Translate

יום ראשון, 26 במרץ 2017

חֶדֶר": פסטיבל קאמרי בין-תחומי במוזיאון ראלי, קיסריה חוה"מ פסח 12-14 באפריל, 2017 מופעי ספרות ומוסיקה, הרצאות, מוסיקה קאמרית מאת : שרית יוכפז


חֶדֶר": פסטיבל קאמרי בין-תחומי
במוזיאון ראלי, קיסריה
  חוה"מ פסח 12-14  באפריל,  2017
מופעי ספרות ומוסיקה, הרצאות, מוסיקה קאמרית
בהשתתפות: ערן צור, גדעון עפרת,  נעם פרתום,
מייקל בנסון, אבי אגבבה, יקיר בן משה ועוד
הכניסה חופשית


מוזיאון ראלי, קיסריה – בניהולה של גב' לילי צהר ובניהולו האמנותי של המשורר, המוסיקאי וחוקר הספרות ד"ר אורי הולנדר – גאה להציג פסטיבל בין-תחומי חדש פרי יוזמתו והפקתו, שנושאו השנה הוא "חדר". זהו פסטיבל קאמרי באופיו, המציע הרצאות, מופעי ספרות ומוסיקה וקונצרטים של מיטב הרפרטואר הקאמרי לקהל הרחב. הפסטיבל עתיד להתקיים מדי שנה בחול המועד פסח. השנה יעמוד בסימן שיתוף פעולה עם הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב, שמיטב תלמידיו יבצעו במסגרתו יצירות לרביעיות מיתרים, פסנתר, הרכבי ג'ז ועוד.  

לדברי אורי הולנדר, נושא הפסטיבל, "חדר", נבחר כ"ניגודו המוחלט של הרעש השולט בחיי התרבות בארץ. חדר משמע אינטימיות, קרבה בין המבצעים לקהל, ובראש ובראשונה – קשב ליצירה ולאמנים המבצעים, שמבטיח חוויה תרבותית ברמה הגבוהה ביותר". 

מאירועי הפסטיבל:

"חדר משלנו"
יום רביעי, 12.4, 20:30
מופע מיוחד המשלב קריאת שירה ונגינה בהשתתפות המשוררים והמוסיקאים יקיר בן-משה ויותם חיימוביץ (קריאת שירה, נגינה בגיטרות ובסיטאר), שיארחו את המשוררים סיגל בן יאיר, נעם פרתום ורון דהן ואת הנגנים מייקל בנסון (בס, להקת "משינה") ואבי אגבבה (כלי הקשה, אנסמבל "מזרח ומערב").


חדר קריאה
יום חמישי, 13.4, 20:30
מופע באווירה ג'זית מבית היוצר של פרויקט "המעבורת", המעמיד במרכזו את אמנות הסיפור הקצר. בהשתתפות המשורר, הסופר והמו"ל יפתח אלוני, שחקנים שיקראו סיפורים קצרים בקולם והרכב ג'ז משובח, עם נגני הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה.

חדר מפת העולם –
יום שישי, 14.4, 13:00
ערן צור ואורי הולנדר במסע ספרותי-מוסיקלי בעקבות מושג ה"חדר" בשירה העברית ובשירת העולם. השניים ישוחחו על חדר הלידה של השיר ועל המתח בין החדר האינטימי להמולה שבחוץ, יקראו משיריהם של משוררים הקרובים ללבם ויבצעו יחד (בגיטרה ובפסנתר) יצירות שהחדר עומד במרכזן.

חדר חושך
הרצאה מאת הצלם, חוקר הצילום והאוצר גיא רז, שתצלול אל נבכי הסטודיו של הצלם ותציג את אופן התבוננותו הייחודי במציאות.

חדר טוב, חדר רע
הרצאה מאת אחד מבכירי חוקרי האמנות והאוצרים במקומותינו, גדעון עפרת, שתבחן את גלגולו של מוטיב החדר בתולדות האמנות מהחדר המוגן והמגן לחדר האימה והאסון.

מוסיקה קאמרית
מיטב הרפרטואר של המוסיקה הקאמרית – רביעיות מיתרים, יצירות לפסנתר ולכינור, לפסנתר ולסקסופון ועוד ועוד – בביצוע נגני הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (תכנית הקונצרטים המלאה תפורסם באתר של מוזיאון ראלי).

מוזיאון ראלי, קיסריה הוא מוזיאון פרטי אשר הוקם על ידי הארי רקנאטי. תצוגת הקבע שלו כוללת, בין השאר, את אחד האוספים הגדולים בעולם לאמנות לטינו-אמריקאית עכשווית וכן 41 פסלים של סלבדור דאלי. מנכ"לית המוזיאון היא גב' לילי צהר ומנהלו האמנותי הוא ד"ר אורי הולנדר. הכניסה למוזיאון כמו לכל האירועים ולפעילויות התרבות שבהפקתו היא ללא תשלום, מתוך שאיפה מוצהרת לקרב את האמנות והתרבות הגבוהה אל הציבור הרחב. המוזיאון שייך לקבוצת מוזיאוני ראלי העולמית, אינו נתמך על ידי שום גוף חיצוני ואינו מקבל תרומות ממוסדות ציבוריים או מגופים פרטיים.

הכניסה לכל מופעי הפסטיבל – ללא תשלום. נדרשת הרשמה מראש

טלפון: 04-6261013
צילום:, שי שקולניק
מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה