Translate

יום ראשון, 17 במרץ 2019

מוזיאון פתח תקוה לאמנות גאה להציג: פתיחת אשכול התערוכות החדש במוזיאון שלוש תערוכות חדשות במוזיאון פתח תקוה לאמנות מאת: שרית יוכפז

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏לעמוד‏‏‏
מוזיאון פתח תקוה לאמנות גאה להציג:
פתיחת אשכול התערוכות החדש במוזיאון
שלוש תערוכות חדשות במוזיאון פתח תקוה לאמנות
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏
מאת: שרית יוכפז
פתיחה חגיגית: 14 במרץ בשעה 20:00
קריית המוזיאונים, רח' ארלוזורוב 30, פתח תקוה
מוזיאון פתח תקוה לאמנות נפתח מחדש בשנת 2004, והוא אחד המוזיאונים המובילים והמשפיעים בישראל. המוזיאון זוכה לשבחים במגזינים ובעיתונים המובילים בארץ ובעולם, מארח מעל 100,000 מבקרים בשנה בתערוכות השונות, יוזם מגוון פרויקטים חברתיים וחינוכיים, וכן עורך כנסים, סדנאות ואירועים מיוחדים. המוזיאון מציב חלופה למוזיאונים הגדולים באמצעות תערוכות העוסקות במרחב התרבות המקומי, ומקדם שיח ביקורתי רב-תחומי, תוך מתן במה לאמנים ותיקים וגם לצעירים, ששפתם האמנותית משקפת קול מקורי ואחר.



לשמור מרחק: על אינטימיות בציור עכשיו
Keeping at Distance: On Intimacy in Contemporary Painting
אמנים משתתפים לפי סדר א"ב:
יערה אורן, שרון אתגר, אופיר בגון, אלכס ברויטמן, רונית גולדשמידט, ארם גרשוני, נורית דוד, ידידיה הרשברג, רוני טהרלב, יוסי מרק, עידו מרקוס, בעז נוי, דוד ניפו, פסח סלבוסקי, זהר פריימן, ערן רשף, לילית שמבון
אוצרת: ליזה גרשוני
תערוכה המוקדשת לציור העכשווי בישראל, שחווה תחייה מחודשת, ומתפתח לכיוונים שונים, מגוונים ומרגשים. בשנים האחרונות אנו עדים להתעוררות של ממש בתחום הציור – מדיום עתיק שתולדותיו ארוכות כתולדות האנושות עצמה, ושהוספד כבר פעמים כה רבות, אך באופן כמעט פלאי – ממשיך להישאר רלוונטי ועדכני, ולמשוך ולהלהיב את הקהל, את האוצרים ואת האספנים, הגלריות ובתי המכירות. התערוכה ממשיכה מהלך אותו החל המוזיאון בעבר, במטרה להתבונן בכיוונים ובהיבטים מגוונים בציור הישראלי העכשווי, בתוך שדה רוחש של שברי שפות קיימות, כגילוי מחדש של שפות חזותיות שמקורן במסורת הציור.
בתערוכה זו נבחרו 17 ציירים וציירות מובילים מסגנונות שונים – פיגורטיביים או מופשטים, ספונטניים ויצריים או שכלתניים ומחושבים, אשר לכולם משותפת ההתייחסות למציאות הקרובה לחייהם כנקודת מוצא לציוריהם. התערוכה מבקשת לעודד ההתבוננות, להיות לבד מול הציור, אחד על אחד. הציר שעליו נסבה התערוכה הוא אינטימיות – כל ציור מציורי התערוכה מגלם חוויה אינטימית, כמוסה, לעתים ספציפית מאוד, שיכולה להיות מועברת אך ורק על-ידי הציור, ואי אפשר להגותה במילים.  כל אחד מהציורים מגלה לנו סוד, שהצייר או הציירת לעולם לא יוכלו להגותו במילים. יותר משהתערוכה מבקשת לפענח את המסתורין הזה, היא מבקשת לכבד אותו ולתת לו מקום. הצופה ניצב, מתבונן בציור. הציור מתבונן בו בחזרה.
תאריך נעילה: 29 ביוני 2019
תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לעמוד‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏
גלריית האוסף: עבודות נבחרות של אמנים מובילים מתוך אוסף המוזיאון
אמנים משתתפים לפי סדר א"ב:
סמי אבוטבול, איזידור אשהיים, אנטון בידרמן, גבי בן-זנו, אברהם גולדברג, מאיר גור-אריה, יהושע גרוסברד, אוזיאש הופשטטר, שמואל טפלר, אסי משולם, לאה ניקל, איתמר סיאני, אבל פן, אווה פרייברגר, מיכאל קארה, ארתור קולניק, משה קופפרמן, בן (בן ציון רבינוביץ'), חן שיש, שמואל שלזינגר
אוצרת: סיגל קרינסקי
תאריך נעילה: 29 במאי 2019

נעמי סלייני: שבעה ימים
Naomi Slaney: Seven Days
אוצרת: אור תשובה
תערוכה תלויית-מקום (site specific), המתייחסת למיקום הגלריה בה מוצגת התערוכה – גלריית האוסף של המוזיאון, הממוקמת מול חדר ההנצחה של בית יד לבנים בפתח תקוה. סלייני, אמנית העוסקת בעיצוב ושזירה של פרחים, יוצרת מיצב שנוגע בחוויה האינטימית והדואלית שמזמן המקצוע, כאורחת לרגע בחיי זרים, המבקשים לציין באמצעות הפרחים את שמחות החיים, כמו חתונות ולידות, ולצידם – גם שעות קשות, של מוות ושל שכול.
במיצב של פרחים טריים, סלייני מצטטת אלמנטים מחדר ההנצחה, ודנה בנושאים כמו שימור, זמניות וזיכרון. היא יוצרת בגלריה 12 מחזורי חיים בני שבעה ימים כל אחד, שתחילתם בשזירת זר-אבלוּת אדיר ממדים הניצב במרכז החלל. את הפרחים הקמלים מהשבוע החולף, היא מייבשת בתוך 12 ספרים ריקים ומתוארכים שמוצבים בגלריה, ומתפקדים כארכיון בהתהוות, וכתזכורת מכאיבה לדרכם של מפעלי זיכרון ואנדרטאות בישראל – שאינם עוסקים רק בעבר, אלא גם מייצרים תשתית מוכנה מראש למי שיונצחו בעתיד. פעולה זו חוזרת על עצמה לאורך 12 השבועות של הצגת התערוכה.
תאריך נעילה: 9 ביוני 2019




מוזיאון פתח תקוה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח תקוה

פרטים נוספים באתר המוזיאון:
www.petachtikvamuseum.com

מומלץ בחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה