Translate

יום שני, 21 בינואר 2019

לרגל יום השואה הבינלאומי שחל ב-27.01.19 עמותת "שם ונר" קוראת לציבור הישראלי להוסיף שמות וסיפורי נספים.מאת: שרית יוכפז


לרגל יום השואה הבינלאומי שחל ב-27.01.19
עמותת "שם ונר" קוראת לציבור הישראלי להוסיף שמות וסיפורי נספים על-מנת להנציח את זכרם באמצעות הדלקת נר זיכרון הנושא את שמו האישי של נספה
·       השמות יונצחו על גבי נרות נשמה, על ידי מדבקה עם פרטי הנספה וכן קוד שניתן לסרוק על מנת להכיר את סיפורו מקרוב
·       זוכרים את כולם- לקראת יום השואה הבינלאומי העמותה קוראת לציבור הישראלי להגדיל את מאגר השמות והסיפורים, לפנות להנהלת העמותה באתר הייעודי ולחפש או להוסיף שמות וסיפורים
·       נר הנצחה אישי במחיר עלות של 1.20 ₪, ניתן להוריד תוית ללא עלות מאתר האינטרנט
·       העמותה נושאת בעלויות הקשורות להפקת התוויות אותן מעניקה ללא חיוב למפעל מנורה, אשר מעסיק עובדי שיקומיות להדבקתן על הנרות אותן מייצר
עמותת "שם ונר" הפועלת להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים בדרך מקורית ואישית, קוראת למשפחות הנספים ולכלל הציבור הישראלי, לקראת יום השואה הבינלאומי (27.01.19), להנציח את זכר נספי השואה, באופן מיוחד המבליט את הסיפור האישי של הנספה ומציין את שמו, גילו, עיר מגוריו או כל פרט אחר שידוע עליו באמצעות יצירת נר זיכרון אישי.
משנה לשנה זיכרון השואה הולך ומתרחק מאתנו, ויחד עם הזמן שעובר, גם ניצולי השואה הולכים ומתמעטים וישנן פחות עדויות, סיפורים וחיבור אישי ואנושי. השואה, שהביאה אותנו לתקומתה של המדינה, גם השאירה מסר חשוב שיש לחקוק לעד על חותם ליבנו- לעולם לא עוד. הזיכרון וההנצחה הכרחיים. ראשית, כיוון שזוהי היסטוריית עמנו ואומתנו ויש לשמרה. שנית, כיוון שרק מתוך זיכרון נבטיח שדבר כזה לא יישנה.
עמותת "שם ונר" בחרה להנציח את שמות הנספים על גבי נרות נשמה, כל שם בנפרד. על בית הנר, ישנה מדבקה עם פרטי הנספה וכן קוד שניתן לסרוק על מנת להכיר את סיפורו מקרוב. עד כה אספה העמותה כ-110 אלף שמות וסיפורים וישנם עוד מיליונים שסיפורם טרם סופר.
מידיי שנה  מחולקים ונרכשים עשרות אלפי נרות על ידי הציבור הרחב, מוסדות חינוך, גופים ציבוריים, לקראת יום השואה הבינלאומי מאפשרת העמותה לכל הציבור הישראלי שרוצה לתרום להנצחת זכרון השואה ולהגדיל את מאגר השמות והסיפורים, לפנות להנהלת העמותה באתר הייעודי ולקבל נר הנצחה אישי במחיר עלות של 1.20 ₪ או להוריד תוית ללא עלות מאתר האינטרנט.
העמותה נושאת בעלויות הקשורות להפקת התוויות אותן מעניקה ללא חיוב למפעל מנורה, אשר מעסיק עובדי שיקומיות להדבקתן על הנרות אותן מייצר.
הנרות נמכרים בקופסאות של 48 יחידות. ניתן להזמין משלוח תמורת תשלום נוסף.
אלישה יעקובי/נורה סיפרמן מיוזמות העמותה: "כיום נמצאים במאגר השמות כ-110,000 שמות וסיפורים, חשוב לנו מאוד שהמפעל החשוב וההיסטורי הזה יילך ויתרחב- החיבור האישי והכבוד לנספה..באם לידי ביטוי בהדלקת נר נשמה עם פרטים אישיים".
בקרו באתר  www.shemvener.org.il
וצפו ב-תשדיר שרות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה