Translate

יום שני, 5 במרץ 2018

אתמול נערך בסימנטק בתל אביב הכנס השנתי של ויצו ישראל לרגל יום האישה הבינלאומי 2018 מאת: שרית יוכפז


 יעל ארד.צילום: שרית יוכפז                                                                                                                                

כנס ויצו ישראל ליום האישה הבינלאומי 2018
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עד מתי נהיה סינדרלה בוורוד?
מסלולים לאי שוויון בישראל

אתמול נערך בסימנטק בתל אביב הכנס השנתי של ויצו ישראל לרגל יום האישה הבינלאומי 2018. השנה בחרה ויצו ישראל להתמקד במנגנוני הסללה.
בשנת 2018 נשים וגברים חולקים באופן שווה את ניהול החיים במרחב הפרטי ובמרחב הציבורי. מגדריות אינה סוגיה בכל הקשור למשחקי ילדות, ספרות ילדים, ענפי ספורט, בחירות עיסוק, תכוניות טלוויזיה ופרסומות.




כל ילד וילדה גדלים בידיעה שביכולתם לבחור את מסלול חייהם כרצונם. לצעירנו זאת אינה הכותרת שיוצאת מהכנס בשנת 2018 והדרך לביטול מנגנוני הסללה עדיין ארוכה.
את הכנס פתחה יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת שביקשה לחדד את מהוות קיומו של יום האישה:" ציון יום האישה נועד לעלות לסדר היום הציבורי את קיפוחן של נשים בחוק, בנורמות החברתיות, בשכר ובמעמדן הפוליטי- חברתי. נשים מהוות 52% מהאוכלוסייה והן למעשה כל אחת ואחת הינה אישה יצרנית שהיא כוח מניע בחברה הישראלית. למעשה המאבק לשיווין של נשים הוא מאבק למען דמותה של ישראל".
בכנס עלו שאלות מאוד מעניינות כמו: למה נשים לקוחות חלק פעיל יותר בזירה הציבורית אך עדיין נשארות גם במרכז הבית? למה נשים לקוחות חלק פעיל במנגנוני הסללה תוך שימור הפער המגדרי? למה נשים לא מודעות למסלולי האי שיווין בחברה?
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
 נשיאת ויצו -צילום: שרית יוכפז

לכל אותן שאלות ניסו מספר מומחיות לענות, הראשונה בהן הייתה חברת הכנסת מירב מיכאלי שניסה להגדיר מהי הסללה וציינה כי :" אנחנו נפסיק להיות סינדרלות בוורוד רק כאשר אנחנו נחליט שאנחנו מפסיקות". אחריה עלתה לבמה אתי עבדי סמנכ"לית אסטרטגיה בקבוצת 'מקאן אריקסון' וניסה להסביר מדוע יש צורך למתג מחדש את המושג פמיניזם ולמרות שמרבית הנשים בישראל מאמינות בערכים שאותה מילה מייצגת הן עדיין מסתייגות מימנה ולכן יש צורך למתג את אותה מילה מחדש. בהמשך היום הרצתה עו"ס ענבל אביב, מנהלת קשרי ממשל, ויצו ישראל על כיצד פרסומות מהוות משחק לעיצוב תודעה והכריזה על אות הקלון 2018 לפרסומת הסקסיסטית.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם יערית 

הכנס המשיך במתכונת של הייד פארק עם מובילות דעה אשר ניסו לפרק את מנגנוני ההסללה כל אחת בתחומה: חמוטל בארי ברקן, בעלת רשת החנויות TOMMY & Annika המקדמת שווין מגדרי. בעברה מנכ"לית רשת דיאדה. לאחר מכן התייחסה לעולם הספרות טל ברייר בן מוחה, מייסדת מנהיגותה, פיתוח מנהיגות חינוכית בפריזמה מגדרית ומחברת ספר הילדות והילדים "לביאת". לעולם הטלוויזיה התייחסה אורלי אטלס-כץ, מנכ"לית משותפת ב'ענני תקשורת'  וסיפרה על פעולה של קבוצת התקשורת לייצר תכנים טלוויזיוניים המיועדים לגילאים שונים אשר מעודדים שיוון מגדרי. את ההייד פארק נעלה יעל ארד, זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל, מומחית ליזמות ופיתוח עסקי.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

צילום: שרית יוכפז

הכנס הסתיים עם הצגה בשם: "חצאית כאן קודקוד" אשר ביקשה לעלות לבמה שיח נשי מסוג אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה