Translate

יום ראשון, 3 ביולי 2022

קונצרט חגיגי בפריז לקראת תחרות החליל הישראלית הבינלאומית בניהולה של המנצחת עדה פלג הכנסותיו של הקונצרט יתרמו לאזרחי אוקראינה מאת שרית יוכפז

 

 

                                                               עדה פלג ותזמורת 


 

קונצרט חגיגי בפריז

לקראת תחרות החליל הישראלית הבינלאומית

בניהולה של המנצחת עדה פלג

הכנסותיו של הקונצרט יתרמו לאזרחי  אוקראינה

מאת: שרית יוכפז 

 

תחרות החליל הישראלית הבינלאומית בהובלתה המוסיקלית של המנצחת עדה פלג,

חוזרת ב2023 ולקראת חזרתה של התחרות לקדמת הבמה יתקיים ביולי הקרוב קונצרט חגיגי בפריז, בשיתוף פעולה עם Fondation de France   ,  Orchestre de Colonne     ו-  Arietta Ensemble  בהפקת קונצרט התרמה לטובת אזרחי אוקראינה. הקונצרט יתקיים בפאריז ביום ג' 5/7/22.

 

במסגרת הקונצרט בפריז תבוצע השמעת בכורה ליצירה Adieu  - סונטה לחליל ופסנתר שכתב המלחין הצרפתי/לבנוני קלוד סאקרה לתחרות החליל הבינלאומית הישראלית .

התחרות מתחדשת אחרי פסק זמן ארוך בשל מגיפת הקורונה, תקופה זו הוקדשה להתחדשות, הרחבת התשתית  חיפוש והזמנת יצירה חדשה לתחרות הבאה.

התחרות, המוכרת על ידי משרד התרבות, מדורגת בין התחרויות המובילות בעולם.

עם חבר השופטים וחלילנים המשתתפים בפעילות התחרות נמנים בכירי החלילנים והמוסיקאים מהארץ ומחו"ל, ביניהם  סר ג'יימס גאלוויי (אירלנד/שוויצריה)  הנס גיאורג שמייסר (אוסטריה) אנדראש אדוריאן (גרמניה) גואולינג האן (סין) בולנט אצ'וויל (טורקיה) פליקס רנגלי (שוייצריה) סויונג לי (דרום קוריאה) אורי שהם , משה אפשטיין, אייל עין-הבר, נעם שריף, ינעם ליף, נעם בוכמן, עודד זהבי, נביל עבוד אשכר, איימי בראון, כריסטיאן יהודין וליאור איתן

 

זוכי התחרות מכהנים כחלילנים סולנים בתזמורות בעולם, ביניהם ג'ין טה-בסימפונית של סינגפור, בריטה יעקבס  - בפילהרמונית של סאארברוקן בגרמניה,  גי אשד- בפילהרמונית הישראלית ואליף יורדקול -  באופרה של איסטמבול, טורקיה.

תחרות החליל שמה דגש על טיפוח יצירות חדשות לחליל, מזמינה יצירות ומקיימת לסירוגין תחרות למלחינים כאשר היצירות הנבחרות נכנסות לרפרטואר תחרות הביצוע.

המלחינים שיצירותיהם הוקדשו לתחרות מאז הקמתה בשנת 2000,  נורי אל רוהייבני-סורי/גרמני, מקסים לוי-ישראלי, ד"ר שוקין ייפ-סיני,  ד"ר דייויד ווינקלר- אמריקאי, דייויד המילטון - ניו זילנדי, קלוד סאקרה -לבנוני/צרפתי .

בנוסף, בכל תחרות שובצה יצירה מאת מלחין ישראלי. בין המלחינים ינעם ליף, נעם שריף , מקסים לוי ויוסף ברדנשווילי.

לצד שמירה על איכויות מוסיקליות גבוהות ייחודה של תחרות החליל הישראלית הבינלאומית הוא בפעילותה העשירה והמגוונת בתחום החינוך והעשייה לקידום ערכים חברתיים ותרבותיים בארץ ובעולם. התחרות התקיימה בחיפה, נצרת, גוש חלב, צפת, אור עקיבא ותל אביב, בשיתופי פעולה עם גופים ומוסיקאים מרחבי העולם.

פרוייקטים מיוחדים – קונצרט לשלום בלונדון עם החלילן הפלשתיני וויסאם בוסתני שביצע את יצירתו של מקסים לוי שזכתה בתחרות החליל. הכנסות מקונצרט זה נתרמו לכפר נווה שלום. הקונצרט היה בהפקה משותפת של תחרות החליל הישראלית הבינלאומית ואגודת הידידים הלונדונית של הכפר נווה שלום ונתמכה על ידי קרן ריץ'.

Made in Brazil – הקלטה של יצירות לחליל ותזמורת מיתרים של מלחינים ברזילאים בני זמננו – הפקה משותפת של תחרות החליל הישראלית עם אגודת המלחינים הברזילאית והחלילן הברזילאי ג'יימס שטראוס.

כאמור, ביולי השנה משתפת פעולה תחרות החליל הישראלית הבינלאומית עם קרן צרפת, תזמורת קולון, ואנסמבל  ארייטה בהפקת קונצרט מיוחד בפריז אשר בו יופיעו הנגנים המובילים מהתזמורת בליווי פסנתרנים חברי אנסמבל אריאטה והכנסותיו תוקדשנה לקרן התמיכה הצרפתית באזרחי  אוקראינה.  בקונצרט תושמע כאמור בביצוע בכורה היצירה הנבחרת של תחרות החליל הישראלית Adieu לחליל ותזמורת. היצירה נכתבה על ידי המלחין הלבנוני/צרפתי קלוד סאקרה.

  בתמונת יח"צ - עדה פלג ותזמורת בעיקר מוצקרט  בגליל אודיטוריום גןתעשיה נצרת 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה