Translate

יום חמישי, 5 בספטמבר 2019

להקת הג'אז-פיוז'ן המצליחה 'ספיירו ג'יירה' מגיעה לישראל להופעה אחת בלבד ב-האנגר 11, מאת: שרית יוכפז


להקת הג'אז-פיוז'ן המצליחה 'ספיירו ג'יירה' מגיעה לישראל להופעה אחת בלבד ב-האנגר 11,
במסגרת מסע ההופעות שלה, הלהקה תציג את האלבום החדש שלה היוצא לאור בימים אלו, לצד הלהיטים
שהפכו את החבורה האמריקאית לאחת מהתופעות הייחודיות בעולם הג'אז והפיוז'ן


SPYRO GYRA
  
קרדיט צילום:   Brian Friedman/B-Freed Photography

להקת הג'אז פיוז'ן האמריקאית מגיעה להאנגר 11:


SPYRO GYRA
ספיירו ג'יירה מגיעה לישראל להופעה אחת בלבד בהאנגר 11, במסגרת מסע ההופעות שלה ותציג את האלבום החדש היוצא לאור בימים אלו לצד הלהיטים שהפכו את החבורה האמריקאית לאחת מהתופעות הייחודיות בעולם הג'אז והפיוז'ן
בשורה לחובבי הג'אז והפיוז'ן: להקת ספיירו ג'יירה (Spyro Gyra) האמריקאית מגיעה להופעה אחת מיוחדת בהאנגר 11 בנמל תל אביב ותבקר בישראל במסגרת סיבוב הופעות עולמי שלה. הפעם מדובר בהופעה שלא במסגרת פסטיבל ג'אז, שתשלב קטעים מהאלבום החדש Vinyl Tap, לצד כל הלהיטים שלהם.
קטעי נגינה של 'ספיירו ג'ירה' הפכו מוכרים בישראל כאשר נבחרו כפתיח של תכניות רדיו מובילות כמו 'צבע הכסף' ברשת ב': https://tinyurl.com/yysofn8m ו'זה מגיע לכם' עם גילי תמיר בכאן רשת ב' ועוד. לספיירו ג'יירה קיים ביצוע בסגנון לטיני מיוחד שלכתיבתו שותף  הזמר דיוויד ברוזה  Chileno Boys https://tinyurl.com/y3m5jtet באלבום Aforeign Affair.
בהופעה שתתקיים, בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ייקחו חלק, שני המייסדים המיתולוגיים: ג'יי בקנסטיין ותום שומן לצד חוליו פרננדז הקובני שמלווה את הלהקה 35 שנה, הבאסיסט סקוט אמבוש שהצטרף ב-1993 וליונל קורדיו המתופף שהחל לנגן עם הלהקה בשנת 2013.

ספיירו ג'יירה נוסדה ב 1974 בעיר באפאלו במדינת ניו יורק והיא נחשבת לתופעה יוצאת דופן בזכות השילוב הייחודי בין ג'אז לפיוז'ן והשפעות חובקות עולם, כמו רית'ם & בלוז, פאנק, לטיני ופופ. מי שייסד ומוביל את הלהקה הוא הסקספוניסט ג'יי בקנסטיין מברוקלין, שבהמשך הצטרף אליו גם תום שומן על הקלידים. הלהקה החלה למלא את המועדון המקומי עד שבעלי המקום התעקשו שיחליפו את שמם. ג'יי הגיב באירוניה והציע את השם Spirogyra - זן של אצות ירוקות, הבעלים איית לא נכון את השם ותלה במקום שלט מכובד עם ה-שם Spyro Gyra  שמלווה את החבורה עד היום.
ספיירו ג'יירה היו חלוצים בשנת 1977 כשהפיקו בעצמם את התקליט הראשון שלהם שנקרא גם הוא ספיירו ג'יירה עם הלהיט Shaker Song. התקליט  Morning Dance שזכה בזהב ובפלטינה היה בין הראשונים לשלב ג'אז עם פופ עד כדי כך שבהתחלה הוקיעו אותם חסידי הג'אז וטענו כי אין לשייכם אל הז'אנר.
כיום, עם קילומטראג' של 5,000 הופעות מסביב לעולם, למעלה מ- 32 אלבומים ומכירות של מעל 10,000,000 עותקים (כולל פלטינה ושני זהב) הם כבר שגרירי הג'אז המודרני בעולם וממשיכים להפתיע, כשבימים אלו הם משיקים את Vinyl Tap שכבר מעורר ציפייה רבה בקרב המעריצים והמבקרים.

ההופעה תתקיים בהאנגר 11 תל אביב, 12.11.2019 (שלישי), בשעה 21:45
מחירי כרטיסים:  349-199 ₪.
לרכישת כרטיסים:  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה