Translate

יום ראשון, 17 במרץ 2019

"הנסיך הקטן " כל ההכנסות של תיאטרון דימונה מההצגה ייתרמו ל"קרן רמון".מאת: שרית יוכפז


צילום: סאלי פטל



הכל התחיל כשמנכ"לית תיאטרון דימונה, ויאולה כרמלי, פנתה לרן ליבנה, מנכ"ל קרן רמון אחרי מותה של רונה רמון והודיעה לו "אנחנו הולכים לעשות משהו ביחד". כך נולד רעיון ההתרמה של הכנסות ההצגה לקרן רמון.  הנסיך הקטן היה אחד הספרים האהובים על אסף רמון ז״ל, שחלום חייו היה להיות טייס כמו אביו. על מצבתו של אסף בחרה אמו רונה להניח את המילים הבאות מתוך הנסיך הקטן:  "מחלום ילדות למציאות... להיות טייס.  נפל חרש כאשר יפול האילן...".


"יש משהו מרגש בעובדה שתיאטרון דימונה נרתם לסייע לעשייה החינוכית של קרן רמון. אנו פועלים בעיקר בפריפריה כדי לייצר מצוינות אקדמית וחברתית. התיאטרון מסמל את אותה מצוינות שאנו חותרים אליה. צופים שיגיעו להצגה יוכלו ליהנות מהצגה מרגשת ומעוררת השראה וגם לתרום לקהילה, ואנו מאושרים מכך" כך אומר רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון.אסף שנגעו בכוכבים ובלבבות כולנו.

״הנסיך הקטן״, ספרו הנודע של אנטואן דה סנט-אכזופרי הוא יצירה מעוררת מחשבה המעלה שאלות על הקיום האנושי, על אהבה וחברות, ילדות ובגרות ועל מהי ״בעיה רצינית״ ומה פחות. כעת בעיבוד למחזה הפונה אל מבוגרים וילדים כאחד. זוהי הצגה מלאת קסם, מלווה במוסיקה ססגונית, וידאו-ארט ושפה תיאטרונית ייחודית הנוגעת בנימי הלב. זהו גם המחזה הראשון שאורי וידיסלבסקי , מנהלו האמנותי של "תיאטרון דימונה", כתב בשיתוף עם רעייתו השחקנית נעמה שפירא בהשראת הספר המפורסם והאהוב, וזו אחת ההצגות המצליחות של התיאטרון. המחזה נוגע בנושאים רבים המתקשרים הן לעולמם של הילדים והן לעולמם של הצופים הבוגרים: הוא עוסק בחברות, בהתבגרות, ברדיפה אחר מטרות ואפילו באובדן, אבל באופן שמאפשר לכל צופה לפרש את המתרחש על פי גילו והבנתו:
טייס מתרסק עם מטוסו במדבר, באמצע הלילה. אין איש במרחק עצום. לפתע מגיחה מן החושך דמות פלאית של ילד, ״הנסיך הקטן״. עכשיו הם שניים במדבר רחב-ידיים ולהם מימייה אחת בלבד. הם מתקרבים ונקשרים זה לזה. מה מחפש הנסיך הקטן במדבר? האם ישוב אל השושנה שלו, שמחכה לו? האם יצליח הטייס לתקן את המטוס לפני שייגמרו להם המים? ומה יקרה כשיגיע הרגע להיפרד?
"תיאטרון דימונה מעלה גרסה רגישה ושונה לקלאסיקה 'הנסיך הקטן'... העיבוד הבימתי שם דגש מיוחד על הרקע המדברי... הצגה יפה המצליחה להחיות את הסיפור הקסום ולייצר ממנו תיאטרון ילדים רגיש וחכם, קצת שונה מהמקובל, יותר שקט, מהורהר ומגרה למחשבה." שי בר יעקב, ידיעות אחרונות
המחזה "הנסיך הקטן" של תיאטרון דימונה הוא משלנו. הוא מלא עומק והוא מעורר מחשבה ואין כיף גדול יותר מלראות את הילדים שלנו נהנים מסוג כזה של תרבות". אילן יחזקאל, הורים וילדים.

"תאטרון דימונה הוא מעיין הנובע בפנינה הדרומית דימונה. הלכתי לצפות בהצגה הנסיך הקטן עם בני בן ה-5 והוקסמתי מההצגה בדיוק כמוהו אם לא יותר... בני ישב מרותק במהלך כל ההצגה והצליח לחוות בהתרגשות רבה את מסעו של הנסיך. צוות שחקנים מוכשרים ומרגשים ובימוי מקצועי הותירו אותי נפעמת מההצגה... להניע רכבים ולהגיע דרומה, מומלץ בחום".  מאיה אדרי, סלונה
משך ההצגה: כשעה.
מחזה: אורי וידיסלבסקי ונעמה שפירא
בימוי ומוזיקה: אורי וידיסלבסקי
עיצוב תפאורה ותלבושות : סבטלנה ליבשיץ
וידאו ארט וציור: סטודיו ״נדרימה״  
כוריאוגרפיה : נצנת זננך מקונן
עיצוב תאורה : אורי רובינשטיין
שחקנים יוצרים: נטע בר רפאל, אילנית גרשון, אבי גולומב, נצנת זננך מקונן, קובי ילוז וחנית כהן-מור יוסף.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה