Translate

יום ראשון, 3 ביולי 2022

קירוב הלבבות כפי שהוא בא לידי ביטוי במופע – שאבעס גרוב הינה -אחיה רובין - דתי חזן בעל קול טנור דרמטי והאחר ג'קי אבן חן - חילוני רוקיסט משורר ומלחין המלווה בגיטרה. מאת: שרית יוכפז





מאת: שרית יוכפז


החברה הישראלית נמצאת במשבר עמוק , זאת עובדה אמתית , כבר בנאום השבטים הכריז הנשיא הקודם ריבלין –”תהליכים דמוגרפיים ותרבותיים מעצבים מחדש את פניה של החברה הישראלית בעשורים האחרונים: מחברה המורכבת מרוב ומיעוט ברורים, לחברה המורכבת מארבעה מגזרים או "שבטים" מרכזיים שמתקרבים זה אל זה בגודלם: חילונים, דתיים-לאומיים, חרדים וערבים. עלינו להבטיח, תמיד, שבמתח הטבעי בין ממלכה לשבטיות, תהיה זו הממלכה שתגבר על השבטיות הקהילתית"

בתקופה האחרונה נוצר מתח רב בין קבוצות אוכלוסיות שונות באופיין בחברה הישראלית. בין הקבוצות הבולטות אנחנו מוצאים את הדתיים וחילוניים. היה צפוי שהנושא יביא לתוכנית פעולה אמיתית של המוסדות שאמונים על הטיפול בנושאים מורכבים אלה . התקופה הקשה שעם ישראל עובר יחד עם כל עמי העולם רק הגבירה את המתח והלחץ החברתי והדיר תקציבים מתאימים  וזה הביא ליוזמות פרטיות של גופים שונים לנסות ולעשות לקירוב הלבבות בעזרת פעילויות תרבותיות ופעילויות אחרות . 

בפתח תקווה הרימו את הכפפה הזאת ויזמו שני אומנים משתי הקצוות...האחד אחיה רובין - דתי חזן בעל קול טנור דרמטי והאחר ג'קי אבן חן - חילוני רוקיסט משורר ומלחין  המלווה בגיטרה פעילות תרבותית שבמרכזה מופע ששמו "שאבעס גרוב " – השבת היא של כולנו .

מטרות הנושא של קירוב הלבבות כפי שהוא בא לידי ביטוי במופע – שאבעס גרוב הינה -

1. על ידי הדו שיח על הבמה וסגנונות השונים במוסיקה להראות את השוני בין חלקי העם .

2. על ידי האיחוד המוסיקלי והכיוון שהדו שיח מתרומם אליו לגרום להבנה שאנחנו חייבים מתוך השוני להתאחד ולא להפריד כוחות אלא למזג דעות וסגנונות על מנת שכל חלקי העם יתאחדו

3. לגרום לאהבה של הצד השני וגם יכולת להשתלב בסגנון האחר עם הייחוד שלך – טנור עם רוקיסט , שירה חסידית עם מוסיקת נשמה פופ רוק וים תיכוני אתני .

4. להפוך את נושא האהבה בין כל חלקי העם לעיקר השיח על הבמה  כאשר על הקשיים אפשר להתגבר על ידי שכל אדם יוכל לעשות כרצונו בתוך המסגרת מבלי לפגוע באחר או במסגרת עצמה . בעיקר שכל אחד יעסוק בענייניו בלי לנסות לשלוט בחייהם של אחרים ובמנהגיהם .

5. להראות שהמנהגים המסורתיים שבאים לידי ביטוי במוסיקה שמבוצעת בעיבוד העכשווי שלנו ובשירי השבת והפיוט  היהודי ישראלי שאנחנו מלווים בהם את הדו שיח ביננו הם בהחלט רלוונטיים לתקופתנו עבור כל חלקי העם היהודי והאנושות כולה .

הפרויקט גם מנסה  לגבש עם ה"אני מאמין" הזה במגעים וניסיון , להיות חלק מפעילויות של גופים שמזדהים ופועלים על אותו גל .הרפרטואר כולל שירי מסורת מעדות שונות, שירי ארץ ישראל ומוסיקת עולם וביניהם מתנהל שיח שמהותו לקרב בין דתיים לחילוניים. זו חוויה נפלאה כך לקבל את השבת. הציבור מגיע לגינה , משפחות משפחות מכל הגוונים, פורשים איזה מצע או יושבים על הדשא ומתענגים יחדיו משירי שבת ושירה עברית אהובה וכך נוצר חיבור רוחני סביב החוויה עם ג'קי ואחיה .

המטרה הינה לתת שרות לכל רשות בארץ שיש לה ענין לעשות קירוב בין אוכלוסיות מעורבות שבנוי על תקציבים מיוחדים לצורך הנושא .

כרגע הפעולות שמתבצעות בדרך כלל על ידי גופי הרשויות השונים – תרבות יהודית , שכונות , גימלאים , תרבות כללית ועוד מתוקצבות כל אחת מהם לצרכי או אוכלוסיה החילונית או הדתית בנפרד . הנושא של קירוב הלבבות והאחדות נופל בדרך כלל בין הכיסאות התקציביים . במובן הזה פרויקט " שאבעס גרוב" הוא שונה ויוצא דופן ולדעתנו ראוי להערכה רבה על ההתמדה והרצון למרות הקשיים לבוא לקראת ולנסות לקרב לבבות .

רעיון השבת וכל מה שסביבו לכאן ולכאן הוא הגורם היום דווקא לפלגנות ומתחים . הגיע הזמן שסביב השבת ותרבות קבלת השבת המוזיקלית והישראלית כל כך נוכל להגיע לאחדות , אהבת הזולת ושלום בין השבטים השונים ונאמר אמן

מומלץ

 


     ג'קי אבן חן                     אחיה רובין                     
     המזל של ג'קי                          אחיה וזה הקול   
     052-3298250                          050-6221468
               

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה