Translate

יום חמישי, 16 בספטמבר 2021

''אייקון חדרתי''- זאת נוכל לראות בתערוכה החדשה שתפתח ב- 19.9.2021 בבית האמנים בחדרה. . מאת שרית יוכפז

 




 ''אייקון חדרתי''- כל אחד והאייקון שלו

מה מזהה את חדרה בעיני האמנים שלה? זאת נוכל לראות בתערוכה החדשה שתפתח ב- 19.9.2021 בבית האמנים.

מוצגות יצירות של 39 אמנים בטכניקות ובתחומי יצירה שונים, כולל יצירות של האמן החדרתי, הבינלאומי דוד מי טל ז''ל, שהוא אייקון חדרתי בפני עצמו. כל אמן משתתף ביצירה אחת או יותר.

 

התערוכה בחסות ראש העיר צביקה גנדלמן, אתו''ס, מנהל חברה וקהילה.

אוצרת התערוכה חוה גדיש, אמנית רב תחומית, שעוסקת בעיקר בציור. (לפני חודשיים הייתה בחדרה תערוכת יחיד שלה בשם ''חדרה- מושבה ברישומה''- רישומים של בתי ראשונים בחדרה).

בעשר השנים האחרונות חווה גדיש אוצרה תערוכות רבות בנושאים שונים. אחת מהן הייתה התערוכה ''חמסה לשלום'' השתתפו בה 45 אמנים/יות מכל הארץ, שיצרו חמסות קבוצתיות מפסיפס בגובה 1.2 מטר וברוחב 60 ס''מ. התערוכה החלה בחדרה ונדדה בכל הארץ, מעכו בצפון ועד באר שבע בדרום, כולל ירושלים, חיפה, תל אביב, נתניה ועוד. סך הכל ב-12 ישובים. היא הוצגה במשך שנתיים בדיוק. 



רבים מהאמנים מזדהים עם חוף הים המקסים של חדרה, המתרחצים, הדייגים והסירות, סלעי החוף, השקיעות היפות והצילום התת מימי. נחל חדרה מככב, כמו בשיר של נחום היימן ''חופים הם לפעמים געגועים לנחל''. אחרים רואים את הארובות הגבוהות ואת תחנת הכוח כנקודת זיהוי לעיר. יש אמנים שמחפשים את החידושים בעיר כמו הוילג', גלריית חוצות והאקו פארק. ויש מי שמתמקד בבניינים רבי הקומות החדשים בעיר.


                                      צילום: מאיר אזרחי.

את כביש החוף בלילה ללא אף מכונית, ראיתם?

אמנים אחרים מתמקדים בנוסטלגיה של העיר. הפרדס עדיין מזוהה עם חדרה למרות שהוא כבר לא פה. שרידי הביצות ויער חדרה ובעיקר האקליפטוס מופיעים בתערוכה. ויש יצירות שדווקא שומרות את ההמשכיות שבין העבר לעתיד, למשל גן המייסדים, שהיא יצירת אמנות של דני קרוון ז''ל עם האנדרטה לזכר המייסדים ועמודי הזיכרון לזכר הנופלים. לא ניפקד מקומו של החאן ובית הכנסת הגדול שבחצרו. תחנת רכבת מזרח, שמשופצת בימים אלה ועומדת לחזור לפעילות.




                                                       עבודת יד- של לאה הברמן 

ומעל לכל, סמל חדרה ומשמעותו המיוחדת מופיע בפיסול, בתבליט ובציור. אכן, כל אחד והאייקון שלו.


                                       שולמית לוין  צילום -נחל חדרה.


                                  צילום: שושי אובר.

מומלץ להגיע לתערוכה.

מאת שרית יוכפז-   sarit yochpaz

תגובה 1: