Translate

יום רביעי, 1 במרץ 2017

תיאטרון "יידישפיל" פותח את הבמה לשימור וטיפוח התרבות היהודית בקהילות מכל רחבי העולם ומשיק את הפסטיבל לתיאטרון יהודי מאת: שרית יוכפז

תיאטרון "יידישפיל" פותח את הבמה לשימור וטיפוח התרבות היהודית בקהילות מכל רחבי העולם ומשיק את הפסטיבל לתיאטרון יהודי
הפסטיבל, שנמצא בפיתוח בימים אלו ויתקיים בסוף שנת 2017, יכלול קריאות מבוימות של מחזות מקוריים העוסקים במורשת היהודית על שלל גווניה
לראשונה בתולדותיו, תיאטרון "יידישפיל" משיק פסטיבל לתיאטרון יהודי, שיכלול הצגות ומופעים העוסקים במורשת העם היהודי על תפוצותיו השונות, במטרה להרחיב את עבודת השימור והטיפוח של קהילות יהודיות נוספות ברחבי העולם.
הפסטיבל הוא אקורד הפתיחה של ״במה 2״ של היידישפיל. במה שתשלב מחול, תיאטרון, מוסיקה והצגות ילדים שיציגו קשת נרחבת של סיפורים הקשורים בתרבות היהודית דרך שורשיה השונים.
הפסטיבל נמצא בפיתוח בימים אלו: "קול קורא" ליוצרים יפורסם בימים הקרובים ויזמין אותם לשלוח מחזות העוסקים בסיפור היהודי בקהילות השונות ברחבי העולם- יהודי צפון אפריקה, ארצות ערב, רוסיה, אתיופיה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ועוד.  ההצגות יעסקו בתרבות ובמסורת של אותן הקהילות וחלקן גם יתקיימו בשפות השונות.
זליג רבינוביץ', מנכ"ל תיאטרון "יידישפיל": " הנהלת תיאטרון "יידישפיל" שמה לה למטרה לשמר את התרבות היידית בפרט והיהודית בכלל. אין מקום טבעי יותר עבור פסטיבל המבקש לשמר ולטפח את הסיפור היהודי מכל התפוצות, מתיאטרון "יידישפיל".
דפנה זילברג, המנהלת האומנותית של ״במה 2״: "המטרה היא לתת ביטוי וקול לתרבות ומסורת יהודית של קהילות שונות שלאו דווקא נשמעות על בימת התיאטרון הישראלי. סיפורים של הקהילה האתיופית, הרוסית, יהודי צפון אפריקה, ארצות ערב וכו׳. אנחנו מחפשים סיפורים שעוברים במשפחה כבר שנים, סיפורי אהבה, עלייה והתאקלמות בארץ, סיפורי עם או אגדות מקומיות שהועברו מפה לאוזן,  סיפור שמתחברת אליו שפה אחרת, סיפורים שהושתקו, שהודחקו, שמישהו חייב לספר אותם לפני שהם נעלמים, וסיפורים חדשים שנולדו מתוכם."
הפסטיבל עתיד להתקיים בסוף השנה ויוצגו בו שש קריאות מבויימות של מחזות שייבחרו על ידי ועדה אומנותית, מבין המחזות שישלחו. המחזה שיזכה בפסטיבל, ישתלב ברפרטואר של ״במה 2״,  הבמה החדשה והאלטרנטיבית של תיאטרון "יידישפיל".
תיאטרון "יידישפיל", אשר ששי קשת משמש בו כמנכ"ל ומנהל אומנותי, נוסד בשנת 1987 מתוך תחושת שליחות להציל את כבודה האבוד של השפה היידית ואת תרבותה ולמקדה כמובילת תרבות עשירה ומשמעותית המהווה אבן יסוד חשובה בתולדות העם היהודי. עד היום העלה התיאטרון למעלה מ-100 הפקות חדשות בכל רחבי הארץ, וזכה גם להכרה בינלאומית בעקבות השתתפותו הקבועה בעשרות פסטיבלים בינלאומיים ברחבי העולם וזכייתו בשורה ארוכה של פרסים בינלאומיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה