Translate

יום שלישי, 14 בספטמבר 2021

פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2021. מאת שרית יוכפז

 


                                                                      צילום אלה לי להב
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2021 מאת שרית יוכפז

חגיגה רב תרבותית של מופעי במה, מוסיקה, מחול, תיירות וקולינריה
חוה"מ סוכות 22-24.9.2021
לכל המשפחה
נסרין קדרי * עדן בן זקן * אלה לי להב  * הפרוייקט של רביבו * ירון אילן * טיק טוק שואו * משפחת ספיר * יובל המבולבל ועוד הפתעות...
*חגיגה ים תיכונית עם ירון אילן * השקת מתחם אוכל והופעות חדש – הפטריה * האחים דוידוב בסטנד אפ בוכרי קורע * מופע אור-קולי חדש בבריכת הקשתות * זמרת אופרה בבריכת הקשתות * מופעים והצגות לילדים * תהלוכת מחול ססגונית * תערוכות חדשות חינם במרכז לאמנות עכשווית רמלה * סיורים באתרי התיירות * אושפיזין בסוכת ראש העיר * הפעלות ופעילויות לכל המשפחה * מופעי מחול ופולקלור * מאהל קהילות ותערוכה מאכלי עדות

מרבית האירועים חינם, חלקם בתשלום סמלי

חוה"מ סוכות בפתח וכולנו מחפשים הזדמנות לבילוי ייחודי עם כל המשפחה במהלך ימי חול המועד, שלא יקרע את הכיס יחד עם זאת שיהיה חווייתי ומהנה לכל בני המשפחה.

פסטיבל רמלה עיר עולם הפך למוקד אטרקטיבי לבילוי והנאה במהלך ימי חוה"מ סוכות. הפסטיבל הוא הזדמנות מצויינת לבקר באתריה המיוחדים של העיר, להנות ממופעים מוסיקליים חינם, לצפות בהצגות ותהלוכות, תערוכות ומתחמי קולינריה והכל חינם או בתשלום סמלי ותחת הנחיות התו הירוק כמובן.
הפסטיבל החמישי במספר, ביוזמת ובהפקת עיריית רמלה וקרן רמלה הוקם במטרה לחשוף את הקהל לפניני התיירות בעיר הייחודית והמגוונת, אתריה ההיסטוריים, הרב תרבותיות, הצבעוניות והססגוניות הכה ייחודיים
השנה מתחדש הפסטיבל במופע אורקולי חדש חדש בבריכת הקשתות, מתחם פוד טראקס חדש – הפטריה ועוד.
בין האירועים הבולטים:
LIVE  עם מיטב האמנים: נסרין קדרי, עדן בן זקן,  אלה לי להב, הפרוייקט של רביבו, שישי שמח עם ירון אילן בשידור חי בערוץ 24, היוטיוברים המפורסמים משפחת ספיר במופע חדש, הטיק טוק שואו ועוד.
חדש ברמלה – מופע אורקולי בבריכת הקשתות, במהלך הפסטיבל תופיע זמרת אופרה בבריכת הקשתות
לבני הנוער – 'טיק טוק שואו', מסיבות,  פעילויות מותאמות ועוד.
לילדים ולכל המשפחה: יובל המבולבל, הפעלות, סדנאות, הצגות לגיל הרך,
האחים דוידוב בסטנד אפ בוכרי קורע
אושפיזין בסוכת ראש העיר ברחבת היכל התרבות.
'נודדים בחברה' סיפורה של הקהילה הבדואית ו'שמלה שחורה' –תערוכות צילום חדשות במרכז לאמנות עכשווית (ללא תשלום)

עוד בפסטיבל: הצגת התיאטרון 'ראש המועצה' עם נורמן עיסא ויעל לבנטל, מופעי מחול, תערוכת מאכלי עדות, מופע אור-קולי חדש בבריכת הקשתות עם זמרת האופרה איילת כהן, קונצרט בערבית, שמחת בית השואבה עם היוצרים יניב בן משיח וישי לפידות, קרקס קווקזי, מופע בוכרי והודי, סיורים באתריה ההיסטורים של העיר ועוד. מרבית האירועים יועברו און ליין.
מיכאל וידל ראש העיר רמלה: "אנו שמחים ונרגשים לחזור עם פסטיבל רמלה עיר עולם –בחוה"מ סוכות שרוב האירועים בו חינמיים או בתשלום סמלי.  אני מזמין את הקהל הרחב לבקר ברמלה ולהנות ממגוון מופעים מוסיקליים, פעילויות מותאמות למשפחות, תערוכות, סדנאות והפעלות. השנה לראשונה יוכלו המבקרים להנות ממופע אור-קולי ייחודי בבריכת הקשתות שילווה במופע של זמרת אופרה. ולמי שלא יוכל להצטרף חלק מהאירועים יועברו בשידור לייב בדף הפייסבוק של רמלה".
במהלך ימי הפסטיבל יציעו המסעדות ברמלה לקהל הרחב מנות ממטבחים שונים כמו פריקסה, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות מהמטבח ההודי, תבשילים עירקיים, מנות מהמטבח הערבי, מלבי ועוד.
הפסטיבל יתקיים ברחבת המגדל הלבן, היכל התרבות, הקאנטרי של רמלה, בריכת הקשתות ועוד.
הכניסה לפעילויות ולמופעים בהצגת תו ירוק
לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים: בטל. 08-9223331 או
לייב בדף הפייסבוק של עיריית רמלה<https://www.facebook.com/ramlemuni/>

סיורים באתריה ההיסטוריים והמרתקים של העיר (בהרשמה מראש בלבד):
מידי יום במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו שני סיורי בוקר עם מדריך מוסמך
הכוללים כניסה לבריכת הקשתות בלבד – ללא תשלום.
הסיורים יתקיימו החל מהשעה 10:00 עד השעה 13:00
נקודת מפגש בגן הנשיא – סמוך לשוק
לפרטים נוספים והרשמה מראש בלבד
www.goramla.com<http://www.goramla.com/>

שאר אתרי התיירות מחכים לכם כמו תמיד (ניתן לקבל מפה תיירותית בבריכת הקשתות)

השוק של רמלה – מגוון עשיר של תבלינים, חמוצים, דגים, דברי מתיקה, ירקות ופירות, מאפים ושלל מאכלי רחוב בהם: הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם של רמלה, הבורקס הטורקי המוכר ועוד.
בריכת הקשתות - מאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל = חול בערבית), שבו גם צולם הסרט "חסמב"ה ונערי ההפקר". המאגר הוקם בשנת 789, בימי החליף הארון אל ראשיד, ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום.  לתיאום ביקור בבריכת הקשתות – 08-9216873

המנזר והכנסייה הפרנציסקנית - בקומה השנייה של המבנה, אשר הוקם במאה ה-15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799. האגדה המקומית מספרת שמחלון חדרו בקומה זאת ירה נפוליאון במואזין שניצב בראש המסגד הסמוך, כי הפריע לשנתו. אל חלון החדר ניתן להציץ מרחוב המסדר הפרנציסקני, המוביל אל הכנסייה. במרכזו של אולם הכנסייה מתנוסס ציור בן 500 שנה של צייר הרנסאנס האיטלקי המפורסם טיציאן.
מרכז היהדות הקראית העולמית - העדה הייחודית, שצמחה במאה ה-8 לספירה, מזמינה מטיילים לסיור בבית הכנסת הגדול של הקהילה בעיר ולחשיפה לאופן אמונתם. הביקור נחשב על פי רבים לפנינה נסתרת בין כל אתרי התיירות וההיסטוריה הרבים הקיימים בעיר. עלות כניסה: 10 ₪ לאדם, רצוי לתאם מראש בטלפון 08-9249104
בית העלמין הבריטי הגדול בישראל נמצא ברמלה ובו קבור לא פחות מאשר החייל הארי פוטר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה