Translate

יום שבת, 5 ביוני 2021

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בכנס איגוד המתכננים: אנחנו לא משקיעים בפרויקטים לפני שמוודאים שיהיו להם ביצוע ותחזוקה נאותים. צריך להתמקד בטיפוח ולא רק בפיתוח מאת: שרית יוכפז




 מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בכנס איגוד המתכננים:

אנחנו לא משקיעים בפרויקטים לפני שמוודאים שיהיו להם ביצוע ותחזוקה נאותים.

צריך להתמקד בטיפוח ולא רק בפיתוח מאת: שרית יוכפז

 התקיים הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל בגן הלאומי ירקון תל אפק. הכנס עוסק השנה בצורך לחשיבה מחדש וקבלת החלטות, כחלק ממשבר הקורונה והאתגרים שהוא יוצר בתחום התכנון.

בכנס השתתפו אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, וסיגל גבאי, מאגף התכנון והפיתוח במשרד.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אמר בכנס: "התיירות צומחת. אין הרבה ענפים שצמחו כמו התיירות אבל זה מצריך היום חשיבה אחרת. יש בעיה שלא ניתן לברוח ממנה בלא מעט רשויות- בעיית הניהול. אחד האתגרים בהם צריכה לעסוק הממשלה הבאה הוא ערים מעורבות. עכו היא דוגמא מעולה: השקענו מאות מיליוני שקלים בנמל חדש, בפיתוח מלונאי, באולמות האבירים, בחאן אל עומדאן, ואז קרה מה שקרה. בלי סדר, אכיפה ובלי משטרה חזקה אין סיכוי לנצח."

הלוי הוסיף כי לא די לתכנן: "אנו נופלים בהיבט של הערך תמורת הכסף, וזה קורה בגלל בעיות לא רק של תכנון, אלא כאמור של ניהול ביצוע ותחזוקה. יש בישראל יותר מידי אתרים עם תחזוקה לקויה ושירותים שאינם בסטנדרט בינלאומי. הכל שאלה של ניהול, בנתב"ג למשל התגברנו על כך והשירותים לתייר ברמה גבוהה. צריך להשקיע בתחזוקה ולהתמקד בטיפוח ולא רק בפיתוח."

כמו כן, אמר הלוי: "השקענו מאות מיליוני ש"ח בטבריה ובנצרת, ולצערי לא רואים אותם. יש רשויות שאין להן את הידע ואת הכוח לבצע. עצרתי העברת מיליוני ש"ח לרשויות, שאין בהן גורם מקצועי שיכול לנהל את זה. צריך לתכנן באופן שימנע וונדליזם, צריך לתכנן שירותים שניתן לשמור אותם נקיים. כואב הלב לראות עשרות רשויות שקיבלו תקציבי עתק ולא רואים אותם. דוגמא חיובית נוספת היא בים המלח, שם עצרנו תקציבים והקפאנו פרויקטים עד שהרשות התחייבה לתחזק והצלחנו להשיג תוצאות מצוינות."

עוד אמר הלוי: "במשרד התיירות יש כ-300 מיליון ש"ח לפיתוח בתי מלון ואמצעי לינה ואנו מנסים היום לחשוב על הדברים אחרת. לאחרונה היה לנו מאבק קשה עם אגף התקציבים, כשהבנו את רמת הביקושים הגבוהה בתל אביב, והתעקשנו לתמרץ את היזמים להסבות מבנים בעיר. אני שמח לבשר שבפעם הראשונה החרגנו את ת"א רק לנושא הסבות, עקב ההיצע המוגבל. הכרנו בכך שהתיירות הולכת להיות עירונית ושחסרות עתודות קרקע. מתוך 20 מיליון ₪, שהקצבנו לנושא כבר קמו עשרות פרויקטים: מלוניות, הוסטלים ואפילו קמפינג בת"א. בכל הארץ תמרצנו תיירות עממית עם  33% מענק לעומת 20% שניתנים למלונות." הלוי הוסיף כי לדעתו: הדבר הבא זה קריית שמונה." כיום באזור הזה חסרים גם פתרונות תחבורתיים. אנו רוצים לפתח את הגליל כמנוע לתיירות צליינית, אבל  אי אפשר לדבר על מספרים ללא פתרונות תחבורתיים. בירושלים לכנסיית הקבר אי אפשר להביא עוד תיירים, ולכן קידמנו תכנון של הקמת רכבל. טרם הקורונה, בזמן שיאי התיירות, העיר העתיקה הייתה מפוצצת באוטובוסים שיצרו זיהום אוויר רציני. היה מצב של "אובר טוריזם" ואז ממאה קמ"ש ירדנו לאפס. אני מקווה שכל הפעולות והמהלכים שאנחנו עושים בימים אלה יחזירו את התיירים לישראל מהר ככל האפשר."

קרדיט צילום לתמונות המצורפות: שי לי עוזיאל, איגוד המתכננים
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה