפעולה בין עיריית תל אביב לקרן לתזמורת, היכל התרבות הנו מרכז התרבות המודרני והחדיש ביותר בארץ, ששמר על צביונו משנות הקמתו.

פתיחה חגיגית של המתחם תתקיים ב – 12 באוקטובר, לרגל יום הולדתו ה – 60 של היכל התרבות, בקונצרט חגיגי ותמשך בשורה של קונצרטים ומופעים לכל המשפחה.

אבי שושני, מזכ"ל התזמורת הפילהרמונית: "אני אסיר תודה לקרן התזמורת הפילהרמונית על שאפשרה לנו להגשים חלום רב שנים של אולם אינטימי בביתה של התזמורת שישמש את התזמורת לחזרות ואשר יתקיימו בו קונצרטים קאמריים ומגוון פעילויות ומופעים נוספים".

לפתיחת החגיגות, תצדיע התזמורת הפילהרמונית להיכל התרבות בקונצרט מיוחד, באולם ע"ש לואי ובניצוחו של מאסטרו זובין מהטה,  אשר ישחזר במדויק את הקונצרט הראשון שהפילהרמונית ביצעה ביום חנוכת היכל התרבות ב-1957. ב – 13 באוקטובר יתקיים קונצרט קאמרי מיוחד ב'אולם צוקר' ולמחרת בשבת בבוקר קונצרט של הפילהרמונית לילדים בביצוע קרנבל החיות מאת סן-סאנס.


החגיגות ימשיכו בסדרת מופעים של אמנים מובילים:
17.10 מוש בן ארי ורועי זוארץ – במופע אקוסטי
18.10 שלמה גרוניך מארח את אלון עדר.
19.10 חנן בן ארי- מופע סיום קיץ חגיגי – חשיפת שירי האלבום החדש.
20.10 רונה קינן מארחת את אסף אמדורסקי. שישי צהריים.
20.10 אריק סיני- (שישי ערב 21:00) מופע מיוחד לרגל 40 שנות יצירה.
21.10 אוריינטל קידס גרוב (שבת בוקר 11:30), מופע מוסיקלי לכל המשפחה.
21.10 קרולינה מארחת את קותימאן, רייב סיום.

אולם צוקר, אולם המופעים החדש שהוקם בהשקעה של כ-25 מיליון ₪, הוא אולם רב תכליתי המכיל עד 400 איש. הוא מציע שילוב ייחודי של איכות ורב תכליתיות: העיצוב המתקדם מאפשר תצורות הושבה שונות: החל מסידור מושבים קלאסי, המיועד למופע פרונטלי, דרך סידור טבעתי למופע זירה, והתאמה לאירועי תרבות ובמה, לטקסים, לימי עיון ולמגוון רחב של אירועים. באולם אקוסטיקה משובחת ומערכות במה, סאונד ותאורה מהמתקדמות בעולם. האולם ישמש בין השאר כאולם חזרות לתזמורת הפילהרמונית ולקונצרטים קאמריים של התזמורת הפילהרמונית, כיתות אומן והרכבים מוזיקליים שונים.

אדריכל האולם: עופר קולקר וברק עילם - קולקר/קולקר/אפשטיין אדריכלים.
אקוסטיקאי: יסוהיסה טויוטה, מגדולי האקוסטיקאים בעולם (מי שתכנן את האקוסטיקה באולם הקונצרטים ע"ש לואי).


בתכנית:
12.10.17 יום ה' בשעה 20:00 – באולם ע"ש לואי
זובין מהטה, מנצח
כריסטיאן טצלף, כנר
מישה מייסקי, צ'לן
יפים ברונפמן, פסנתרן

נועם שריף: אקדמות למועד
מנדלסון : קונצ'רטו לכינור
בלוך: שלמה
בטהובן: קונצ'רטו מס' 5 ("הקיסר")

13.10.17, יום ו' ב-20:00 – באולם צוקר
זובין מהטה, מנצח
מריה ז'ואאו פירז', פסנתרנית
שנברג: סימפוניה קאמרית
שוברט: חמישיית דג השמך

הפילהרמונית לילדים

14.10.17, יום שבת, ב-11:00– באולם צוקר
חני נחמיאס, מנחה
טלמון פצ'בסקי, פסנתרנית
יובל שמיל, פסנתרנית
8 מנגני התזמורת הפילהרמונית

סן-סאנס: קרנבל החיות

מאת: שרית יוכפז  כתבת ועורכת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה