Translate

יום שלישי, 26 בדצמבר 2017

קצא"א העבירה את רצועת החוף האקולוגי לידי עיריית אילת. מאת: שרית יוכפז




חוף אקולוגי הדמיה
קצא"א העבירה את רצועת החוף האקולוגי לידי עיריית אילת

לאחר שנפתחה לציבור רצועת חוף בת 300 מטרים שהיתה סגורה בבעלות קצא"א משך 50 שנים, העבירה השבוע חברת קצא"א רצועת חוף סמוכה נוספת בת 200 מטרים, דרומית לריף הדולפינים. בכוונת העירייה כמפעילת החוף להגדיר את החוף כחוף אקולוגי הממוקד בשמירת ערכי הטבע הייחודיים שלו ואף יהווה בסיס  לפעילות הסביבתית של קבוצת הנוער "שומרי המפרץ". עוד כחלק מפיתוח החוף בעתיד יוקם בו מרכז חינוך סביבתי ויחודש גם המזח הישן ששימש להובלת נפט ויהפוך לאטרקציה תיירותית וסביבתית ייחודית המקדמת את ערכי הטבע של המקום.



בטקס צנוע, שהתקיים השבוע (א') בנוכחות בכירים בעירייה ובקצא"א העביר יו"ר קצא"א, ארז חלפון, לראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי את חלקה השני של רצועת החוף של קצא"א, שנחשבת לרצועת החוף הבתולית והיפה באילת. ברצועת החוף האקולוגי מצויה שמורה ימית ובה שוניות אלמוגים מרהיבות, אשר נשמרו כל השנים. בהתאם להחלטת העירייה, ישמש החוף האקולוגי גם לפעילותם של "שומרי המפרץ" – ארגון נוער שמפעילה העירייה לתלמידי כיתות ט'-י"ב מבתי ספר באילת וקיבוצי הערבה הדרומית, אשר עוסקים בשימור הסביבה הימית וטיפוחה.



כזכור, ביולי האחרון העבירה קצא"א לשימוש עיריית אילת גם את "חוף קצא"א", רצועת חוף דרומית, בת 300 מטר, שהפך לחוף רחצה המשמש יעד אטרקטיבי לתושבים ולתיירים כאחד. במהלך משותף של עיריית אילת עם רט"ג הרואים במשאבי הטבע, נכס לאומי הוגדר החלק הימי כשמורת טבע ימית. המהלך התאפשר בזכות מאמצים נרחבים שנעשו מצד יו"ר קצא"א - ארז חלפון וראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, בהנחייתו של שר האוצר - משה כחלון, ובמסגרתו העבירה קצא"א במהלך השנה לעיריית אילת רצועת חוף באורך של כ-500 מטרים, אשר נפתחה לשימוש ציבורי של תושבי העיר והמבקרים בה.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר: "אין נרגש ממני להעניק לתושבי אילת ומבקריה, עוד רצועת חוף המתווספת לרצועת קצא"א הדרומית שנפתחה לציבור בקיץ האחרון. נמשיך לפעול בנחישות לפנות עוד ועוד חופים התפוסים על ידי מוסדות וגופים על מנת לפתוח אותם לציבור הרחב".

עוד ציין ראש העירייה, כי בחוף האמור שישמש חוף אקולוגי, תפעל קבוצת הנוער האיכותית של                 אילת – "שומרי המפרץ" שתשמש מודל לערי חוף נוספות בארץ, במטרה להפוך אותה לתנועת נוער סביבתית לאומית. כחלק מהתכנית לפיתוח חוף אילת מטאבה לעקבה, שמובילה העירייה בביצוע משרד האדריכלים מייזליץ כסיף,  ובניהול מהנדס העיר – אסף אריכא, בכוונת העירייה לפתח בחוף האקולוגי  מרכז חינוך סביבתי, שיאפשר לציבור הרחב ללמוד על אוצרות הטבע של הסביבה הימית כחלק משימורם. עוד במסגרת התכנית מתוכנן מזח 1 המצוי בחוף להפוך לאייקון תיירותי בינלאומי של העיר אילת. במסגרת זו, יהפוך המזח ששימש להובלת נפט למרחב סביבתי יחידי מסוגו בעולם של גן ירוק שצומח על הים, המזמין את מבקריו ללכת על המים ולחוות את הטבע הייחודי של ים סוף והמפרץ. עצים, פעמוני רוח וסוכות מטפסים יחליפו את הנפט שזרם בצינורות והמתקן ההנדסי העצום יהפוך למרחב מרתק המציע מגוון חוויות.


יו"ר קצא"א, ארז חלפון, אמר: "קצאא היא תושבת אילת כבר למעלה מ- 70 שנה, ומשקיעה מאמצים רבים בקיום מערכת יחסים חמה עם תושבי העיר. אני גאה להעביר היום לרשות עיריית אילת רצועת חוף נוספת, שתשמש את תושבי אילת והמבקרים בה. בחוף האקולוגי השתמר מגוון ימי נדיר, ואני מבקש מהציבור לשמור עליו ולהבטיח את המשך קיומו."


מצורפת תמונה של ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי ויו"ר קצא"א – ארז חלפון והדמיות של המזח ברצועת החוף. 

יום רביעי, 20 בדצמבר 2017

משרד התיירות נערך לקבל את פניהם של עשרות אלפי המאמינים המגיעים לחגוג את חג המולד בארץ הקודש . מאת:, שרית יוכפז

מעל מאה אלף תיירים צפויים לחגוג את חג המולד בישראל
משרד התיירות נערך לקבל את פניהם של עשרות אלפי המאמינים המגיעים לחגוג את חג המולד בארץ הקודש
המשרד מעמיד תחבורה ללא תשלום לבית לחם ומסייע בחגיגות בנצרת
שר התיירות יריב לוין: "ישראל מזמינה מאמינים מכל הדתות, להתפלל, לסגוד ולבקר במקומות הקדושים בארץ ישראל, בחופשיות ובבטחה. בהזדמנות זו, אני גאה להודיע ​​כי בשנה האחרונה שברנו את שיא כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל ואנו מצפים לסיים את שנת 2017 בשיא של 3.5 מיליון תיירים - חצי מיליון מעל השיא הקודם. צמיחה זו היא תוצאה של שינויים רבים והתפתחויות שמובילים במשרד התיירות".
משרד התיירות נערך לקבלת פניהם של מעל מאה אלף המאמינים המגיעים לחגוג את חג המולד בישראל. במהלך החג, החל מיום ראשון (24.12) בשעה 15:00 ועד ליום המחרת (25.12) בשעה 3:00 (לפנות בוקר) יפעיל משרד התיירות מערך הסעות לתיירים, בכל חצי שעה עגולה, ללא הפסקה, בין ירושלים לבין בית לחם, ללא תשלום. ההסעות תצאנה מתחנת האוטובוס שליד חניון קרתא בממילא, ותעבורנה דרך מנזר מר אליאס, צומת רוזמרין, מעבר רחל אל כנסיית המולד בבית לחם - ובחזרה, בהתאם לעומסי התנועה.

משרד תיירות ערך בשבוע שעבר את קבלת הפנים המסורתית לנציגי הכנסיות וראשי הקהילות הנוצריות בישראל, 
בבית שמואל בירושלים. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, בירך והדליק נרות חנוכה. באירוע השתתפו בין היתר, שומר המקומות הקדושים האב פרנצ'סקו פטון, שגריר הוותיקן החדש הארכיבישוף לאופולדו ג'ירלי, הארכיבישוף אריסטרקוס מהפטריארכיה היוונית האורתודוקסית ונשיא השגרירות הנוצרית בירושלים יורגן ביולר. כמו כן השתתפו גם שגריר אוסטרליה, מר כריס כנען, שגריר איטליה, מר ג'יאנלואיג'י בנדטי, שגרירת צרפת, גברת הלן לה גל ונציגי תיירות צליינית בישראל ומכובדים נוספים.

הארכיבישוף אריסטרקוס, מהפטריארכיה היוונית האורתודוקסית בירושלים, נאם בשם הפטריארך תאופילוס השלישי והכריז על ירושלים כ"סמל אוניברסלי של שלום והמוקד החשוב ביותר בקרב העולים לרגל ברחבי העולם". הוא ציין כי "כיום, מספר התיירים העולים לרגל לירושלים, יוצא מן הכלל ואף גדל עם השנים".

האב קוריון בגדאסריאן, מהפטריארכיה הארמנית האורתודוקסית,  אשר נאם בשם הפטריאך נוראן מנוג'אן וד"ר יורגן ביולר, נשיא השגרירות הנוצרית בירושלים, הדגישו את חשיבות העלייה לרגל לירושלים ולמקומות הקדושים ברחבי הארץ, המציעים חוויה ייחודית ומשמעותית עבור המאמינים בעודם מטיילים בעקבותיו של ישו.

לוח הזמנים של האירועים בנצרת:
יום שבת 23.12.2017
15:00 - תהלוכה מסורתית לאורך הרחוב הראשי של נצרת עד כנסיית הבשורה, בהשתתפות אלפי צעירים מתנועות נוער, ראשי הקהילה הנוצרית ואנשי ציבור.
18:00 - מופע זיקוקי דינור לציון פתיחת אירועי החג, בתמיכת משרד התיירות.
יום ראשון 24.12.2017
19:30 - מיסה מרכזית בכנסיית הבשורה.
כמו כן, להלן, קישור לאתר אינטרנט של ה- Christian Information Center בו פירוט רשימת אירועים ושעות המיסות לחג המולד:
נתונים סטטיסטיים ומאפיינים של התיירות הנוצרית לישראל:
על פי נתוני המשרד, יותר ממחצית מכלל התיירים שביקרו בישראל בשנת 2016 היו נוצרים. לפי הערכת המשרד מעל 100,000 אלף מהתיירים שיגיעו במהלך חודש דצמבר וינואר הם צליינים נוצרים.
53% מתוך 2.9 מיליון התיירים (לנו לפחות לילה אחד) שביקרו בישראל בשנת 2016 היו נוצרים. 38% מהם היו קתולים, 28% פרוטסטנטים, 28% אורתודוכסים. מקרב הפרוטסטנטים: 75% מהתיירים הנוצרים הפרוטסטנטים היו אוונגלים (קבוצה זו מהווה 21% מכלל התיירים הנוצרים ו-13% מכלל התיירים). 21% מהתיירים הנוצרים הפרוטסטנטים הגיעו מהזרם המרכזי ומהכנסייה האפרו-אמריקאית. מקרב האורתודוכסים: 71% מהאורתודוכסים היו אורתודוכסים רוסים ו-29% אורתודוכסים יוונים ואחרים. שיעור המבקרים בישראל למטרת צליינות עומד על 23%. הרוב המוחלט מכלל  הנוצרים מבקרים בירושלים. כ-40% מהתיירים מבקרים בת"א-יפו. האתרים המתוירים ביותר על ידי נוצרים כוללים (לפי סדר יורד): כנסיית הקבר, הרובע היהודי, הכותל המערבי, ויה דולורוזה, הר הזיתים, כפר נחום, כנסיית הבשורה, ועיר דוד.

קרדיט צילום: חורחה נובומינסקי, לע"ם.

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.

יום חמישי, 14 בדצמבר 2017

הצגה: עושה כרצונו - על פי ספר מאת: אסתי ויינשטיין - הבימה. מרגש ממליצה: שרית יוכפז

עושה כרצונו

עושה כרצונו

עיבוד בימתי לספרה של אסתי ויינשטיין, בת למשפחה של חסידי גור, שעזבה את העולם החרדי ונותקה מרוב ילדיה. אישה שנאלצה לשתוק ולעשות כרצונם של אחרים – עד שלא יכלה עודה. כאשר החליטה 

למות, שברה גם את שתיקתה ופרסמה את ספרה המרגש. זהו סיפור קורע לב על דסי ועל בעלה, יעקוב ועל העולם החסידי, אפוף הסודות.

 "תעשו הכל! שאנשים ישמעו על הספר ויקראו אותו!", כתבה במכתב הפרידה שלה ולאחר מותה נחשפה מסכת ייסוריה וחייה הסוערים והטרגיים בפני כל. עתה, עולה סיפור זה על הבמה.

עושה כרצונו

מומלץ מרגש. עצוב ..

https://youtu.be/k3MYqoO11DE

תמונות באדיבות הבימה-יח"צ ג'ארר אלון




עושה כרצונו

התיאטרון הלאומי הבימה מעלה בעונת ה 100 עיבוד בימתי לסיפורה של אסתי ויינשטיין, שיצאה בשאלה מחסידות גור, ושמה קץ לחייה בעקבות נתק מבנותיה וההתעללות שחוותה בקהילתה.
אודליה פרידמן מנכ"לית התיאטרון: "זהו סיפור טרגי שנגע וטלטל מדינה שלמה, על קהילה שהתכחשה לאחת מבנותיה ובכך הביאה למותה.
מיד לאחר שהמקרה הנורא קרה ולאחר שבקשנו את כתב היד של ספרה של אסתר - נוצר קשר מרגש ומורכב בינינו לבין בתה תמר. המחזה יהיה אחד המובילים בעונת ה 100 בדגש על מחזאות ישראלית מקורית".

את המחזה כתב מוטי לרנר ע"פ ספרה של אסתי ויינשטיין,
מביימת איה קפלן,
בהשתתפות השחקנים: אסנת פישמן, יואב דונט, מורדי גרשון, אורנה רוטברג, שחוזרת לשחק בהבימה, ושחקנים נוספים.
את שבע בנותיה של אסתי משחקות בוגרות של כל בתי הספר למשחק בישראל.

צילום: ז'ראר אלון



עושה כרצונו

יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

כנס ירושלים לתיאטרון יהודי יום ראשון, 24 בדצמבר 2017, בבית מזיא לתיאטרון, ירושלים . מאת: שרית יוכפז

זה לא משחק
כנס ירושלים לתיאטרון יהודי
יום ראשון, 24 בדצמבר 2017, בבית מזיא לתיאטרון, ירושלים


זה לא משחק, כנס ירושלים לתיאטרון יהודי ביוזמת קבוצת התיאטרון הירושלמי, הינו מפגש בין יוצרים ויוצרות ממובילי עולם התיאטרון והתרבות הישראלית הפועלים כיום בארץ. כולם מבטאים גישות שונות, שפות במה אחרות ומציגים פרשנויות  לתרבות היהודית ואינם חוששים מביקורת. הם מציגים את השקפת עולמם ובוחנים כל אחד בדרכו המשפיעה והחדשנית את מקומם של היהדות, של אלוהים, של המסורת, של ההיסטוריה ושל החברה הישראלית כאן ועכשיו. זה כנס שמוכיח שיש בישראל תיאטרון אחר. יש מחשבה אחרת, מורכבת, שרואה עושר וחיבור בין העתיק לעכשווי, בצורה שמצד אחד נותנת כבוד לטקסטים וחומרים היהודיים, ומצד שני לא חוששת לטפל בהם באומץ, 'בלי כפפות', מצליחה לחבר אותם בנקודות הכי רגישות ורלוונטיות בזמנים המורכבים בהם אנחנו חיים.
באקלים הישראלי הנוכחי האם יש קיטוב בין המושגים "יהדות" ו"אמנות"? האם אפשר לבחון את הגוונים האמנותיים, הפרשניים, והביקורתיים ביחסי תיאטרון ויהדות? האם יצירה אמנותית מקורית מנוגדת לקשר ולשיחה עם המסורת ועם נכסי צאן הברזל של התרבות היהודית? מה מפרה אותם? מה מקור ההשראה שלהם? האם קיים אצלם חשש מופרז מ"הדתה" ומנגד האם קיים חשש מחילון בנגיעה בנכסי צאן הברזל של התרבות היהודית?
מופעים בימתיים וטקסים מסורתיים נושקים זה לזה ולעתים מתערבבים. מופעי רוק ופיוט, הבלחות של ריטואלים ומיסטיקה ביצירות בימתיות  – אלה ודומיהם מחוללים בקרב היוצרים ולא פחות מכך בקרב הקהל מעורבות מסוג חדש; טשטוש הגבולות בין צופים למשתתפים, בין משחק למציאות, בין קודש וחול ובין ארצי ויומיומי.
במסגרת הכנס, נברר את עושרו ומורכבותו של העולם היהודי בתרבות העכשווית מנקודות מבט שונות של יוצרים. הכנס יאפשר שיח מפרה ומעורר למחשבה בין יוצרים וקהל העוסק בתחומי היצירה הבימתית המגוונת.
ההשתתפות בכנס כרוכה ברישום בלבד http://bit.ly/2nfip0y   והוא ללא תשלום.
 תכנית הכנס
11:00 התכנסות
11:30 צא דיבוק צא: על מקומה של היהדות בתיאטרון הישראלי
בהשתתפות: שיר גולדברג, ישראל (סשה) דמידוב, גבריאלה לב, יפים ריננברג, מנחה: שי בר יעקב
13:15 הצגת בכורה: שלוש מלכות ופילגש – קבוצת התיאטרון הירושלמי
14:15 כבוד קל
14:45 עת לשחק: ביצועים יהודיים על התפר
בהשתתפות: פרופ' מיכל גוברין, יונתן לוי, פרופ' חביבה פדיה, הדסה פרומן, מנחה: ד"ר יאיר ליפשיץ   

על התכנית והמשתתפים
צא דיבוק צא: על מקומה של היהדות בתיאטרון הישראלי
מבקר התיאטרון שי בר יעקב ינחה שיחה בין יוצרי תיאטרון ישראליים על הדומה והשונה בעבודתם. כיצד היהדות באה לידי ביטוי על הבמה? באילו דרכים משפיעים המצב החברתי, הפוליטי והתרבותי בארץ על עבודת השחקן, הבמאי והכותב? האם יש עתיד לתיאטרון יהודי בישראל?
משתתפים:
שיר גולדברג, במאית הבית של תיאטרון החאן הירושלמי. מביימת עיבודים ליצירות ספרות ישראליות קלאסיות רבות: ביניהן תהילה (עגנון), המאהב (א"ב יהושע), אדם לא מת סתם (בארון). פיתחה שפה בימתית אישית וייחודית שזיכתה אותה בפרסים ושבחים.
סשה דמידוב, שחקן תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה, עטור פרסים בארץ ובעולם. משחק בהצגות רבות, ביניהן יצירות יהודיות מובהקות כגון העבד והדיבוק בתיאטרון גשר. נוהג לחקור לעומק את הדמויות שהוא מגלם בתיאטרון.  לומד קבלה במשך שנים רבות.
גבריאלה לב, מייסדת קבוצת התיאטרון הירושלמי, במאית, שחקנית ומנהלת אמנותית. ראשונת ז'אנר ה"תיאטרון מדרש", אשר מבצעת באמצעות עבודה בימתית מקורית פרשנות לטקסטים יהודיים מסורתיים, ביניהם: מעשה ברוריא, אסתר, סוטה, שולם ועוד. עבודותיה המקוריות זכו להכרה ופרסים רבים בארץ ובעולם. על עבודתה זכתה בפרס מפעל חיים (2016) של תיאטרוני הפרינג', קיפוד הזהב.
יפים ריננברג, במאי, שחקן, מתרגם, דרמטורג ומורה למשחק. יליד גיאורגיה.. מתאר את התרבות היהודית כמקור השראה מרכזי ליצירתו הבימתית. זוכה פרס שלום דורון (2011) על הצטיינות בתחום ההתחדשות היהודית - על יצירת קבוצת התיאטרון בימת"י - בית מדרש לתיאטרון יהודי.
שי בר יעקב (מנחה הפאנל), במאי ומבקר תיאטרון ישראלי ומרצה בנושאי תיאטרון. שימש כבמאי תיאטרון לקבוצות תיאטרון שונות בישראל ובחו"ל בשנים 1985-1995. מאז שנת 2000 משמש כמבקר התיאטרון של העיתון ידיעות אחרונות ושל גלי צה"ל.

הצגת בכורה: שלוש מלכות ופילגש
בספרים שמואל א' וב' מסופר על שינויים בארץ ישראל ובעם היהודי, המתכנסים תחת השלטון המרכזי של ממלכת בית דוד.  בין  סיפורי המאורעות ההיסטוריים  והפוליטיים מופיעות ומניעות הרבה דמויות נשיות.
הסופר המקראי לא מרבה להשמיע את הקול הנשי. אף על פי כן הדמויות הנשיות משפיעות, מאירות ומדגישות את דמותו האנושית, הגברית של דוד המלך, המתאהב, הבוגד, הנבגד והנוקם.
את ההצגה הגתה וביימה גבריאלה לב, המנהלת האמנותית של קבוצת התיאטרון הירושלמי.
ההצגה עשויה בצורת קולאז',  טכניקת אמנות מודרנית השוזרת חומרים שלכאורה אינם קשורים זה לזה. בדומה לסגנון המקראי. היצירה היא פסיפס של טקסטים הלקוחים מהמקרא לצד טקסטים עכשוויים שהופכים לשלם העולה על סך חלקיו.
בתהליך העבודה השתתפו סופרים ומשוררים, אמנים רב  תחומיים שיחד הביאו לבמה הרהורים ותובנות על התודעה הנשית, הממלכה והאיחוד.
על הבמה 4 שחקניות, 3 מוזיקאים, וידאו ארט. כולם יחד מציגים את הסיפורים בראייה אקטואלית.  זה לא רק סיפור היסטורי, אלא סיפור שמתקיים אז כבכל יום היום:   אישה  נשואה שמתאהבת באיש אחר. גבר שמתפתה ע"י אישה נשואה. אישה נשואה שמפתה גבר ואמא אמיצה שמגוננת על גופות ילדיה.
יצירה בימתית מאת:  גבריאלה לב | טקסטים: מן המקורות  | סופרים ומשוררים: אלמה וייך חושן, מירב משולם לוי, אביגיל אנטמן, יונה וולך- תפילין, יואב מיכאלי | ניהול מוזיקלי והלחנהנדב לב   וידאו ארט: מתן גרדשטיין | עיצוב במה ותפאורה: אבי שכוי  | עצוב תאורהאדם רוטבליט  |עיצוב תלבושותאתי בן חור | עצוב סאונד: יחיאל חמו | כוריאוגרפיה:  לירון מאיה יוגל |עוזרת במאי: נינגל חיים   | בהשתתפותצהלה מיכאלי, תהילה ישעיהו-אדגה, אלונה הבר, דנה קוצ'רובסקי נדב לב נגנים: חנני זית, איוון צ'רשנש

עת לשחק: ביצועים יהודיים על התפר
המושב יעסוק ביחס שבין ביצועים תיאטרליים לביצועים ריטואליים, בהתמוססות הגבולות ובנזילה של שני תחומים אלה אחד לתוך השני, ובקווים המפרידים ביניהם לפרקים. עד כמה הריטואלים היהודיים המסורתיים מגלמים משחקיות? מדוע מופעים בימתיים מייצרים בקרב הקהל תחושה של שותפות בריטואל? ומתי שני תחומים אלה נבדלים ונרתעים זה מזה?
משתתפים:
פרופ' מיכל גוברין, סופרת, משוררת ובמאית תיאטרון. פרסמה 11 ספרי הגות. מרצה באוניברסיטת תל אביב בחוג ללימודי תרבות עברית, כיהנה כראש המחלקה לתיאטרון במכללת אמונה ולימדה במכון שכטר למדעי היהדות בירושלים, באוניברסיטה העברית בירושלים ובבית הספר לתיאטרון חזותי.
יונתן לוי, מחזאי, משורר, במאי תיאטרון ומורה. ביצירתו הוא משחק בממדים המאגיים והמיסטיים של השפה. מחזותיו "סדאם חוסיין ו"רפול והים" זכו לשבחים רבים. בשנת 2015 יצא לאור "מַלְכִּיטַוָּס", ספר המרכז את מרבית יצירתו עד כה, המאופיינת כ"דרמה שירית ושירה דרמטית", הספר זכה לשבחי המבקרים  ובפרס שרת התרבות למשוררים בתחילת דרכם.
פרופ' חביבה פדיה, משוררת, סופרת, חוקרת תרבות ויהדות. ראש מרכז אליישר לחקר תרבות יהדות ספרד והמזרח באוני' בן-גוריון בנגב.. חוקרת עמיתה במרכז מצוינות "דעת המקום" – המרכז לחקר תרבויות מקום בעולם היהודי בעידן המודרני. שותפה בפרויקטים רבים של החייאת תרבות הפיוט בישראל, מייסדת אנסמבל היונה למוזיקה מיסטית וליטורגית מהמזרח, כתבה את "הילולה לאם - אופרת רוק אוריינטלית". זכתה בפרסים רבים ביניהם, פרס יהודה עמיחי לשירה ופרס נשיא המדינה לספרות.
הדסה פרומן, אמנית ומורה לזוהר. עוסקת רבות בנשיות ובקבלה ובקשרים ביניהם. אשת הרב המנוח מנחם פרומן, פעיל שלום והוגה ה"תיאו-טרון", בית חדשני ופורץ דרך ליצירה תיאטרונית יהודית.

ד"ר יאיר ליפשיץ (מנחה), מרצה בכיר בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. עוסק רבות בתיאטרון יהודי בעבר ובהווה, בביקורת תרבות, ובמפגשים המגוונים שבין תיאטרון, מופע והתרבות היהודית. ספרו "מסורת מגולמת בגוף" עוסק בקשרים המפתיעים בין הטקסט היהודי לבין יצירות בימתיות.

על קבוצת התיאטרון הירושלמי
כשחושבים על תיאטרון פרינג' חושבים על משהו חדש, מרענן, מפתיע. זה נכון.
קבוצת התיאטרון הירושלמי עושה את זה כבר שלושים ושתיים שנים. הקבוצה היא הראשונה והוותיקה בארץ היוצרת פרינג' ישראלי.
הקסם בקבוצת התיאטרון הירושלמי הוא בהקשבה - למה שקורה בירושלים, בארץ, בעולם, הקשבה למה שקרה פעם ואיך הוא רלוונטי למה שקורה עכשיו. הקבוצה מצליחה לשלב בתוך הצגות - צבע, קול, תנועה - שאלות ותהיות, מרעננות מחשבה.
עד היום, לאורך כל השנים האלה הצליחה הקבוצה להשמיע את קולה של האישה הן במקורות והן בדו-שיח התרבותי הישראלי בצורה מקורית, חזקה ומפתיעה. קבוצת התיאטרון הירושלמי העמידה את האישה בקדמת הבמה בתרבות הישראלית.

הקבוצה הוקמה ביוזמתה של גבריאלה לב זוכת פרס מפעל חיים "קיפוד הזהב 2016", עבודות התיאטרון מקוריות וייחודיות ועל יצירתה ותרומתה לתרבות זכתה בפרסים ושבחים רבים בארץ ובעולם. משכנה של הקבוצה, בית מזיא לתיאטרון, רחוב מסילת ישרים 18, ירושלים.

קבוצת התיאטרון הירושלמי אף יזמה את הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית, בשנת 2017 היה זה שנתו השנייה של הפסטיבל.

מופע התרמה של יהודה פוליקר ב12 לדצמבר ופעילות אגודת "יד ביד" מאת: שרית יוכפז

ערב התרמה של אגודת יד ביד
בר ניווט לשוניות

יהודה פוליקר - ערב התרמה של אגודת יד ביד
אגודת יד ביד נוסדה בשנת 1982  ע"י הגב' שלי חשן, במטרה לסייע לילדי מצוקה ממצב 
סוציואקונומי נמוך, המופנים ע"י לשכות הרווחה. הילדים זוכים לארוחות חמות,
 חינוך לערכים, חוגי העשרה וידע טכנולוגי ובעיקר הרבה חום ואהבה. 
האגודה מפעילה פרויקטים נוספים, כגון: "אוזן קשבת" למצבי לחץ ומצוקה נפשית, 
חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות ובתי מחשב לילדי מצוקה.

למידע נוסף על האגודה   www.yadbeyad.org.il
כל ההכנסות קודש לקידום מטרות האגודה.
התרומות מוכרות לצורך החזרי מס – ע"ר – 58-009-148-6
רכישת כרטיסים: 03-6203141, 0522-616149

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.צ

גברת: שלי חושן"
בית חם" הוא אחד הפרויקטים העיקריים של האגודה. 
כיום פועלים 8 בתים ברחבי הארץ (יבנה, חולון,  תל-אביב-יפו,  הוד השרון ונתניה). 
כל בית חם מיועד לכ- 25  ילדים בגילאי 4-7  בסיכון גבוה,  הבאים ממשפחות מצוקה (סמים, עבריינות, מחלות נפש וכד') ומוכרות ע"י שירותי הרווחה. בסביבתם הטבעית, חיים ילדים אלה בצל האימה ונתונים תמידית למצוקות נפשיות ופיזיות. "בית חם" פועל במשך כל ימות השנה, בשעות שלאחר תום פעילות הגן ובית-הספר ועד 18:00 ומשם הולכים הילדים הביתה לישון.

מסגרת זו מספקת: הסעות וארוחות חמות, (אשר הילדים אינם זוכים להן בביתם), פעילויות העשרה, עזרה בלימודים, הקניית הרגלים נורמטיביים, ידע במחשבים, טיפול ותמיכה רגשית הרבה חום ואהבה. כך ניתנת לילדים אלה הזדמנות נוספת לחיים טובים יותר עם הפחתת חשיפתם להשפעות הרחוב.


"בתי מחשב" כיום פועלים  3 בתי מחשב לילדים במצוקה, ( יפו, בשכונת התקוה "בית דני", מתנ"ס רמת-יוסף, בית פרנקפורט)  .

פרויקט חשוב,  החושף ילדים בגיל הרך  והוריהם ממשפחות מצוקה לעולם המחשבים וטכנולוגיות עתירות ידע. הלמידה "בבית המחשב" מאפשרת להם להיות חלק מהדינאמיקה החברתית היומיומית של  שנות ה- 2000 .  


"אוזן קשבת"  מוקד חרום טלפוני המאויש בצוות מקצועי: עובדים סוציאליים,  פסיכולוגים, מורים, אחיות ויועצים חינוכיים ועונה  ליותר מ-  30,000 פניות מצוקה ולחץ. קווי החרום מיועדים לכל הגילאים.                                                                             
  אוזן קשבת - סודי - אנונימי  -   טלפון: 03-6204999

חלוקת מזון  האגודה מחלקת סלי מזון לכ- 800 משפחות נזקקות ,
 המופנות אלינו ע"י לשכות הרווחה. ללא מזון זה אומרות המשפחות


"פשוט ויתרנו על ארוחות" .

כתבה וצלמה שרית יוכפז

יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

'הקרקס הרוסי על הקרח' במופע מרהיב וקסום לכל המשפחה: "עליסה בארץ הפלאות". מאת: שרית יוכפז



בכורה בישראל!
'הקרקס הרוסי על הקרח' במופע מרהיב וקסום לכל המשפחה:
"עליסה בארץ הפלאות"
01-20.12.2017 ברחבי הארץ (גם בימי חנוכה)
   
המופע שאסור לכם לפספס מגיע בדצמבר לישראל. "עליסה בארץ הפלאות"  מופע חדש ומרהיב על הקרח על פי סיפרו של לואיס קרול הוא מופע החלקה בינלאומי ראשון מסוגו בעולם עם כוריאוגרפיה ייחודית ומרשימה, 20 רקדנים, למעלה מ- 300 תלבושות ססגוניות, אקרובטיקה עוצרת נשימה ושילוב של טכנולוגיות חדשות, אפקטים אור-קוליים ותלת מימד!
המופע עוקב אחר עליסה למאורת הארנב. הצופים פוגשים את הדמויות האהובות מהסיפור: עליסה, הארנב, החתול, מלכת הקלפים, הכובען המטורף – כשכולן מחליקות על הקרח. במהלך המופע הצופים חווים אתה את הדברים המופלאים שקורים בארץ הפלאות.
הבמאי הקפיד להיצמד לעלילה המקורית תוך שילוב של קטעי מחול, אקרובטיקה וקרקס. "היכן האמת והיכן החלום?" – קשה להבחין ביניהם במופע הזה. במקרה הזה "האמת" – היא בלט על הקרח, אלגנטי ונלהב, המשלב את אמנות הקרקס הרוסי המסורתי, בימוי חדש וכוריאוגרפיה מוקפדת, תלבושות ססגוניות ומוסיקה מרתקת. זה למעלה מ-50 שנה ש'הקרקס הרוסי על הקרח' משמח את ליבם של הצופים בכל העולם באמנות המרשימה והייחודית שלו.
כל זה הופך את "עליסה בארץ הפלאות" על הקרח למופע קסום שכל משפחה תהנה ממנו!
משך המופע: שעה ו-40 דקות, כולל הפסקה
*רכישת כרטיס הכרחית לילד בכל גיל, מומלץ לגילאים 2 ומעלה
לפרטים והזמנת כרטיסים פ.ג.ק. הפקות  :  http://bravo.org.il/announce/56819
 מומלץ.