Translate

יום שלישי, 17 בספטמבר 2019

בכפר הנופש ביאנקיני, בקצה הצפוני של ים המלח מסתתר לו בית–כנסת "היכלי מאיר" שלפי ציבור המאמינים המתפללים בו זוכים לניסים.



חוגגים את החגים בבית הכנסת של הניסים
מאת: שרית יוכפז
כפר הנופש המרוקאי בצפון ים המלח – ביאנקיני מעבר להיותו ממלכה קסומה על שפת הים.
לא כולם יודעים שישנו גם בית כנסת בתוך הכפר.
זהו לא סתם בית כנסת. אלא בית כנסת בעל סגולות וברכות לכל מי שמתפלל בו.

הכל התחיל וקרה, כשדינה בעל כפר הנופש הייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה בה כמעט נהרגה.

אביה המנוח הגן עליה וזה הרבה בזכות רבי שלמה בעל הנחש שהצילו אותה.

בית הכנסת הוא המקום לברכה ולסגולה לניסים ולבקשות מיוחדות.

לקראת החגים: סיפור על ניסים וברכות. תפילה מיוחדת בבית הכנסת בכפר הנופש בים המלח. נשמח שכמה שיותר אנשים יכירו את הסיפור ויגיעו להתפלל ולחגוג בבית הכנסת.
עם שמעון אח של דינה דגן

בכפר הנופש ביאנקיני, בקצה הצפוני של ים המלח מסתתר לו בית–כנסת  "היכלי מאיר" שלפי ציבור המאמינים המתפללים בו זוכים לניסים.




מעטים יודעים שבקצהו הצפוני של ים המלח, בכפר הנופש ביאנקיני מסתתר בית כנסת שמתפלליו זוכים לניסים. תאונת דרכים קשה, שבה היו מעורבות ביתו דינה דגן ונכדתו, תאונה ממנה ניצלו בדרך נס, הובילה להקמת בית-הכנסת ולהכנסתו של ספר התורה הראשון למקום. מאז הניסים לא פוסקים...

ואיך בית-הכנסת קשור גם לרבי שלמה בעל הנחש (בלחנש)?






"ברגע הנורא של התאונה ההיא, שבה הייתי מעורבת, רגע לפני שאיבדתי את ההכרה וחייל במחסום בכניסה לירושלים כיוון רובה אל ראשי מחשש שאני מחבלת, נגלה אלי אבי ר' מאיר אבוטבול ז"ל ואמר לי, אל תדאגי בתי, אני אציל אותך" כך מספרת דינה דגן על רגעי האימה של התאונה.


"ברגע שהתעוררתי. ידעתי, בנס לא נהרגנו בתאונה ואבא שלי הוא זה ששומר עלי, החלטתי להקים בית-כנסת על חוף ים המלח, על שמו ולזכרו. ומאז בית- הכנסת מתמלא לעיתים תכופות במתפללים. בימים הנוראיים בית-הכנסת מלא מפה לפה. משפחות רבות עושות במקום עליה לתורה של חתני בר-מצווה, שבתות חתן ועוד" אומרת דינה דגן.

רבים מבאי בית–הכנסת

צילום: שרית יוכפז

 מספרים על ניסים שקרו להם בתחומים שונים, בייחוד במהלך תאונות דרכים אבל גם בתחומים אחרים, לאחר שהתפללו במקום. אחרים באים לבית הכנסת להתפלל ולהודות לאחר שניצלו בנס מאירוע כזה או אחר.



מימין: דינה דגן  חברתי שנים -עם שרית יוכפז 



לדברי דינה דגן, המקום קשור מאוד גם לזכרו של רבי שלמה בעל-הנחש שליח ארצישראלי, שדמותו ונסיו ידועים היטב לכל יוצאי מרוקו בישראל. 

"משפחתי הייתה במשך שנים מאוד קשורה למשפחת אלפסי ששמרה על קיברו בעמק אוריקה. כשהורי תכננו לעלות לארץ-ישראל, 


הם הבינו  שמשפחת אלפסי תישאר שם (בעקבות התגלותו של הצדיק לאב המשפחה ובקשתו שיישארו איתו במרוקו) והורי נאלצו להיפרד מחבריהם הקרובים. ימנה אם המשפחה ביקשה מאמי שבכל ערב שבת תדליק גם בשמה נר שבת בארץ ישראל, וכך אמי נהגה כל השנים, היא הדליקה נרות בפמוטים שהיו שייכים לסבתא רבה שלה. עם מותה של אמי ירשתי את הפמוטים ממנה  ואני מקפידה להמשיך ולהדליק נרות בפמוטים אלה ומזכירה כמובן את זכרו של הבעל נחש ואת משפחת אלפסי כפי שביקשה ימנה. אנשים במצוקה 
מגיעים אלי ובמהלך השבוע מבקשים להדליק נר בפמוטים המיוחדים האלה. אני בטוחה שגם הוריי וגם הבעל נחש שומרים על אנשים אלה מכל משמר. בכניסה לבית הכנסת כל אחד שמגיע יכול להדליק נר ולבקש בקשות".


                                  
דינה דגן מסיימת, "אני מזמינה את עם ישראל להתפלל כאן בחגים, אבל יותר מזה, 

בואו לחגוג כאן אירוע משמעותי בחייכם. ויותר מכך, בואו להתפלל ולהדליק כאן נרות ותזכו לניסים"

מומלץ בחום


הייתי במרוקו התפללתי בקברי צדיקים וגם כאן  בבית כנסת היכלי מאיר הרגשתי קדושה.

הייתי חייבת לפקוד את המקום.. ולהתפלל. 
 כפר הנופש ביאנקיני:

כפר הנופש ביאנקיני ים המלח
כפר הנופש ביאנקיני הוקם לפני כ-19 שנה. בהתחלה כמסעדה לאוכל מרוקאי ולימים המשיך להתפתח.
דינה דגן התחילה מאפס, מתנאי השטח ומצב ביטחוני בעייתי שהכתיבו את הצמיחה הראשונית של החוף אבל אל עצרו אותה והמקום צמח לכפר נופש שלם עם 70 חדרי אירוח, וילה מרוקאית, חאן אירוח לקבוצות, מתחם קמפינג, פעילויות, בריכה,
אולמות האירועים, גני אירועים ואולם הכנסים ובכלל פיתוח החוף. הכל נבנה מתוך חזון להשתלב בסביבה המדהימה הזאת- צפון ים המלח. ים המלח האמיתי.
ממש בעתיד הקרוב יפתחו גם המבנים האקולוגיים הספינקס והפירמידות.

סיפורה האישי המיוחד והלא פשוט של דינה שנלחמה בטרור תקופת האינתיפאדה השנייה בירושלים וסיכלה פיגוע אצלה במסעדה. הוא זה שהביא אותה להגיע לצפון ים המלח.
ביאנקיני זהו שם הרחוב שבו הייתה המסעדה שלה בירושלים. אנג'לו –לוי ביאנקיני היה קצין איטלקי יהודי ששירת מטעם צבא איטליה בארץ ישראל ונרצח על גבול ירדן סוריה ב1920.

אתר האינטרנט של כפר הנופש ובו עוד מידע.






 

תגובה 1:

  1. חוגגים את החגים בבית הכנסת בכפר הנופש ביאנקיני, בקצה הצפוני של ים המלח מסתתר לו בית–כנסת "היכלי מאיר" שלפי ציבור המאמינים המתפללים בו זוכים לניסים.
    Good news: מגזין תרבות תיירות עיצוב ויופי מאת שרית יוכפז
    תמונות ווידאוי לייב בפיסבוק של sarit yochpaz
    תעקבו אחרי באינסטגרם -sarityochpaz1

    השבמחק