Translate

יום ראשון, 1 בספטמבר 2019

נסעתי לטיול למרוקו : למרקש, פס, מקנס, ראבט וקזבלנקה. לשוק החנויות המקורה והמלח הרובע היהודי. בתי קברות יהודים ואטרקציות .מאת: שרית יוכפז


    ברכתי אותכם בקבר של יהודה בן עטר

    תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏, ‏‏‏‏לעמוד‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏ ו‏מים‏‏‏‏

    תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏
    בקרנו
    במסגד הכותוביה ג'מע אל פנה
    בקרנו בחוף האטלנטי: אסאווירה א'סווירה,
    אחת מערי החוף
    היפות שלאורך האוקיאנוס האטלנטי. א'סאווירה, ששמה העתיק מוגדור היא עיר נמל עתיקה שבתיה מסוידים לבן וכחול וידועה בתעשיית עץ הטוייה (ערער). בסמטאות העיר, בשווקיה, נראה את חומותיה והמלאח העתיק (עירו של הצדיק פינטו) נמל הדייגים הציורי של העיר חזרנו למרקש למלוננו.

      בקרתי בבית כנסת "בית אל "בקזבלנה . הרב הראשי במקום הרב פינטו. המלך מינה אותו לרב הראשי. כי   שהמלך היה חולה ועבר ניתוח הרב ברך אותו.
      תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏, ‏‏‏‏לשבת‏, ‏לעמוד‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏
      חיי היהודים די  טובים במרוקו. יש שמירה על בתי קברות ובתי כנסת. השוטרים אדיבים. אבדתי תיק עם כסף ופספורטים השוטר מצא   ונתן לי רץ אחרי והיה אדיב להחזיר לי. וכך שבקשתי עזרה לחזור למלון ליוו אותנו.
       בבתי כנסת בעלי סיפר לי שיש שמירה של 2  שוטרים במהלך התפילה.
        מומלץ בחום.

    תמונה יכולה לכלול: ‏‏טקסט‏‏
    .
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏, ‏‏‏לעמוד‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏
  1. תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏פעילויות בחוץ‏ ו‏טבע‏‏‏‏



  2. תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים עומדים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
  3. המלצה לטיול קצר למרוקו מאת: שרית יוכפז.

    יצאתי לטיול  מאורגן  עם גננות מקסימות שנמצאות  בחיב"ה הארגון הארצי לגני ילדים פרטים . ועם המדריכה   שליוותה אותנו- נעמי ויצמן   קנינו  את הטיול מחברת איסתא  הטיסה הייתה עם חניית ביניים במלטה . המחיר היה סביר. והייתה חוויה קסומה .משתפת אותכם חברים וקוראים יקרים.

    מסלול הטיול:

     ערים האימפראליות מרקש, פס, מקנס, ראבט וקזבלנקה. בכל עיר נחווה את המדינה – שוק החנויות המקורה והמלח – הרובע היהודי.

     קזבלנקה

    יצאנו לסיור בקזבלנקה, היא בירתה המסחרית והכלכלית של מרוקו. נראה את כיכר מוחמד החמישי, בית המשפט המהודר, בית העירייה, בית הכנסת בית אל, כיכר האו"ם והשוק המקומי, נסייר ברובע ובטיילת היפה של העיר. העברה למלוננו.

    בקרנו

    במסגד חסן השני

    מקנס - פס

     נסענו למקנס עיר הבירה של מולאי איסמאיל בעבר, בקרנו ברובע היהודי (מלח) העתיק של העיר, תצפתנו על "תלמוד תורה" שהיה מרכז הרובע. המשכנו  בביקור בשער באב אל מנצור, כיכר ל'הדים", שוק המתוקים והזיתים  ותצפתנו על  המוזיליאום של מולאי איסמעיל ישנו  במלון בפס.

     בקרנו
    ברובע היהודי

    יום שכולו פס

    יצאנו לסיור בעיר פס, תחילה תצפית פנורמית על העיר, מולנו 1200 שנות היסטוריה. סיירנו  במדינה (הרובע העתיק),בקרנו  בבתי מלאכה אוטנטיים של עיבוד עורות, כולל צביעה בבורות הצבע, בית מלאכה לביגוד מסורתי מרוקאי ובעלי מלאכה של כלי כסף ונחושת. נמשיך לבית העלמין היהודי השמור, שם בקרנו בקברה של הצדקת ללה סוליקה . הקבר של הצדיק יהודה בן  עטר המשכנו  בין סמטאותיו המפותלות של הרובע היהודי. { יש שמירה  של שוטרים על בתי הכנסת ובתי העלמין במרוקו .הגענו לרחבת ארמון המלך ששימש בעבר כבית ספר התיכון היהודי, "אליאנס". בערב בילינו בערב פולקלור טיפוסי מרוקאי כולל מוסיקה וריקודים  וטקס חינה מסורתי.

     מרגש היה לבקר
    בבית עלמין היהודי

    פס - ראבט - מרקש

    נסיעה לרבאט, עיר הבירה של מרוקו ומקום מושבם של משרדי הממשלה, בית הפרלמנט וארמון המלך. בקרנו ברחבת ארמון המלך ובמוזוליאום שבנה חסן השני לזכר אביו מוחמד החמישי, ברחבת המסגד הגדול טור חסן ובקסבת אל אודיה תצפית יפה לעבר העיר סאלה הנמצאת בצדו השני מעבר לנהר בו - גרג. אחרי כן נסענו למרקש.
     מרתק היה  לבקר
    מגדל חסן   מוזוליאום של מוחמד ה- 5   בית עלמין היהודי

    מרקש

    לאחר ארוחת בוקר  טיילנו: במרקש, הפנינה אשר בהרי האטלס הגבוה, עיר המוקפת דקלים על רקע חומותיה ובתיה האדומים. נבקר בסמטאות המלאח שם חיים עדיין יהודים ונבקר בבית הכנסת. לגני הכותוביה . המסגד שהפך סימלה של העיר,  בקרנו בגני מנרה המוקפת עצי זית. מכאן  יצאנו  לבקר ולטייל במדינה של מרקש המשופעת שווקים תוססים, בקרנו בבית המרקחת והתבלינים של חסן פללי בשוק המפורסם ג'מע אל פנא בערב  יצאנו למופע מרהיב "אצל עלי" - מופע ססגוני - בשילוב של ריקודים, שירה, אקרובטיקה על סוסים ויריות באוויר, המופע כולל כיבוד קל ושתיה חמה.

    בקרנו

    במסגד הכותוביה   ג'מע אל פנה

     בקרנו  בחוף האטלנטי: אסאווירה א'סווירה,

    אחת מערי החוף

    היפות שלאורך האוקיאנוס האטלנטי. א'סאווירה, ששמה העתיק מוגדור היא עיר נמל עתיקה שבתיה מסוידים לבן וכחול וידועה בתעשיית עץ הטוייה (ערער). בסמטאות העיר, בשווקיה, נראה את חומותיה והמלאח העתיק (עירו של הצדיק פינטו) .נמל הדייגים הציורי של העיר חזרנו למרקש למלוננו.
    בקרנו בעמק האוריקה – מרוקו אחד הטיולים  היפים  שלי טיילנו בנופים פראיים וירוקים  מסטיים  ובקברי צדיקים ובתי כנסת יהודים.

    מקום יפה בו בקרנו :הר הטובאקל

    יצאנו אל עמק האוריקה היפה והירוק, ממנו נשקפים הרי האטלס הגבוהים. הסיור התחיל במישורים ופונה ומטפס אל האטלס, דרך כפרים ברבריים, אל שוליו הצפוניים של האטלס. האזור רווי יובלים קטנים המעבירים כמויות מים רבות לנחל האוריקה. בתום הביקור חזרנו למרקש לקניות אחרונות באחד הקניונים. העברה לשדה התעופה של מרקש לטיסתנו ארצה (טיסה דרך מלטה.
    בקרתי בבית כנסת "בית אל "-בקזבלנה . הרב הראשי במקום הרב פינטו. המלך מינה אותו לרב הראשי. כי   שהמלך היה חולה ועבר ניתוח הרב ברך אותו.  בקרנו  גם בבית כנסת אלעזמה.
    חיי היהודים   בסדר  במרוקו.  עובדים במסחר.  חקלאות. יש שמירה על בתי קברות ובתי כנסת. השוטרים אדיבים. אבדתי תיק עם כסף ופספורט השוטר מצא  ונתן לי היה אדיב להחזיר לי. וכך שבקשתי עזרה לחזור למלון ליוו אותנו.
     בבתי כנסת יש שמירה של 2  שוטרים במהלך התפילה. וכך בבתי קברות יהודים.
    זו חוויה קסומה לבקר במרוקו- ניחוחות צבעים  מראות הכל  מיוחד
    תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏‏לעמוד‏, ‏‏שמיים‏, ‏ציפור‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏
    אין תיאור זמין לתמונה.
    מומלץ.



  4. מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה