Translate

יום שני, 13 בדצמבר 2021

סדנא מנזרית בגולן כך מציינים את יום המדיטציה הבינלאומי במרכז דהרמה מאת שרית יוכפז

 

                                       יהודיק גליק


תירגעו רגע :סדנא מנזרית בגולן כך מציינים את יום המדיטציה הבינלאומי במרכז דהרמה.  -מאת שרית יוכפז

 

קצת אחרי כריסטמס, רגע  לפני חגיגות הסילבסטר ויממה לפני השנה חדשה, מציינים בארץ וברחבי העולם את יום המדיטציה הבינלאומי, שבו מתרגלים מיליונים מדיטציה במטרה להביא את השלום, את האחווה ואת השלווה. 


במרכז "דהרמה" בגולן היום המיוחד הזה מתחיל בשעה 10:00 ב-31 בדצמבר ונמשך עד 17:00 בחווייה מנזרית - שהייה שקטה עם מדיטציות ועם תרגילי מיקוד ושחרור ולא, לא עושים OMM כל היום , ממש לא !

 

היום בתקופת הקורונה הבלתי נגמרת, כשהשמים חצי סגורים, וכמות הבדיקות הנדרשת למטרת טיסות היא הזויה לא צריך להרחיק עד המזרח הרחוק כדי למצוא מענה במנזרים מבודדים.  כולנו חווים מצבים של "יציאה משליטה"  עמוסים במטלות ובמשימות, וראשנו קודח בניסיון לחשב את דרך הפעולה היעילה ביותר שתאפשר להספיק את הכל. המירוץ של החיים לפעמים משאיר אותנו ללא זמן פנוי לקבלת בהירות. לפני קבלת החלטה, לפני שינוי, לפני סיום פרק בחיים או אחרי... אנחנו צריכים רגע של שקט כדי לקבל בהירות להמשך הדרך וזה טבעי. אפילו אם לא קורה משהו מיוחד- תמיד טוב לעצור לרגע. זה השלב בחיים בו  מומלץ לתרגל מדיטציה שתלמד ותאפשר לנו למצוא את השקט בתוך כל הרעש !

 לרגל יום המדיטציה הבינלאומי המתקיים בכל העולם ביום האחרון של השנה 31.12.21  מתקיימת במרכז ה’דהרמה’ ברמת הגולן יום חוויה מנזרי.

 השם אולי מרתיע אבל החוויה היא סופר מעצימה ומנקה ועושה סדר בראש ובתכל'ס, מתאימה לכל מי שרוצה ללמוד לתרגל "סדר" במחשבות ולהנות קצת אחרת ..

הדהרמה הוא מרכז או סוג של מיני מנזר להתפתחות אישית ורוחנית בגישת לב מוביל – מדיטציה מהלב  אותו מנהלת גיתה - יהודית גליק, בילתה חלק גדול מחייה במנזרים ואשראמים בקוריאה, ביפן, צרפת ותאילנד, ולמדה בודהיזם ובמיוחד זן בודהיזם. הפכה לנזירה בעצמה לאחר שנכנסה לעומק המנזרים. אחרי 3 שנים כנזירה, הגיעה להודו לריטריט של טנטרה לבנה, שם הסתיימה תקופת הנזירות שלה, התירה את נדריה והחזירה את הגלימה.

מרכז ה'דהרמה' ברמת הגולן, מנזר פרטי בו כל אחד יכול להגיע ולעבור את התהליך שמתאים לו כשברקע הצלילים הבולטים הם ציוץ הציפורים ונוף מרהיב לכינרת ולהרי צפת. ככה פותחים שנה!

יום המדיטציה הבינלאומי - חוויה מנזרית בגולן  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה