Translate

יום רביעי, 30 בינואר 2019

שיא בביקושים להסבות משרדים בת"א-יפו למלונות/ מאת: שרית יוכפז




שיא בביקושים להסבות משרדים בת"א-יפו למלונות
בכנס ראשון מסוגו שערך משרד התיירות בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, היום (ד'), בתל אביב בעקבות נוהל חדש, המזכה יזמים שיסבו בנייני משרדים למלונות במענק בשיעור 10 אחוזים מגובה השקעתם, השתתפו כ-200 יזמים ומשקיעים
שר התיירות יריב לוין: ״השיאים בתנועת התיירות לישראל יוצרים הזדמנות עסקית ליזמים להשתלב בענף המלונאות. בשנים האחרונות הובלנו במשרד התיירות שורה של מהלכים, במטרה לפשט את הליכי התכנון והבניה ולהגביר את הכדאיות הכלכלית. אנו עדים לתנופת בניית בתי מלון, ואני קורא ליזמים נוספים להצטרף לענף".

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, שפתח את הכנס אמר:
"שנה אחרי שנה נשברים שיאים חדשים במספר התיירים הנכנסים לישראל. ההצלחה חסרת התקדים הזו היא תוצאה ישירה של תהליכים ארוכי טווח בהובלת המשרד, חשיבה מתחדשת ואסטרטגיה שמותאמת לאתגרים הספציפיים  של ישראל כיעד תיירותי. שנת 2018 הסתיימה עם שיא של כל הזמנים מאז קום המדינה, 4.1 מיליון תיירים. מעבר למשמעות הכלכלית ברמה הלאומית ולמיצובה של ישראל בעולם כיעד תיירותי אטרקטיבי, חשוב להבין שמדובר בעידן חדש שטומן בחובו אתגרים חדשים שאנחנו נכונים וערוכים להתמודד איתם. 
 התנופה האדירה מחייבת אותנו לבצע התאמות ולאפשר לתיירים מגוון רחב של אפשרויות לינה, שיאפשר בהמשך הורדת מחירים. ולכן, יחד עם עיריית תל אביב אנחנו מייצרים מציאות חדשה ולראשונה נותנים מענקים להסבות משרדים לבתי מלון. מדובר בלא פחות ממהלך מהפכני של מינוף הפוטנציאל על ידי יצירת תמריצים. אנחנו במשרד התיירות נמשיך לקדם את אותם שינויים, הורדת רגולציה והורדת חסמים על מנת שנוכל להמשיך ולשבור שיאים נוספים".
עודד גבולי, מהנדס העיר תל אביב-יפו, אמר:
"שיא כל הזמנים בתיירות יצר מציאות חדשה הטומנת בחובה אתגרים. במצב בו הביקוש גובר על ההיצע, אנחנו מוכנים וערוכים לפעול במטרה לשנות רגולציה ולספק מענקים והקלות בבנייה. כמהנדס העיר תל אביב, אני רואה חשיבות עליונה בנושא ההיתרים והסבות המבנים לבתי המלון. מדובר במהלכים בעלי השלכות חיוביות על מלונאות ועל התיירות הנכנסת לישראל. אני קורא ליזמים לנצל את ההזדמנות, הגישו בקשות ויחד נגדיל את ההיצע. אפשר לקחת לדוגמה את תכנית עמידר בה פעלתי להוספת שימוש מלונאי לכל בניין".
דורון אהרון, סמנכ"ל פיתוח תשתיות והשקעות במשרד התיירות, אמר:

"התיירות שוברת שיאים בישראל, ומשרד התיירות מבצע התאמות, מגדיל את ההיצע ועונה על הביקושים ההולכים וגדלים. החל משנת 2010 ועד היום מנהלת השקעות במשרד התיירות אישרה מענקים להקמת כ-20,000 חדרי מלון. בשנה האחרונה נשבר שיא, ואושרו מענקים ל-4,000 חדרי מלון.
כשאנשי משרד התיירות בוחנים את בקשות היזמים, הם בודקים מספר פרמטרים, לרבות התכנית העסקית, חווית התייר, מיקום הפרויקט ורצינות היזמים.

בתיירות של היום אנחנו כבר יודעים שהגורם המשמעותי בהצלחת מלון הינו חוויית התייר. מדובר בהתייחסות לקהילת האורחים ולא לאורח בודד וכן התאמת הסביבה האדריכלית לצרכי קהילה זו.
לפני חודש וחצי משרד התיירות ערך כנס השקעות במלונאות שהיה פורץ דרך והשתתפו בו כ-250 יזמים ואנשי תעשיית המלונות, מתוכם למעלה מ-100 יזמים וגופים בינלאומיים מהעולם. הכנס יצר פלטפורמה לשיתופי פעולה בין משקיעים זרים לבין בעלי נכסים מקומיים. בכנס הוצגו נתוני התפוסות והמחירים בתל אביב מ-2012 עד 2016. ניתן לראות שהמחירים בעיר לא יורדים מ-175 דולר ללילה, גם בימי מבצע צוק איתן, וכן גם כי התפוסות לא יורדות מ-65% גם בימי משבר. הסביבה העסקית בתל אביב יציבה, שיודעת לעבור אירועים מאתגרים, לצלוח משברים ולהתקדם. בתל אביב ההיצע עדיין נמוך מהביקוש ולכן המחירים עדיין גבוהים".
להלן קישורים לשני חלקי הכנס

החלק הראשון:
החלק השני:

צילום סטילס: גדעון שרון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה