Translate

יום שלישי, 18 בינואר 2022

"דברים שרואים משם" תערוכת צילום חדשה של האמן הירוחמי אלכסנדר קלישר בתיאטרון ירושלים.מאת: שרית יוכפז




"דברים שרואים משם"

תערוכת צילום חדשה של האמן הירוחמי אלכסנדר קלישר בתיאטרון ירושלים.

אתמול נפתחה בטקס חגיגי במעמד שר התרבות, חילי טרופר וראשת המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה, תערוכה חדשה המציגה את יום העלייה לקרקע של ירוחם.

התערוכה מוצגת בתיאטרון ירושלים, בגלריה רבקה קראון

 ותנעל ב-28 בפברואר

האירוע יהיה היברידי וישודר בזום ובפייסבוק לייב בדף של עתיד במידבר.





תיאטרון ירושלים גאה להציג תערוכת צילומים ייחודית של הצלם אלכסנדר קלישר, תושב ירוחם. התערוכה תיפתח רשמית היום, יום ציון העלייה לקרקע של העיירה בהשתתפות שר התיירות, חילי טרופר וראשת המועצה טל אוחנה. התערוכה מתקיימת בשיתוף בית עתיד במדבר ועמותת תיירות ירוחם כחלק מחשיפת האמנים והיוצרים המקומיים, הפועלים בסביבה המדברית הייחודית של ירוחם לקהל הישראלי. 

קלישר, תושב העיירה, אמן רב-תחומי וצלם מוכשר בעל סגנון מיוחד, יליד אוקראינה (1962), החל את דרכו באמנות בציור והוא רואה בתצלום סוג של ציור. ניתן לראות בעבודותיו את החיבור לירוחם בימי ראשית ההתיישבות, עת עבד במפעל אקרשטיין בעיר, ועד היום כמורה דרך המדריך קבוצות תיירות שמגיעות מחו"ל לעיירה. בין יצירותיו פסלים סביבתיים, צילומים של אתרי הטבע המיוחדים סביב ירוחם וציורים של המרחב. קלישר הציג מעבודותיו לראשונה בתערוכה קבוצתית בבית אגודת האמנים של אוקראינה בעיר וויניציה (Vinnitsa) בשנת 2015, ובתערוכת יחיד באותו מקום בשנת 2016.





ערפל בברוז'


דברי האמן, אלכסדר קלישר: "אני מטייל הרבה ברחבי העולם, ורוב הצילומים הם תוצאה של מסעות אלה. יותר מכול, אני אוהב לטייל ולצלם במדינות שאנחנו, 'אנשים לבנים', מכנים ביהירות 'מדינות עולם שלישי'. שני הנושאים שהכי מעניינים אותי במדינות הללו, הם האנשים וסביבתם. יש לי סדרת תמונות בשם 'החיים הפשוטים', על אנשים שעושים כל יום דברים פשוטים: דייגים שמסיעים אנשים מצידו האחד של נהר לצידו האחר, מכינים נודל'ס או צובעים את עורם. למעשה, החיים הפשוטים שלהם מתבררים כלא פשוטים כל כך. החיים האלה מעניינים אותי. אני רוצה לדעת עליהם יותר ולהראות אותם לאחרי.", מתאר קלישר.


"ובכל זאת, אני רוצה להראות לאחרים שיפה זה לא בהכרח משהו מבריק, צבעוני ומהמם. לדעתי, יש הרבה יותר יופי, עומק וטבעיות בקווים פשוטים וביחסים פשוטים של אור וצל. כך למשל, המדבר – שאותו אני מרבה לצלם –
הנגב שלי, סהרה, רוב אל חאלי. ואז פתאום, נפתחת מיסטיקה אמיתית – חלל, מציאות אחרת – וזהו נס", הוא מסכם. 

אוצרת התערוכה, ד"ר בת-שבע אידה: "צילומיו של קלישר בשחור-לבן אפופים במסתורין ומאופיינים ברגישות רבה למשחקי אור וצל, וצילומיו בצבע טכנו, מלאים בפרטים ססגוניים. עבודותיו של אלכס מתכתבות עם צלמי המאה העשרים כגון אנסל אדמס, הצלמת הישראלית דליה אמוץ, וכן צלמת האדריכלות והנוף הלן בינה, דבר המאפשר להעריך את עבודתו בהקשר מקומי ובינלאומי". 


לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק "תיירות ירוחם" או בעמוד של בית "עתיד במדבר".

צילומים  אלכס קלישר

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה