Translate

יום ראשון, 25 במרץ 2018

מומחי העיצוב של מרכז דיזיין פלוס בב"ש מציגים את ניקיון פסח, גרסת הטרנד . מאת: שרית יוכפז

ניקיון פסח: אילו רהיטים בבית שלכם שייכים להיסטוריה של העיצוב ובאילו פריטים כדאי להתחדש?




כולנו עשינו את זה: רגע של בלבול, הסחת דעת, חברה שהשפיעה – ויש לנו רהיט שהיה נראה טרנדי בחנות עד שהגיע אלינו הביתה והפך לטעות הגדולה של השנה. פסח בפתח, וזו הזדמנות מצוינת להיות כנים עם עצמנו לכבוד עשרת הדברות, ולהפטר באומץ מרהיטים שהיו טרנד חולף, בצדק. בדרך, אפשר להתעדכן בטרנדים שמנצחים את הזמן והם פה להישאר. מומחי העיצוב של מרכז דיזיין פלוס בב"ש  מציגים את ניקיון פסח, גרסת הטרנד .





1. רהיטים מהירים
העולם שאנחנו חיים בו כל כך מודרני ומהיר, ש"רהיטים מהירים" הפכו לאופנה. אנחנו יודעים לא להקשר אליהם כי נחליף אותם תוך מספר עונות, אך לפעמים הם אלה שמפריעים לנו ליצור תחושה של בית. הרהיטים המהירים נעשו מאוד פופולאריים באמצע שנות השמונים ונשארו למרות שאין להם ערך אופנתי מוסף. זו אולי דרך לחסוך במעות, אך יש סיבה טובה לכך שרהיטי ענתיקה ויד שניה חוזרים לאופנה. חידוש רהיטים ישנים או השקעה ברהיט וינטג' איכותי יספקו תחושה של בית אמתי וישלפו אתכם מהאייטיז.

2. נורות אדיסון
הנורות הבודדות, אותן נורות שהמציא אדיסון לפני כל כך הרבה זמן, הפכו לטרנד לאחרונה, והן מתפשטות מהיפסטריה ועד כוש. מראה הנורות החשופות התלויות מהתקרה נותן לבית תחושה מסוקסת וישנה אך בואו נודה, זה לא באמת מתאים עם אף רהיט, אלא אם כן תעשו הסבה של הבית שלכם לסטודיו לניפוח ברזל. למזלנו, מנורות מעוצבות חוזרות ובגדול, והן רוצות להנעים לנו את פינות החדר ולתת לנו השראה. בקיצור, אור קשוח – מחוץ לתחום.  

3. רהיטים מעץ אורן – יותר מדי מדבר טוב
רהיטים מעץ אורן לא באמת יצאו מהאופנה מאז שנות השמונים והתשעים. לפעמים נדמה שיש הכל מאורן – ארונות ספרים, שידות, מזנונים, כיסאות והרשימה ממשיכה. אלא שרהיטי אורן כבר לא נותנים את התחושה המכובדת והביתית שהם נתנו, פשוט בגלל שהם כל כך נפוצים לעין שלנו. אין כל רע בלהשאיר את רהיט האורן במקומו, אך אם אתם רוצים להתחדש, הטרנדים החמים הם רהיטים בצבעים חמים כגון קאמל, חלודה, טבק וחום-שחור. גם אדומים וצהובים תופסים. אלה צבעים מושכים והחלטיים שמאפיינים את עולם הריהוט כיום. הם עובדים היטב בסביבה הביתית ומשתלבים עם רהיטים בדוגמאות וצבעים שונים.


4. הגיע זמנו של הפוף לעוף
אי שם בשנות התשעים, מישהו החליט שחתיכת בד מלאה בכדורים היא רהיט לגיטימי. מאז, נתנו לפוף עוד ועוד הזדמנויות לתמוך בגוף שלנו, ולשווא. אין דרך אלגנטית לשבת על פוף ולאכול סנדוויץ' בלי לעטות פרצוף של ילד נבוך, ובצדק:  הפופים שייכים  לחדרי ילדים מהניינטיז. אבל צחוק בצד, בהתחשב בכך שזהו רהיט לא נוח וחסר צורה שתופס הרבה מקום בחדר, אלא אם כן יש לכם חיבה מיוחדת לרהיטים ג'ליים, נסו להחליף את הפוף בחדר של הילד או בחדר המשפחה בכורסת קריאה מעוצבת. אם אתם רוצים אחת שתישאר אתכם לאורך זמן, זכרו שלכל כורסאות הקריאה הטובות יש שלושה דברים במשותף: נוחות מוגזמת, מקום מרווח לכל ישבן ועיצוב שתופס את העין.

5. וילונות או לא להיות

את הוילונות הוורטיקליים, אלה שנפתחים בעזרת מנגנון מסתורי שתמיד מסתבך עם עצמו – הגיע הזמן לשחרר. בואו נודה – הם לא יפים, לא נוחים ולא יעילים, ומישהו צריך להגיד את האמת. לא רק שקשה לפתוח ולסגור אותם, אין להם באמת שום יתרון אסתטי. כשניפטר מהם ניתקל בשאלה הנצחית, האם לשים וילונות או לא? אז דעו לכם שווילונות לא באמת יצאו מהאופנה. כשמשתמשים בצבע או באריג הנכונים, פתאום החדר חדש, מלא אופי ומעוצב. אל תפחדו להשתמש בוילונות צבעוניים אך עשו זאת חכם: למדו מה הצבע השולט בחדר ובחרו את הווילון עם הצבע הנגדי.




6. שילובים כבר אינה מילה גסה ברהיטי הסלון

בואו נגלה לכם סוד: אם פעם הסלון היה חייב להיות תואם ואם אחד מהפריטים התבלה היה צריך להחליף את כל הסט, היום הטרנד ה"תואם" השתנה. אם יש לכם ספה שעבר זמנה אך היא מגיעה עם כורסא ולא נעים לכם להשאיר אותה לבד, דעו שהטרנד כיום הוא לוותר על הסט ולהתאים רהיט לרהיט בהתאם להשראה ולקונספט הנבחר. התוצאה תהיה יותר אישית ותביא את האופי שלכם לידי ביטוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה