Translate

יום רביעי, 28 במרץ 2018

פסח ועונת הטיולים בפתח: מומחי WishTrip , האפליקציה החדשה שהיא הווייז של עולם הטיולים, ממליצים על המסלולים השווים ביותר לחג ולעונת האביב. .מאת: שרית יוכפז

פסח ועונת הטיולים בפתח: 
מומחי WishTrip , האפליקציה החדשה שהיא הווייז של עולם הטיולים, ממליצים על המסלולים השווים ביותר לחג ולעונת האביב. 

חופשת הפסח מוציאה את הישראלים לטיולים בכל רחבי הארץ, להנאות מגבי המים המלאים בנחלי הנגב, להריח את הפריחה הצבעונית בהרי ירושלים, להנאות מתצפיות נוף ומורשת הסטורית מרתקת בגולן ולעלות לסייר באתרים הקדושים בירושלים. נופי ארצנו וסיפורי התנ"ך תמיד משכו את המטיילים אל פינות החן, השבילים ופסגות ההרים.
עד לא מזמן, על מנת לטייל נדרשנו במפה, בהתמצאות בניווט ולהכיר את השטח.  היום כבר לא צריך להיות מומחה למפות או לעשות הכנות שטח רבות ללמידה ואיסוף חומרים לפני היציאה לטיול. בעזרת אפלקיציית הטיוליםWishTrip הזמינה אצל כל אחד בטלפון הנייד, ניתן לצאת ולטייל בקלות ובנוחות. 
בחרנו עבורכם מספר מסלולים מומלצים בכל הארץ הנמצאים במוקדי הטיול המרכזיים, אך הם מעט נחבאים מהקהל הכללי:
1. פארק תמנע המפורסם בדרך לאילת מוכר לרבים בזכות עמודי שלמה והפטריה המפורסמת. בפארק שבילי טיולים רבים המשלבים צורות נוף וסלעי אבן חול לצד דיונות שבהן הילדים יכולים לרוץ ולהשתולל בשמחה לצד אתרי מורשת הסטורית של הפקת הנחושת הקדומה מתקופת ממלכת יהודה. מסלול הטיולים של WishTrip ממליץ הפעם אל הדיונה בנחל מנגן ובעמק ססגון. חולות מקסימים אלו אינם בתחומי התשלום של הפארק וכל מטייל יכול להנאות מהמקום ללא תשלום, בנוחות ובגישה פשוטה מכביש הערבה. הוראות ניווט והגעה במסלול כאן:
עמק ססגון קיבל את שמו במסגרת פעילות ציבורית לשמירת נופי האזור על ידי פעילי סביבה שהתנגדו להקמת מלון בעמק. במקום נחשפות אבני החול הצבעוניות היוצרות בתהליכי בלייה דיונות היורדות מהרי משאר של אבני חול. צמחיית מדבר מסייעת בתהליכי הקיבוע של החולות ויחדיו מתקבל נוף מדברי מרשים. זה המקום האידיאלי להפסקת קפה וזמן איכות בלב מדבר.
 2. מטיילים אל מדבר יהודה, ראשית אתם מוזמנים לבקר את צוות WishTrip בדוכן המידע לתיירים הממוקם על כביש 90 בכניסה ליישוב אבנת. במקום ניתן פרטים ומידע על מסלולי טיולים בעזרת האפליקציה. מסלול הטיול אל נחל סלוודורה הנמצא בסמוך לעין גדי מאפשר לכל המשפחה להנאות מנופי קניון מדבר יהודה, מפלונים קטנים ומאתגרים וגולת הכותרת היא עץ הסלוודורה הפרסית הנמצא בסמוך לנביעה. הסלוודורה הוא שיח ירוק עד המגיע למימדים של עץ. קליפת הגבעולים בעלת ריח חריף ותושבי המדבר היו עושים שימוש בגבעולים כמברשת שינים לניקוי וחיטוי הפה. מפה וסיפור דרך לצד ניווט תמצאו אצלנו באפליקציה

3. המטיילים ברמת הגולן, נהנים בפסח מפריחה מרשימה, מפלים ונחלים זורמים. תוספת לטיול בנחלי הגולן המפורסמים כמו ג'ילבון או זוויתן, אנו מציעים טיול מיוחד אל רוג'ום אל הירי. גילגל רפאים, תעלומה ארכיאולוגית בת אלפי שנים.  https://www.wishtrip.com/trek/ 10250000014952
מקום מרתק בו רב הנסתר על הגלוי.למה שימש? למה הוקם דווקא פה?  מסלול המתאים לרכב פרטי ומומלץ מאוד לרכיבת אופניים. האתר בנוי מעשרות אלפי אבני בזלת המונחות במעגלים על פני השטח בצורה היקפית כאשר ישנים 4 מעגלים הסוגרים זה על זה. במרכז המעגל הפנימי נמצא מבנה שהחוקרים מעריכים כי הוא שימש מבנה קבורה באלף השלישי לפני הספירה. טיול אל המקום מעניק למטייל חווית נופי גולן מרשימים לצד פריחה והמון דימיון על עולמות הסטורים קדומים.

4. מטיבי לכת זוכים בפסח לתקופת טיולים נהדרת. בחרנו להמליץ על מסלול מגוון של נופי חורש ים תיכוני בשמורת הר מירון לצד ביקור תרבותי ביישובים הדרוזים בגליל. הטיול בשביל ים אל ים עשיר בצמחייה, פעילות בעלי חיים וכמובן נופי הגליל הנשקפים מפסגת המירון. הטיול באורך 20 ק"מ מתאים למטיבי לכת בלבד והוא מתחיל בגשר אלקוש, עובר במקבץ מרשים מאוד של מעיינות שכבה בנחל כזיב עליון או בשמו הערבי ואדי חביז, עולה לפסגת המירון ויורד אל חורשת העצים למרגלות קבר הרשבי במירון. בדרך עוברים המטיילים בכסא אליהו,  בבית הכנסת העתיק של חורבת שמע ובבית הכנסת העתיק של מירון. הוראות מסלול מפורטות וניווט באפליקציה ממש כאןhttps://www.wishtrip.com/trek/ 10250000010305

5. ההר הירוק כל ימות השנה על פי שירו של יורם טהרלב מאפשר שפע של שבילי טיולים מוריקים ופורחים. שמורת נחל מערות היא מהאתרים המבוקרים בכרמל. מרבים המטיילים מבקרים במקום בשביל מערות האדם הקדמון. מערות אלו הן בעלות חשיבות בינלאומית ואף הוכרו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. זאת מהסיבה כי במקום התגלו שרידים של הומוספייאנס לצד ניאנדרטל וכי זהו רצף הפעילות האנושית הארוך ביותר שהתגלה באתר פרהסטורי מחוץ לאפריקה. לצד מערות אלו, מסתתר שביל מרתק לאוהבי טבע.
המסלול הבוטני, שביל קצר באורך של 4 ק"מ המתאים לכל המשפחה משלב בין מערות אדם קדמון, למתקני גת (מתקן דריכת ענבים), חורש זיתים ונוף חוף הכרמל. המסלול מעגלי, כך שנוח להתחיל אותו במבואת הכניסה לנחל מערות ולהשאיר שם את הרכבים.

למסלולים נוספים היכנסו:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה