Translate

יום ראשון, 9 בדצמבר 2018

המלצה כפר הנופש ביאנקיני צפון ים המלח: מאת: שרית יוכפז

כפר נופש ביאנקיני צפון ים המלח. מאת: שרית יוכפז

ישנם חופים רבים לאורך ים המלח, אבל חוף שמציע אווירה מזרח תיכונית של שלום

ודו קיום יש רק אחד. יש הרבה מקומות אירוח באזור אך יש רק מקום אחד שהוא גם חוף וגם כפר נופש- ביאנקיני בצפון ים המלח משלב בתוכו את החיבור לטבע המדברי וגישה למשאבים הבריאים שיש לים להציע דרך חוויה מרוקאית אותנטית. וכל זה בזכות אישה אחת מיוחדת שהקימה אי של שפיות ושלום.
שפע של טבע, בריאות ודו קיום.


עם חברותי המלכות: מימין: רבקה שרגא  ודינה דגן.

דינה דגן, מסעדנית ירושלמית, שהצילה רבים מפיגוע טרור, עזבה את ירושלים ובחרה להקים פינה של שקט שצמח עם השנים לכפר נופש מופלא, מזמינה אתכם  להתארח ולהכיר את כפר הנופש ביאנקיני. כפר מיוחד המעוצב בסגנון מרוקאי המזמין אתכם לטעום אוכל מרוקאי, להירפא בחדר מלח ייחודי, לבקר בפירמידות של מצרים, לפגוש את הספינקס, לשמוע על המסע של אום כול תום ולהשתתף במפגש עם אזרחים פלסטינים ותושבי יריחו שיספרו כמה המקום מביא לדו קיום ושלום לכל האזור. כפר הנופש ביאנקיני הוא מקום המפגש בין יהודים לערבים, בין ישראל לשכנותיה מהמזרח התיכון.

צילום: שרית יוכפז.

כפר הנופש הקסום והצבעוני מציע לבאים להתארח בו ארוחות עשירות, חוף פרטי, חדר מלח מרפא, אתר קמפינג  ולינה בחדרי אירוח מפנקים.אתם מוזמנים לקחת פסק זמן ולהנות מחופשה מלאה בחיבור לטבע, לים המלח ולחוויה אותנטית במקום השקט והיפה ביותר בים המלח.


צילום: שרית יוכפז

חוף קסום שאולי לא יצא לכולם להכיר.  אטרקציות תיירותיות בצפון ים המלח. אוכל מרוקאי אותנטי, אפשרות לטבול בים הנמוך ביותר בעולם, חדרי אירוח מפנקים ועוד מגוון פעילויות שכפר הנופש ביאנקיני מציע.חדרי מלח  וטיפולי בוץ וירידה לשחות בים המלח

דינה דגן, האישה שכפר הנופש ביאנקיני לא היה קיים בלעדיה, פתחה את מסעדה בחופו הצפוני של ים המלח בשנת 2002, תקופת האינתיפאדה השנייה, פיגועים רבים ברחבי הארץ. דינה, שהייתה בעלת מסעדה ברחוב ביאנקיני בירושלים, הצליחה לסכל פיגוע גדול שכמעט התרחש במסעדה שלה, החליטה לקחת פסק זמן מהעיר ולחפש אי של שפיות בתוך כל האובדן והבלגן ששררו אז במדינה. וכך הגיעה לים המלח ונשארה שם עד היום. היא הקימה מסעדת אוכל מרוקאי – האוכל המנחם של בית ההורים ומאז היא לא הסתפקה רק במסעדה ובנתה מסביב למסעדה כפר נופש שלם הכולל עשרות חדרי אירוח, בריכה וחדרי בוץ ומלח טיפוליים לרווחת האורחים. ממסעדה אחת על החוף הוקם מתחם גדול שמציע כל מה שרק תוכלו לחשוב עליו. והדבר החשוב ביותר בסיפורה של דינה דגן, ממקום של אימה ופחד היא בחרה בשלום בין העמים, בדו קיום ובראיית הטוב בבני אדם


מימין: רבקה.  ח"כ לשעבר אסתרינה טרטמן מי שהקימה את השדולה להגנת ים המלח בכנסת ה17  מעריצה את דינה דגן האשה הענקית העומדת מאחורי עשיה מרשימה ומבורכת באיזור.
ועוד בתמונה: שרית יוכפז עיתונאית ומיא קיסר.

כפר הנופש ביאנקיני הוא לא רק מקום להתארח בו לחופשה. הוא גם מתחם אירועים שיכול להכיל מאות אורחים לכל סוג של אירוע: חתונות, חינות בריתות ובר/בת מצוות. אירועי חברה וכנסים.

"ביאנקיני" מסעדה, אולם אירועים ואתר אירוח וקמפינג תיירותי ייחודי בחוף הצפוני של ים המלח. מעבר למקום הפתוח לקהל הרחב מכלל המגזרים והארצות, 
הוא גם מרכז של שלום  ודו קיום. דינה דגן בעלת המקום מדברת ערבית שוטפת כשפת אם, דוגלת בשיתופי פעולה אזוריים. החל מהאורחים דוברי השפה שמרגישים בבית ועד לעובדים ולמשפחות מיריחו שדינה בקשרים אישיים וחברתיים איתם.
אפשרויות נוספות  סיור בשרי גרי-סיור חקלאי בצפון ים המלח.. סיור  בדיר אל חג'לה-קאסר אל יהוד. .
 חוות האפרסימונים המקראיים בהם מגדלים :  מור ולבונה.הגענו לכפר הנופש ביאנקיני בצפון ים המלח – חוויות  שאני חוויתי:
 מפגש עם דינה דגן בעלת כפר הנופש, שמיעת סיפורה האישי. מפגש עם ראש מועצת מגילות ים המלח - היכרות עם פרויקטים תיירותיים חדשניים באזור.

בלילה חפלה במקום.





 מנזר קרנטל.
צילום: שרית יוכפז
ערכנו – סיור בצפון ים המלח – המקומות בהם בקרנו ואני ממליצה: 
מפעל המלח של ג'ורג חאלב
דיר אל חג'לה
 קאסר אל יהוד


חוות האפרסמון
ובמנזר קרנטל.
סדנת בישול אוכל מרוקאי אסלית וחווייתית עם דינה דגן
ארוחת ערב ומסיבת חפלה מוזיקלית וצבעונית  ומפגש עם אורחים מיריחו
מומלץ. חוויה בלתי נשכחת
  בחוות האפרסמון ים המלח.

 דווקא בעונה זו של השנה החורף.כדאי   לבקר בכפר הנופש ביאנקיני. לפרטים 029400266.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Mai Keysar‎‏ ו‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏‏

תיירות

בתחומי המועצה האזורית ים המלח קיימת תיירות ענפה. כיום מציע אזור ים המלח  אטרקציות רבות לנופש: אתרי לינה, חופי רחצה, פעילות אתגרית, בריאות וטיפוח, סיורים, אתרים היסטוריים מסעדות ופונדקים.
האזור עבר פיתוח נרחב שכלל: פיתוח חופי רחצה בים המלח, הקמת בתי הארחה  ובניית צימרים. בקיבוץ אלמוג: כפר הנופש אלמוג מוזיאון "בית הסופר",בקלי"ה: בית ההארחה קלי"ה, ורד יריחו: צימרים , חאן אוהלים ואכסניה במצוקי דרגות ולינת שטח מוסדרת.

בצפון ים המלח, פועלים שלושה חופים מוכרזים בעלי שירותי הצלה: חוף קלי"ה החדשחוף ביאנקיני וחוף נווה מדבר.

גולת הכותרת התיירותית של האזור היא מערות קומראן, בהן נתגלו המגילות הגנוזות של כת האיסיים, המוצגות כיום בהיכל הספר במוזיאון ישראל, בירושלים. הגן הלאומי קומראן, פתוח לרשות המטיילים ומציע מרכז מבקרים חדיש ובו מופע אורקולי, חנות מזכרות ומסעדה וטיולי ליל ירח קסומים.
שמורת עיינות צוקים- בין פלגי המים והסבך הירוק במקום, מסתתרת חווית טבע ייחודית בשמורה הנמוכה בעולם. סיורים מודרכים בחלק החבוי של השמורה ובריכות מים מתוקים

אתר הטבילה- {קאסר אל יהוד} ביקור באתר בו לפי המסורת הנוצרית הוטבל ישו ע"י יוחנן המטביל ועל פי המסורת היהודית  בו חצו בני ישראל את הירדן לאחר 40 שעות נדודים במדבר והמקום ממנו עלה אליהו בסערה השמימה.



חוות האפרסמון- מיזם לגידול צמחי בושם מקראיים וייחודיים מימי בית המקדש (אפרסמון המקראי, מור, לבונה ועוד מיני קטורת).


שרית יוכפז  בדרכים ומחפשת לכם קוראים יקרים אטרקציות ומקומות לבקר בהם..

עם דינה דגן בעל כפר נופש ביאנקיני.. עם רבקה שרגא ומאי קיסר. #ביאנקיני#ים המלח#biankini-dead sea#‎‏# 


-‏ביאנקיני ים המלח - biankini -dead sea‏.
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.
----------

תגובה 1:

  1. ביאנקיני מקום לנופש אחי יפה וגם מפנק ברמות שאין לתאר במילים שווה כול שקל שהתם משלמים ממליץ מאוד

    השבמחק