Translate

יום חמישי, 5 ביולי 2018

הושקה מפה חדשה לעיר העתיקה ולרובע היהודימאת: שרית יוכפז


הושקה מפה חדשה לעיר העתיקה ולרובע היהודי
החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון והמרכז למיפוי ישראל השיקו אתמול, רביעי, את מפת העיר העתיקה והרובע היהודי בירושלים

לרגל חגיגות שבעים שנה למדינת ישראל, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט,  בשיתוף עם החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בראשות יו"ר הדירקטוריון מוטי רינקוב והמרכז למיפוי ישראל, משיקים מפה חדשה, מפורטת ומתקדמת של הרובע היהודי, במטרה להנגיש את האתרים שבו לתיירים.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
בתמונה: שרית יוכפז עם שר הבינוי והשיכון יואב גאלט
בהשקת מפת התירות של ירושלים העתיקה.
שר הבינוי והשיכון, האלוף (במיל') יואב גלנט: "ירושלים היא הלב הפועם של עם ישראל וארץ ישראל. עם ישראל קיים מכל מקום בעולם תפילות לארץ ציון וירושלים, שבמרכזה עיר העתיקה, הרובע היהודי והר הבית. כשר בממשלת ישראל אני רואה חובה לשמור על האחיזה ברובע היהודי, לחזק את ירושלים ולבצר אותה ולפעול לחיזוקה. כמי שגדל והתחנך על קריאת במפות בים וביבשה אני יודע שמפה היא דבר שאוצר בחובו עולם ומלואו. מפה לא רק משקפת את השטח אלא גם מעצבת אותה כך שהיא מכוונת את המטייל למקומות החשובים. המפה שאנו משיקים היום מספרת את הסיפור ההיסטורי של העם היהודי וירושלים. מסומנות בה כל האטרקציות שמתחת ומעל לפני לקרקע ממנהרות הכול ועד תעלת המסתור."

המפה החדשה, שהושקה אמש - יום רביעי, 4 ביולי 2018, מציגה את העיר העתיקה בירושלים. בצידה האחד מפה של כל העיר העתיקה ובצידה השני - מפת הרובע היהודי. בשולי המפה קיים מידע רב על אטרקציות תיירותיות והאתרים המרכזיים ברובע היהודי וכן גבי המפה מופיע אינדקס אתרים ורחובות מפורט.

על המפה סומנו והודגשו צירי התיירות הראשיים כמו גם אתרי התיירות המרכזיים ולראשונה סומנו כל האטרקציות התת קרקעיות ברובע ביניהן מנהרות הכותל, תעלת המסתור החדשה המחברת את עיר דוד עם האגן הארכיאולוגי ומרכז דוידסון, המגדל הישראלי, הרובע ההרודיאני ועוד.
בנוסף מוצגות לראשונה תצפיות רבות שפתוחות לציבור ברחבי העיר העתיקה כולל החורבה, אש התורה, מגדל דוד ועוד. כמו כן הודגשו מסלולי ההליכה ברובע היהודי במטרה להקל על המבקרים.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם הרצל בן ארי וטל מרום בטקס המכובד.

אחד הדברים המיוחדים במפה הוא השילוב של אורתו-פוטו- צילום צבעוני של תצ"א ( תצלום אויר) יחד עם מפת הרחובות.

במסגרת העבודות ליצירת מפת הרובע, הוחלט על הנגשת הסיפורים שמאחורי האתרים ההיסטוריים ברחבי הרובע היהודי. לשם כך, הוטמעו במפה ברקודים אותם ניתן  לסרוק באמצעות טלפונים חכמים, ודרכם יוכלו  המבקרים לשמוע ולקרוא מידע רחב על האתרים  בהם הם מבקרים, ואת הסיפורים השונים שמאחוריהם.
בין היתר ניתן למצוא שם  מצגת תמונות הסטוריות נדירות של ירושלים, וגם אפשרות חיבור למצלמות הכותל בשידור חי, סיורי סגווי ועוד.

   ירושלים-עם היסטוריה  מימי התנ"ך, נופים אתרי תיירות, 
מומלץ בחום לבקר עם המשפחה בחופשת הקיץ-תהנו.


צילום יעל הרמן והחברה לתיירות   הרובע היהודי.
שבת שלום.
מאת: שרית יוכפז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה