Translate

יום רביעי, 24 באפריל 2019

ראיון עיתונאי עם הרב יצחק בן אהרן רב בית הכנסת משכן הכהנים צפון ת"א מאת: שרית יוכפז


ראיון עיתונאי  עם הרב יצחק בן אהרן
רב בית הכנסת משכן הכהנים צפון ת"א מאת: שרית יוכפז

התנ"ך, בן גוריון ומדינת ישראל

"באוגוסט 1936 הוקמה בארץ ישראל ועדה בשם ועדת פיל, מי שעמד בראשה היה הלורד הבריטי - ויליאם רוברט פיל. תפקיד הועדה היה, לבחון כיצד ניתן לפתור את הסכסוך הקיים בארץ ישראל בין הערבים ליהודים, ובין היתר לדון בשאלה האם ניתן לחלק את ארץ ישראל לשתי מדינות - האחת יהודית והשנייה ערבית.

בין אלו שהציגו את העמדה היהודית היה - דוד בן גוריון, מי שבאותה תקופה כיהן כיו"ר הוועד הפועל הציוני והסוכנות היהודית.
לשאלת חברי הועדה מדוע ליהודים יש חלק בארץ ישראל על פני הערבים הדרים בה ומהו הקושאן (השטר) המוכיח על בעלות זו?

השיב בן גוריון בלי להסס – "הקושאן שלנו הוא התנ"ך" – בעודו מסביר, הוציא מחקו ספר תנ"ך זעיר והראה לכולם – "ספר זה הוא השטר המוכיח כאלף עדים על בעלותנו על אדמתנו. בספר זה, מוזכרת ההבטחה של אלוקים לאברהם אבינו בברית בין הבתרים לְזַרְעֲךָ נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת, ובספר זה מוזכרות אינספור הבטחות של הנביאים על שיבת עם ישראל אל ארצו המובטחת. זהו השטר!!!".

דבריו של בן גוריון, הותירו רושם עמוק על משתתפי הועדה. עד כדי כך שהועדה החליטה על הצורך להקמת מדינה יהודית לצד מדינה ערבית בארץ ישראל, מה שנחשב עד אז כחלום בעיני כולם.

לפני 71 שנה הדבר קרה - האו"ם בקריאה של רוב קולות הכריז על קמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. התנ"ך שליווה את עם ישראל בהיותו בגלות והיה תקוותו של כל יהודי ויהודייה, הוא הספר שליווה את הקמתה של מדינת ישראל ומלווה אותנו בכל עת וזמן.

אך, לספר התנ"ך יש לא רק הבטחות באשר לעתידה של ארץ ישראל ועם ישראל. ספר זה הוא הברית הקיימת ביננו לבין בורא עולם וברית זו מתאפיינת לא רק בהבטחות נבואיות, אלא גם בקיום ציווים אלוקיים שאנו מחויבים להם – ברית מילה, שבת, כשרות, ואהבת לרעך כמוך ושלל מצוות וציווים חיובים שלנו כלפי בוראנו וכלפי זולתנו.

כמי שמכהן כרב בית כנסת באזור כיכר המדינה

 נפעם אני מחדש בכל פעם שאני רואה את הקשר החזק שיש לעם ישראל עם התנ"ך, עם ספר הספרים. אם זו קביעות תמידית ללמוד בספר זה, האחד פעם ביום והאחר פעם בשבוע. אם זו בדבקות של קיום מצווה זו או אחרת וברצון לגלות עוד ועוד מהאוצרות הטמונים בספר זה.

הרב מברך את עם ישראל

"אין לי אלא להחל לכם תושבים יקרים ולכולנו שנמשיך ללמוד להחכים וליישם את הכתוב בתנ"ך, להנחיל לילדנו את אשר הנחילו לנו אבותינו ולצעוד עם התנ"ך פה בארץ ישראל לכל מקום ובכל זמן."

בתמונה: הרב יצחק בן אהרן

רב בית הכנסת משכן הכהנים צפון ת"א מצולם עם הרב מאיר לאו.
גילוי נאות-אני מתפללת בבית כנסת זה ונהינת מדרשות הרב.


מאת: שרית יוכפז-עורכת  מגזין  good news

תגובה 1:

  1. Good news: מגזין תרבות תיירות עיצוב ויופי מאת שרית יוכפז

    השבמחק