Translate

יום שישי, 2 במרץ 2018

קונצרט כזה לא נראה מעולם! קונצרט בחשיכה. מאת: שרית יוכפז


צילום: אסף קליגר קונצרט כזה לא נראה מעולם!  קונצרט בחשיכה
ביום שבת 24 במרץ, בשעה 20:30 התזמורת הקאמרית הישראלית תנגן את מיטב היצירות הקלאסיות בעלטה מוחלטת, בלי תווים, ובלי מנצח במופע הזדהות עם קהילת העיוורים של מרכז "נא לגעת" ביפו

הקונצרט הראשון התקיים בנובמבר 2017 בפסטיבל לאמנות פורצת גבולות ובעקבות הביקוש המופע יתרחש פעמיים במהלך העונה בחודשים מרץ ובמאי.

אם תשאלו נגן מקצועי מה הסיוט הכי גדול שלו שיכול לקרות לו באמצע נגינה, הוא יגיד לכם ככל הנראה שהתווים יפלו לו או שמשהו יסתיר לו את מנצח התזמורת.
התזמורת הקאמרית הישראלית, כחלק מחזונה לקרב קהל וקהילה, נענתה לאתגר המיוחד ובשיתוף מרכז "נא לגעת" מעלה קונצרט המציג חווית הקשבה אחרת, בחשיכה מוחלטת, מתוך הזדהות עם קהילת העיוורים בישראל. בקונצרט ינוגנו יצירות מפורסמות כגון: פרקים מתוך הסוויטה לחליל של באך, פרקים מתוך מוסיקת לילה זעירה של מוצרט, ארבע העונות של ויוואלדי, צ'רדש של מונטי, ריקוד הונגרי של ברהמס, שטראוס, אנדרסן ומלחינים אחרים, ללא כל קשר עין בין נגני התזמורת למנצח (בהיעדר מנצח) או בין נגן אחד למשנהו, בניגוד לנהוג במוסיקה הקלאסית. היעדר האלמנט הויזואלי יאפשר חידוד חושים אחרים, ריכוז ביצירת הצלילים ותזמונם, תוך האזנה בלבד.
המנצח והמרצה מר רוני פורת לקח על עצמו את הכנת התזמורת בחזרות והנחיית הקונצרט.

הקונצרט ישלב מוסיקה תזמורתית לצד קטעי סולו, דואטים ושלישיות, ובמקום הישיבה התזמורתית המקובלת, בצורת חצי מעגל על במה, יפוזרו הנגנים ברחבי האולם, כדי ליצור סאונד היקפי (סראונד) ממקומות שונים בחלל האולם. בנוסף, בניגוד לקונצרט הקלאסי המקובל, הקטעים שינוגנו יוצגו לקהל בקריינות, בסמוך לביצועם בקונצרט. הקהל יוכל להתמסר לחוויית ההאזנה בלבד ולא יוכל לראות את הנגנים או לאחוז בתוכניה. 
רינת אבישר, מנכ"לית התזמורת, ששילבה את חזון "קהל וקהילה" באני מאמין של התזמורת, מספרת: "הרעיון לפרויקט נולד בעקבות החוויה החזקה והמיוחדת של אכילה במסעדת החושך של נא לגעת והמחשבה על הכלת החווית לעולמנו נראתה קוסמת ומאתגרת. פניתי לאורן יצחקי מנהל מרכז "נא לגעת" והקונצרט קרם עור וגידים. אנחנו המוסיקאים הקלאסיים מורגלים בנגינה מתווים בלבד, הפעם החלטנו לקחת על עצמנו את האתגר, ולהוכיח קודם כל לעצמנו שעצמת הרצון גבוהה ממגבלות הגוף".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה