Translate

יום שני, 13 במרץ 2017

מברודווי לישראל: Shimmer - סיפור הצלתם המפתיע של עשרות אלפי יהודים במלחמת העולם השנייה בשנגחאי – עולה במחזמר ומגיע לראשונה לישראל . מאת: שרית יוכפז

מברודווי לישראל:
Shimmer - סיפור הצלתם המפתיע של עשרות אלפי יהודים במלחמת העולם השנייה בשנגחאי – עולה במחזמר ומגיע לראשונה לישראל




**בהשתתפות שחקנים ישראלים לצד שחקנים סינים**
המחזמר הסיני 'Shimmer - יהודים בשנגחאי' מגיע לישראל למופע יחיד – SHOWCASE, ב- 29 במרץ 2017, לאחר שזכה למיליוני צפיות ושבחים רבים בשנגחאי וברחבי סין והיה המחזמר הסיני הראשון שזכה להופיע על במות ברודווי. המופע מתקיים כחלק ממסכת אירועים במלאת 25 שנה לקינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לסין.


התסריט למחזמר, אשר נכתב על ידי רונג גאונגרן, הנשיא לשעבר של אקדמיית תיאטרון שנגחאי, ובבימויו של שו ג׳ווין, זמר אופרה מצליח ואחד מן הבמאים המפורסמים והעסוקים ביותר באסיה,  מבוסס על סיפורים אמתיים מעדויות שנמצאו ברישומי יד ושם, ומספר את תלאותיהם של אלפי יהודים ניצולי שואה בזמן מלחמת העולם השנייה. כשרוב מדינות העולם נעלו את גבולותיהן ליהודים המבקשים מקלט מן המשטר הנאצי, שנגחאי הייתה היחידה אשר פתחה את שעריה והציעה מקלט עבורם.
בין השנים 1938-1941 שנגחאי קלטה מעל לכ– 25,000 ניצולים יהודים, אשר שהו במחנה פליטים בעיר עד סיום המלחמה. עם סיומה יצאו חזרה לדרכם, רובם עלו לארץ ישראל או היגרו לאמריקה. הסיפור ההומני של ידידות חמלה ופתיחת הלבבות ברגעים הקשים, הוא שמוצג במחזמר. במחזמר משתתפים כ 40  שחקנים סינים וישראלים. וזוהי ההפקה הראשונה אי פעם ששחקנים ישראלים מופיעים במחזמר לצד שחקנים סינים. הלחין ג'ין פיאדה, התמלילן ליאן מאנג והדירקטור שו ג׳ווין שאמר: "התנגדות למלחמה וקריאות לשלום הם נושא נצחי באמנות."

על רקע המלחמה, המחזמר מציג את סיפורו של צעיר יהודי, פרנק, המגיע לשנגחאי ופוגש נערה סינית, סטודנטית לרפואה, שמה לין אילן. אהבה מתפתחת ביניהם, תוך כדי מאבק בין חיים למלחמה. נוצר משולש אהבה בין פרנק, לין אילן וניצולת השואה , רינה, נערה אוסטרית בת 18 שמאוהבת גם היא בפרנק.
הם עוברים תהליך בו הם עוזרים זה לזה ולקהילות אחרות. מתמודדים עם הכאב והחושך שליווה את המלחמה וחצץ בין קהילות ומדינות, ומביאים ניצוץ של תקווה, הניצוץ של שנגחאי שמצליח להאיר את כל מה שסביבו. תושבי שנגחאי והפליטים היהודים מפתחים ידידות עמוקה, ונלחמים יחד נגד הפשיסטים. זהו מופע מוזיקלי על מלחמה ושלום, חושך בהירות, אהבה ומוות.

"גם אם זה מבוסס על סיפור אמיתי שהתרחש לפני למעלה מ -80 שנה, פיסה נשכחת של ההיסטוריה העולמית, לא יכולה להיות יותר רלוונטית מהיום," אמר בוב נדרלנדר ג'וניור, נשיא מחלקת הבידור העולמית. שתי קבוצות מאוד שונות של אנשים שמתאחדים בזמן של סכנה קיצונית ומצוקה," הוא המשיך. "האנשים האלה מתחזקים ביחד, מקבלים את המגוון ועוברים אתגרים משותפים שגורמים להם להיות כאחד. אנחנו יותר משמחים להביא מופעים מוזיקליים לקהלים חדשים ", הוא הוסיף.


המחזמר הוא דו לשוני, מבוצע הן באנגלית והן במנדרינית, עם צביון מקורי בהשראת המוסיקה של התקופה, מוסיקה יהודית וסינית מסורתית, כליזמר, ותיאטרון מוסיקלי עכשווי. 
'יהודים בשנגחאי' זכה בפרסים רבים בשנגחאי ובסין וזכה להיות המחזמר הסיני שהופיע על במות בברודווי שם זכה לתגובות נלהבות, ואף זכה לכינוי המקביל הסיני של המחזמר הידוע "עלובי החיים". הבכורה התקיימה בשנגחאי ב -3 בספטמבר 2015, לציון יום השנה ה -70 של המלחמה האנטי-פשיסטית בעולם.

האירוע יתקיים ב 29 למרץ באיירפורט סיטי, תיאטרון ההיכל, בשעה 20:30.
מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה