Translate

יום רביעי, 28 במרץ 2018

המלצה לטיולים בגליל המערבי . ועוד..מאת: שרית יוכפז


                                                               צילום באדיבות ראש הנקרה
אביב הגיע, פסח בא לגליל המערבי מאת: שרית יוכפז


נחל כזיב הינו הנחל המפורסם ביותר בגליל המערבי. בחג הפסח יפעילו המיזם הפילנתרופי "אוצרות הגליל", רשות הטבע והגנים ורשות ניקוז ונחלים גליל מערבי מערך שאטלים שיסיעו את המטיילים ממעלות אל הנחל ובחזרה, על מנת לאפשר למבקרים להגיע באופן פשוט ומסודר ישירות לעין זיו, משם מתחיל מסלול החביב במיוחד על מטיילים, המתחיל ממש בתוך ערוץ הנחל, והמרחק ממנו עד בריכות עין טמיר אורך פחות משעה הליכה.

חוויה נגישה לכל המשפחה- טיול בנחל כזיב

סיורי עששיות ליליים מודרכים - בגן לאומי מבצר יחיעם
הסיורים מפגישים את המבקרים עם סיפוריהם של פרידריך הצלבני, ד'אהר אל-עומאר הבדווי האגדי וגיבורי שיירת יחיעם, על רקע הנוף הקסום של חיפה ועמק עכו המוארים.

בנוסף, תציב רשות הטבע והגנים תחנות מידע בעין זיו, עין חרדלית ובמונפורט.

מטיילים עם משה רבנו והמלך פרעה בראש הנקרה
העבר התנכ"י של יציאת מצרים מתעורר לחיים עם שחקנים בדמויותיהם של 'משה רבנו' ו'פרעה מלך מצרים' שיסיירו עם המבקרים בין הנקרות והגלים ויספרו את סיפור יציאת מצרים וקריעת ים סוף בצורה חווייתית. ניתן להעשיר את הביקור ולשלב במחיר מיוחד גם טיולים ברכבים חשמליים לאורך טיילת החוף.
בנוסף, יתקיימו גם סיורי עששיות לאחר רדת החשיכה, המתאימים לכל המשפחה ולילדים בכל הגילאים, אורכים כשעה וחצי וכוללים נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות, סיור עששיות בנקרות, מיצג אורקולי על האתר וסיפורים על היווצרות הנקרות ועל הגשר המפורסם שהופצץ בפעילות המנדטורית נגד הבריטים.



                                                באדיבות טרק ים 

שייט אקסטרים לראש הנקרה- טרק ים אכזיב
חוויית שייט בסירות טורנדו מהירות אל ראש הנקרה, המאפשר לפגוש את המצוק הגדול מהצד של הים. את השייט העובר בין זוויות נוף לא שגרתיות יעביר איש צוות מיומן ואדיב, בלב ליבה של שמורת הטבע הימית אכזיב, היפה והגדולה בישראל. השייט עובר דרך איי אכזיב והסירות של חיל הים. משך השייט כחצי שעה.
חוף הים הסמוך מציע מתחם הצללה, מים קרים, שמשיות וכסאות.

הפנינג צניחה- מועדון "הצנחנייה"
הפנינג צניחה, בו ישתתפו מיטב צנחני ישראל וכן צנחנים רבים להם זו הפעם הראשון בצניחה חופשית מסוג Tandem. הצניחות תתקיימנה מגובה של 13,000 רגל (4.5 ק"מ) מעל לקו החוף המרהיב של עכו - שבי ציון.

לקבל את האביב בשייט חווייתי לכל המשפחה- מועדון פוצקר
מועדון הצלילה והספורט הימי הוותיק, מציע טיולי שייט מרהיבים ,בסירות מהירות במגוון מסלולים, המתאימים גם למשפחות וילדים- טיול שייט לאי האהבה ואיי אכזיב, טיול שייט אל משולש הזהב, אלי אביבי ופארק אכזיב וטיול שייט לראש הנקרה (מותנה באישורי הצבא- ימים חמישי, שישי ושבת).
משך טיולי השיט נע בין 15-50 דקות (בהתאם למסלול ולמצב הים). יש לתאם מראש.
  צילום באדיבות הצנחניה.

מחפשים את האפיקומן ויוצרים אמנות- במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן
פעילות אינטראקטיבית וסדנאות יצירה , לכל המשפחה, בהשראת תערוכות המוזיאון, משחק חיפוש אפיקומן נושא פרסים לכל אורך חול המועד, סדנת מרבלינג (marbling)- שיטה יפנית לצביעת נייר בהשראת תערוכתה של דינה רקנאטי "קרוב", סדנת הדפס צבעונית באווירת החג- יצירת דימויים מעולם הפרסום בהשראת התערוכה "ועכשיו לפרסומות", ועוד. הפעילות תתקיים ביום רביעי, חול המועד, 4 

סדנאות סבונים ושמנים- מרכז מבקרים שמן זית אבו עפיף
בימים ראשון עד שישי, 1-6 באפריל, תתקיימנה סדנאות לכל המשפחה- בשעה 12:00- הפעלת מכונת סחיטת שמן הקצח והסומסום, בשעה 13:00- הדגמת ייצור סבון מקומי ובשעה 14:00- סדנת הכנת סבונים לילדים. כמו כן, ניתן לרכוש שמן זית תוצרת המקום, תבלינים, צמחי מרפא וסבונים, 8 סוגים של פולי קפה ועוד.
המרכז, הממוקם בחורפיש, יהיה פתוח בשעות 10:00-20:00.

 חופשת חג הפסח, שהקדימה השנה, בה צפויים להגיע לגליל המערבי עשרות אלפי מבקרים, ליהנות מטיולים בטבע, יפעילו מיזם התיירות הפילנתרופי 'אוצרות הגליל', רשות הטבע והגנים מחוז צפון ורשות ניקוז ונחלים גליל מערבי - הסעות (שאטלים) שיעמדו לרשות המטיילים, ממעלות לנחל כזיב, עד לנקודת תחילת המסלול- בעלות סמלית של 5 שקלים לאדם.
נחל כזיב הוא אחד הנחלים היפים והמטוילים ביותר בגליל המערבי, הזורם לאורך השנה כולה, בינות לחורש עצים ירוקי עד. הנסיעה בשאטלים מאפשרת למבקרים להגיע באופן פשוט ומסודר ישירות לעין זיו, משם מתחיל מסלול החביב במיוחד על מטיילים, המתחיל ממש בתוך ערוץ הנחל, והמרחק ממנו עד בריכות עין טמיר אורך פחות משעה הליכה.


   צילום באדיבות הצנחניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה