Translate

יום ראשון, 16 בדצמבר 2018

פנסיה מוקדמת מחזה על אהבה, כסף, פנסיה וכל מה שעובר בירושה כתיבה ובימוי: דפנה רובינשטיין מאת: שרית יוכפז


פנסיה מוקדמת
מחזה על אהבה, כסף, פנסיה וכל מה שעובר בירושה
כתיבה ובימוי: דפנה רובינשטיין
משחק: הדס לסרי, ליאור גרטי, יונתן מילר, שרון שטרק

פנסיה מוקדמת - הצגות דצמבר 2018 בצוותא תל אביב
פרמיירה חגיגית: צוותא 3 - יום שני 17.12.18 בשעה 20:00
הצגת צהריים: יום שישי 21.12.18 בשעה 13:00 

דנה, רקדנית מקצועית, מגיעה מלוס אנג’לס לארץ כדי לפנות את חפציו של אביה מבית הדיור המוגן בו התגורר עד מותו. בעוד בעלה טרוד בהצלת חברת הסטארט אפ שלו, דנה מוצאת את עצמה מתמודדת לבד עם בירוקרטיות המוות. במקום לפנות את דירת האב, היא מחליטה להתבצר במקום ולהשתקע בו. היא רוקמת יחסים עם אחת מישישות הבית ונכרכת בזיכרונות העבר והסודות המשפחתיים .כשמסתיימת תקופת האבל, מבקש בעלה שתחזור לדירתם המשותפת, לקריירות התובעניות ולחיים הזוגיים. דנה מצדה, נמצאת במקום אחר ונדמה שלא ניתן יהיה להשיבה לדפוס חייה הקודמים.

טריילר של ההצגה "פנסיה מוקדמת"



יוצרת ההצגה דפנה רובינשטיין: "את ההצגה ‘פנסיה מוקדמת’ יצרתי לאחר מספר שנים בהם הייתי ב”פנסיה” מעולם התיאטרון והיצירה. בשנים אלו ילדתי וגידלתי את שלוש בנותיי, הקמתי בית ותמכתי בבעלי ישי גרין בדרכו כיזם הייטק. בכל אותן השנים, לא בער בי הצורך ליצור ויותר מזה הרגשתי דחייה מעולם התיאטרון, שהיה תמיד מרכז חיי. אבל בכל אותן שנים של התנזרות מיצירה תאטרונית, קינן בי המחזה הנוכחי וחתיכות גדולות ממנו שכבו אצלי באיפוק במגירה.
מה העיר אותי מרבצי וגרם לי לעלות את ההצגה לאחר כל אותו הזמן? כנראה צירוף של דברים
ולא דבר אחד. אבל אי שם בחודש נובמבר 2018, מצאתי עצמי שוב בחדר חזרות עובדת עם שחקנים חיים שמדברים טקסטים, שספק שמעתי בילדותי וספק המצאתי, ובנחישות גדולה להשמיע את הסיפור שלי. במרכז העלילה נמצאת ההחמצה. בחורה צעירה, שלא לקחה חלק בחייו של אביה בשנותיו האחרונות ולא נפרדה ממנו, מגיעה כעת לאסוף את חפציו מבית הדיור המוגן בו הוא גר. היא “מאשפזת” עצמה במקום ומסרבת לפנות את הדירה. היא עושה זאת ספק כדי למצוא מחסה, ספק מתוך כוונה להעניש עצמה. אבל שם במקום הזה, שעבור רבים הינו “תחנה אחרונה”, שוקלת הגיבורה שלי את המשך חייה, כמראה לזיכרונות שמציפים אותה. האם אנחנו נידונים לשכפל את תבניות היחסים של הורינו כפי שנגלו אלינו כילדים? האם יש לנו חופש בחירה?.
מאוד רציתי שאת המחזה שלי תוביל אישה, ובכל פעם מצאתי עצמי כותבת את דמויות הנשים בצורה אפורה, חלושה, לא החלטית. הגברים, נדמה היה לי שתמיד ידעו מה הם רוצים, לאן שואפים להגיע, הנשים כאילו רק היו שם כדי להגיב... האם אני שוביניסטית? האם אני אישה שמדכאת את עצמה? ניסיונות נואשים לתקן את המציאות הלא שוויונית שחקוקה בי, הותירו אותי בתחושה של מרמה.  האם אני יודעת יותר טוב מאלו שגידלו אותי? האם אני אישה יותר חזקה? כיום כשאני מסתכלת על ההצגה במבט קצת מרוחק ו“יותר אובייקטיבי”, הדבר שהכי בולט לי זה הכעס. כעס כשריון, כמגן אחרון לאישה מניצול ומשקר. מה יקרה כשהאישה תתפרק מנשקה, תניח את שאריות הזעם והמרמור ותעמוד מול הגבר, אוהבת, כואבת, לא מענישה... את מי היא תפגוש שם? אולי רק את עצמה.

יוצרי ההצגה "פנסיה מוקדמת"

כוריאוגרפיה: מירה רובינשטיין
דרמטורגיה: יואב ברתל
עיצוב במה ותלבושות: תמר גנתי
מעצבת תאורה: דניה זמר
מוסיקה מקורית: אייל הרכבי
ע. במאי: דניאל כהן בוונסי
שיווק: ישי גרין
הפקה: קתי טריפונוב

על השחקנים

הדס לסרי (דנה, הבת) - שחקנית ורקדנית בלט קלאסי ומחול מודרני. בוגרת בית הספר למשחק גודמן ובוגרת ‘טכניקה’, קורס משחק מול מצלמה. בוגרת סדנאות להכשרת רקדנים מקצועיים בלהקות 'ורטיגו', 'קולבן דאנס', 'מחולה' ובאקדמיה למחול ירושלים. שיחקה בתיאטרון באר שבע בהצגה 'חתונת הדמים', 'הענק וגנו', בתיאטרון המדיטק בהצגה 'ילדי בית העץ' ובתפקיד הראשי בסדרת הנוער 'מתויגים' שנוצרה בשיתוף הטלוויזיה החינוכית וערוץ 2.

ליאור גרטי (גור, הבעל / אורה, מנהלת בית הדיור המוגן), - בוגר הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, לימודי משחק מול מצלמה בהדרכת רות דייכס, קורס תסריטאות באוניברסיטה הפתוחה ופיתוח סדרות אלטרנטיביות בסדנאות הבמה. שיחק בתיאטרון הבימה, בתיאטרון המדיטק, בתיאטרון הספרייה, בתיאטרון הקאמרי ובמספר הפקות טלוויזיה וקולנוע, ובימים אלו משחק בתיאטרון בית לסין, אורנה פורת וצוותא. שותף לפיתוח כתיבת סדרות טלוויזיה, ביים מספר הצגות עצמאיות וכתב את המחזה ‘הנקה ופיט’ שמוצג במדיטק וזכה בפרס הצגת השנה לילדים בטקס פרסי הבמה והתיאטרון לילדים ונוער. מייסד ומנהל מרכזים ללימודי תאטרון לילדים ונוער בגדרה, יבנה ובגבעתיים.

יונתן מילר (אלי, האב / מרייטה, דיירת בבית הדיור המוגן) - בוגר הסטודיו לאומנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין. שיחק בתיאטרון החאן, בתיאטרון גשר, בלהקת תיאטרון חיפה, בתיאטרון נוצר, בתיאטרון מלינקי ובהפקות עצמאיות. שיחק במגוון תפקידים בטלוויזיה כגון 'גריינהאוס אקדמי', 'אטלנטיקה,' 'שכונה', 'רביעית רן', 'הבודדים', 'בתולות' ו'מסכים'.

שרון שטרק (נורית, האם) - בוגרת 'School of American Ballet' בניו יורק והסטודיו למשחק בהנהלת ניסן נתיב. בעלת תואר B.Ed בהצטיינות יתרה בהוראת תיאטרון ובימוי מסמינר הקיבוצים. שיחקה בתיאטרון חיפה בין היתר בהצגות 'פירוק', 'שלום ולא להתראות', 'אויסטר', 'בומרנג', בתיאטרון החאן בהצגות 'מילה של אהבה', 'חיל פרשים אנו', 'אושר', 'מאכינל', 'דון פרלימפלין', 'עירם של האנשים הקטנים', 'הקמצן' ובהצגות נוספות, בקולנוע ובסדרות טלוויזיה ב'מלאך של אמא', 'אבודים באפריקה', 'מקום לדאגה', 'טקסי דרייבר', 'הפרלמנט', 'רמזור' ועוד. יוצרת ומביימת תיאטרון עצמאי כדוגמת 'אהובתי הנשואה', 'פרדוקס', 'דו"ח התקדמות' ו'אהבת חינם בע”מ', ובימים אלו משחקת בהצגות 'תיאורמה,' 'הליוגבלוס' ו'אדיפוס-טריפטיכון'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה