Translate

יום חמישי, 24 באוקטובר 2019

החודש בסינמטק תל אביב – נובמבר 2019/ מאת:Lשרית יוכפז

החודש בסינמטק תל אביב – נובמבר 2019

30 שנה לנפילת חומת ברלין - 10-11/11

בנובמבר 1989 הופלה חומת ההפרדה בין ברלין המזרחית לברלין המערבית, דבר שהוביל לאיחוד בין שתי הגרמניות ובאפקט הדומינו לנפילת הקומוניזם בכל מזרח אירופה ופירוק ברה"מ. אנחנו מציינים את האירוע עם סרט חדש בטרום בכורה "בלון" ועם שני סרטים המתרחשים בברלין לפני ואחרי נפילת החומה שהיו ללהיטים בתחילת המילניום "חיים של אחרים" ו"להתראות לנין" ועם הקומדיה הקלאסית של בילי ווילדר שלועגת לאבסורדיות המלחמה הקרה "אחת שתיים שלוש".

בכורה ישראלית –  "את נראית כל כך גרמניה"/ YOU LOOK SO GERMAN -  (גרמניה/ישראל 2018) -
בימוי: נירית בן יוסף/ Dir: Nirit Ben-Joseph
30 שנה נירית בן יוסף חומקת מתחושת האשמה על חייה בקרב מחוללי השואה. התחמקות שהתאפשרה כל עוד משפחתה הישירה לא הייתה מעורבת. גילוי משפחתי חדש דוחף את נירית למסע הנצחה לא צפוי. האם הנצחה מכפרת?
(55 דקות, עברית, גרמנית, אנגלית, תרגום לעברית)
(55 min., Heb., Ger., Eng., Heb. Sub)
יום א' 10/11 בשעה 19:00 - בתום ההקרנה שיחה עם הבמאית

-----

המתווך / L'AGENT IMMOBILIER (צרפת/בלגיה 2019)
בימוי: אתגר קרת ושירה גפן / Dir: Etgar Keret & Dir: Shira Geffen
משחק: מתיו אמלריק, אדי מיטשל, שרה אדלר
לאחר הצלחת “מדוזות” (מצלמת הזהב-פסטיבל קאן), אתגר קרת ושירה גפן חוזרים עם “המתווך” - מיני סדרה טלוויזיונית חדשה שכתבו וביימו בצרפת. דייויד לינץ’ פוגש את ״חגיגה בסנוקר״ בסיפור מטורף ומצחיק המנסה לתת הצצה לתוך פינותיו החשוכות של התת מודע: מתווך דירות חסר בית שמקבל ייעוץ משפטי מדג הזהב שלו מגלה שהוא יכול לנסוע בזמן. האם הוא יצליח לשנות את העבר? וחשוב מכך- האם יצליח לשנות את עצמו?

(175 דקות, צרפתית, תרגום לעברית) ( 175 min., Fre., Heb. Sub)
הקרנה בנוכחות אתגר קרת ושירה גפן. מספר המקומות מוגבל
יום ג' 12/11 בשעה 20:00

---
בלנגיגה: שממה אדירה/ BALANGIGA: HOWLING WILDERNESS (פיליפינים 2018) – הקרנה חד פעמית בנוכחות הבמאי קאוון/ Khavn
משחק: ג'סטין סמסון, פיו דל ריו, וורן טואניו
סרט התבגרות המתרחש על רקע מלחמה. השנה היא 1901 בבלנגיגה. קולאס בן השמונה בורח מהעיר עם סבו והבקר שלהם על מנת להתחמק מפקודת "הרוג ושרוף" שיזם גנרל סמית'. קולאס מוצא ילד קטן בתוך ערימת גופות ושני הילדים מנסים לשרוד יחד את הכיבוש האמריקאי בשממה האדירה.
(115 דקות, פיליפינית, תרגום לעברית)((115 min., Phil., Heb. Sub.

יום א' 17/11 בשעה 18:30
באדיבות שגרירות פיליפינים בישראל

---

יום השחרור - לייבאך בצפון קוריאה/ LIBERATION DAY -   (לטביה/ נורבגיה/קוריאה הצפונית/ סלובניה 2016)
בימוי: מורטן טרביק, אוגיס אולטה / Dir: Morten Traavik, Ugis Olte

קים ג'ונג און ביקש ו"לייבאך", להקת רוק סלובנית חתרנית, נענתה בהתלהבות והייתה ללהקה הזרה הראשונה המופיעה במדינה המסוגרת בעולם. את המפגש המפתיע הזה בין הלהקה שצמחה ביוגוסלביה הקומוניסטית ואימצה מניירות וסמלים פשיסטיים, לבין העולם המבוים והמצונזר של קוריאה הצפונית, ארגן ומנהל הבמאי הנורווגי מורטן ט       ראביק. טראביק, מעריץ ותיק של "לייבאך" ואולי גם של שושלת קים, הוא הכוח שמניע עניינים לפני ומאחורי המצלמות. ההכנות למופע נערכות תחת עינם הפקוחה של עשרות אחים גדולים שאינם מהססים להניף את שרביט הביקורת ולפסול שירים ודימויים.
(98 דקות, אנגלית, קוריאנית, תרגום לעברית ואנגלית)((98 min., Eng., Kor., Heb.+Eng. Sub.


הקרנה בשיתוף עם דוקאביב. בנוכחות הבמאי מורטן טרביק.
יום ה' 21/11 בשעה 21:0

---

יום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים בסינמטק תל אביב

ב-25 לנובמבר יצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, אנו בסינמטק תל אביב מציינים את היום הזה עם הסרטים "הנאשמים" בכיכובה של ג'ודי פוסטר, הסרט הדוקומנטרי החשוב "זונה כמוני (ישראל 2019)".

בנוסף, יתקיים מפגש עם יוצרי הסדרה החדשה "מתיר עגונות"
הסדרה נוגעת במקום הכואב ביותר בו מתנגשת ההלכה עם החיים המודרניים – מעמד האישה. בתכנית- הקרנת פרק ודיון בהשתתפות שחקני ויוצרי הסדרה.
מספר המקומות מוגבל
יום ב' 25/11 בשעה 21:00

---
שבוע קולנוע נשי פורטוגלי - 25-30/11
אחת ממטרות התוכנית היא לתת מקום ליצירות של נשים פורטוגליות: במאיות, שחקניות, אושיות תרבות, ומפיקות. בתוכניה יש שתי קטגוריות של סרטים: הראשונה של במאיות הפועלות בז'אנרים קולנועיים שונים, והשנייה היא של סרטים שבוימו על ידי גברים אך שבמרכזן עומדות נשים או שנכתבו/הופקו על ידי נשים. היות והקולנוע הוא אמנות שנעשית על ידי אנשים רבים, אנו מקווים לתת חשיפה לכל מי שהיה מעורב בסרטים אלו. נשים וגברים כאחת. לתת נראות לבמאיות מפורטוגל הוא עוד מטרה של התוכנית. המהדורה ה-14 של שבוע הקולנוע הפורטוגלי מקווה להיות חלום תצוגה להפקות נשיות וגם לעודד ולטפח עבודות חדשות שנעשו על ידי נשים. יוקרנו הסרטים: "משחק דמקה", "סנו", "אישה פורטוגזית", "עמליה – פאדו הפסקול של פורטוגל", "ויאלינה וארלה". הסרטים: "משחק דמקה", "סנו", "אישה פורטוגזית", "עמליה – פאדו הפסקול של פורטוגל", "ויאלינה וארלה".


---
הקרנה חד פעמית - לזכרו של דניאל ג'ונסטון - 1961-2019
השטן ודניאל ג'ונסטון/ THE DEVIL AND DANIEL JOHNSTON -  (ארה"ב 2005)
בימוי: ג'ף פוירצייג/Dir: Jeff Feuerzeig

סיפור חייו המרתק של דניאל ג'ונסטון – זמר, כותב שירה ספונטאני, אמן ואישיות מופרעת ללא עוררין. ג'ונסטון התפרסם כמי שכתב מאות שירים והקליט אותם על קלטות באולפן ביתי. האופי הפרימיטיבי, הפסיכוטי והאובססיבי של יצירתו עורר את אהדתו של סולן נירוונה, קורט קוביין, וג'ונסטון קיבל הזדמנות להקליט באופן מקצועי. בחזית הביתית הוא נלחם כל חייו בשטן מדומה, כחלק מהשתלבות אמונותיו הדתיות במאניה-דיפרסיה שהביאה לאשפוזו לעיתים תכופות.
(110 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)((110 min., Eng., Heb. Sub
דברי הקדמה מאת עמית איצקר
יום ה' 28/11 בשעה 21:30

---
פסטיבל 48 מ"מ - 29-30/11
פסטיבל 48מ"מ השנתי של עמותת זוכרות מְקַבֵּץ יצירות קולנועיות העוסקות בנכבה ובשיבת הפליטים הפלסטינים מזוויות, תקופות ומקומות שונים. החשיפה החדשה או המחודשת לאירועים היסטוריים ועכשוויים מעודדת אותנו לחשוב על המרחב בו אנחנו חיים ולדמיין את עתידו אחרת.
48מ"מ מתקיים כמדי שנה סמוך לכ”ט בנובמבר. השנה נציין שבעים ושתיים שנה להחלטת האו"ם על תכנית החלוקה. תכנית זו קיבעה את רעיון החלוקה וההפרדה בין יהודים לפלסטינים בארץ ומהווה צומת מרכזית בנכבה המתמשכת ובהפיכתם של מאות אלפי פלסטינים לפליטים.
השנה, שנתו השביעית של הפסטיבל, נקיים גם מחווה לרם לוי. 
יוקרנו הסרטים: "חירבת חזעה", "עזה", "העוז לדמיין", "מחכים לפרג' אללה", "מכשול".



ילדים
רעש מצלמים: מוזיקאים והמסך הגדול – עפרה חזה
סדרה ייחודית וראשונה מסוגה לילדים על מוזיקאים, קולנוע ומה שביניהם, עם המוזיקאי ישיב כהן.
סיפורה של עפרה חזה, מילדותה בשכונת התקווה, דרך השירים, האלבומים, הסרטים ותכניות הטלוויזיה, האירוויזיון הנכסף, וההצלחה הבינלאומית האדירה, של מי שהצליחה, לראשונה ובטבעיות, לשלב את המזרח במערב. מי זו הפרחה, ומי זה גבריאל? מה זה גאלבי, ואיפה מוצאים סימנים של אוהבים? סינמטק תל אביב מביא לילדים את סיפורה של פרח השכונות, ששבתה את ליבנו ואת דמיונו של העולם כולו.
50  דקות, עברית
לגילאי 6 +
שבת 2.11 בשעה 11:00
---
יום הסובלנות הבינלאומי
מפגש חוויתי עם הבמאי אלון גור אריה על קבלת האחר בסרטי ילדים.
יוקרן הסרט: אגלי דולס/ UGLY DOLLS  (ארה"ב 2019)
בימוי: קלי אסבורי/ Dir: Kelly Asbury
דיבוב: שירלי לילו, סטפן לגר
בעיר החמודה והשונה 'אגליוויל', מוקסי חסרת הדאגות וחברותיה האגלי דולס יגלו מה זה אומר להיות שונה, יתמודדו עם הרצון להיות אהובות ולבסוף יגלו שלא חייבים להיות מושלמים כדי להיות מדהימים, כי מי שהם באמת, זה מה שהכי חשוב.
(87 דקות, מדובב לעברית)  (87 min, Heb Dub)
מגילאי 6+
שבת 16.11 בשעה 11:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה