Translate

יום חמישי, 9 במרץ 2017

לרגל יום האישה הבינלאומי "אישה - חיה" - תערוכת יחיד של טניה מיסיחייב מאת: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

לרגל יום האישה הבינלאומי
"אישה - חיה" - תערוכת יחיד של טניה מיסיחייב

8.3.2017 בשעה :20:00
אוצרת התערוכה : לורי פשניצה
בגלריית בית רובינשטיין, רח לינקולן 20, תל אביב


טניה מיסיחייב - אישה 'חיה' תרתי משמע ובועטת. שואפת להגיע הכי רחוק ואף לנסוק מעלה. היא מצוידת בניסיון יצירתי עשיר, מנווטת את הנשים שלה בקומפוזיציה צבעונית,  ממקום לגנדרי בכישרון רב - בפריסה מסתורית ומרתקת
טניה מיסיחייב נולדה בשנת 1991 בברית המועצות לשעבר.
בשנת  1993 עלתה עם משפחתה לארץ וכיום מתגוררת באריאל.
קשייה כאישה בעולם של הטרדות, מאבק אישי , והישגיות.
הבנת העולם החומרי של ישראל 2017 והישרדות כלכלית.
פתיינות לעומת ביישנות, עוצמה לעומת מוסכמות חברתיות.

בתערוכה עשרות דמויות המתכתבות עם מצב רוחה של היוצרת בתקופות שונות בחייה
מילדותה אהבה לצייר ולתפור בגדים לבובות הברבי שלה. לא הייתה כמו כל הילדים בחוגים מלבד קורס ערב לרוסית, פיזיקה מתמטיקה מחשבים אנגלית וכימיה. בתיכון למדה בבית ספר ל"מחוננים" בתל אביב. האמנות הייתה אחת מההרחבות. בכיתות הגבוהות של התיכון נשלחה מטעם בית הספר ללימודי ערב במרכז 'מאירהוף' לחינוך לאומנות –מוזיאון ת"א. שם למדה ליצור אמנות כולל שיטות חיתוך בגבס, ברזל, דיקט ועוד. במקביל למדה תפירה ותדמיתנות כי עז היה רצונה להיות מעצבת אופנה.  היא התגייסה לצבא ולאחר השירות ניסתה מספר מקומות כדי לבחון מה מתאים ולמה מתחברת.
מתוך היסוסים, ועומס ניסיונות בבחירת מסלול נכון עבורה החלה טניה לצייר ללא מחשבה או תכנון כלשהו.
טניה:

" אמנות בשבילי זה הפסיכולוג שלי, המראה שלי, אני לא תמיד אוהבת מה אני רואה, ואני לא לומדת אומנות בעיקר כי אני רוצה לשמר אותנטיות, לא להכניס עוד חוקים ומסגרות ביצירה, שגם ככה אנחנו חיים אותם.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
" אני  מצולמת עם האומנית: טניה מימין.

היא ציירה מנדלות, אבסטרקט, ניסתה  צורות שונות וסגנונות שונים, שפכה צבעים  מתוך רצון לחקור את הצורות השונות והיו צבעים ותכנים שלא אהבה אך ניסתה לקבל אותם מתוך אמונה, שאמנות נובעת מאמוציות מתקיימות. בסיום עבודה בחנה כל ציור ולאחר זמן הייתה חוזרת אליו ושוב בוחנת ומבינה  את הסיבה לבחירות שנבעו מרגשות ותחושות  בכל תקופה.
עם כל האהבה הזו לאמנות נכנסה טניה למסגרת מחייבת וברורה. נרשמה ללימודים מסודרים במכללה הקשורים באמנות, עיצוב והבעה אישית. שילבה גם לימודי עיצוב אופנה במכללת קונספט בת"א.
כשסיימה לימודים ,החליטה לשלב בין שתי אהבות שלה: אופנה וספורט, הקימה ופיתחה מותג שלה לבגדי ספורט TATI ACTIVE WEAR  ייצרה את הבגדים, והיום היא מוכרת אותם דרך חנות וירטואלית באינטרנט.
התמונה של ‏‎Tati Art Gallery‎‏.


עבור טניה – אמנות היא שפה, שאותה היא דוברת מהבטן. כמו שפת סתרים שמובילה לנפש, דרכה נגלית ההשתקפות של עצמה, של כל אותן המחשבות והתחושות שבהן לפעמים היא פחדה לגעת. בציור הכל צף. כל צורה, כל משיכה, כל צבע, כל מחשבה, כמו מילים - ההופכים לסיפור, עם עבר הווה ועתיד. מבחינתה ציוריה מהווים מעין אלבום תמונות שלה לפי תקופות בחייה.
מבלי לתכנן הופיעו בציוריה דמויות, עם הבעות שונות, כאוטודידקטית רכשה מיומנות וידע  לעבוד עם צבעים, הצללות ופרספקטיבות.

טניה נבחרה מתוך מספר אמנים להציג תערוכת יחיד בחודש מרץ 2017  והפתיחה החגיגית תתקיים בתאריך ציון יום האישה הבינלאומי 8.3.2017.

כאמנית המציירת נשים בתערוכה מוצגות נשים בסדרות ומהיבטים שונים.
בסידרה " אישה - חיה" בחרה האמנית דמות חיה ובהשראת התכונות של אותה חיה  - ציירה ואף 'הלבישה' את האישה בעזרת דמיונה וכשרונה הפוריים.  
טניה ציירה מתוך חיבור לצד הנשי של עצמה אך ממקום פראי ומוזנח. החיה ניחנה בתכונות רבות אשר מהן נגזרו סימבולים כמו הצורך לשרוד כאינדיבידואל מעצים שיש לו את הכלים לדאוג  לצרכים של עצמו מתוך מקום הישרדותי. האישה כחיה שמגנה על עצמה, שמסוגלת להשיב מלחמה – מילולית, שכלית, אידיאולוגית, ואם צריך במקרה של הגנה  – גם פיזית. החיה מלמדת שיעור חיים מרכזי בכל תקופה בחיים. היא מסמלת את ההתחברות לאינסטינקטים הטבעיים שלה, לטבע, לשורשים הפראיים, ליצרים כמו סקרנות  עוצמה, כוח, עמדה ועוד.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם  nhfk  סדן

לגבי הנשים עם הצוואר הארוך, אין לה הסבר מפורש וחקוק. היד מנחה אותה לצייר את האישה בסנטר מורם לרוב, צוואר ארוך, לר
וב הוא דק, לפעמים הוא יציב ולפעמים הוא רך כמו ג'לי. מין הסתם נתון למצב הרוח השורה עליה.
סידרת הנשים המקושטות - נוצרה מתוך אהבתה של האמנית לעיסוקה היומיומי באופנה. היא מרבה להלביש את הדמויות במחלצות ייחודיות.
התמונה של ‏‎Tati Art Gallery‎‏.



נעילת התערוכה : 29.3.2017

שעות ביקור בתערוכה: כל ימות השבוע 08:00-21:00

 מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה