Translate

יום שני, 7 באוקטובר 2019

מחזה חדש מאת חנה אזולאי הספרי בבימויו של רוני ניניו מאת שרית יוכפז


מחזה חדש מאת חנה אזולאי הספרי בבימויו של רוני ניניו בהיכל יבנה
דינה

ההצגה "דינה" מהדהדת את סיפור האונס האכזרי של דינה בת יעקב, ואת האירועים האחרונים בחדשות. ואין חדש תחת השמש. כשדינה התנכ"ית נאנסת אביה שותק, ואחיה יוצאים לנקמה אכזרית באנשי שכם, שחיללו את כבודה של אחותם. גם בהצגה דינה, הדמות הראשית, שמגלמת חנה אזולאי הספרי, שכתבה גם את המחזה, מואשמת בקלות דעת ובחוסר אחריות על מעשיה בהיותה נערה. אחיה רוצים רק לגונן עליה, אך בו בעת שוללים ממנה את חירותה, כי אחרי הכל, היא האשמה בסיפור שקרה לה.
אלא שבניגוד לדינה התנכ"ית, בחרה אזולאי הספרי לנתב את האירועים לכיוון קצת אחר, ולעמת את הצופים עם שאלות נוקבות. עם קאסט משובח של שחקנים, הסיפור האישי של דינה הוא סיפורה של החברה הישראלית, ושתיקתם של הגברים עודנה מהדהדת ומעלה ביקורת על המבנה החברתי, אז והיום.
                                                                                                       

                                                                                                                                              
חנה אזולאי-הספרי, שחקנית, יוצרת ומחזאית, מספרת: "נולדתי וגדלתי בנגב. הכתיבה שלי תמיד מגיעה משם ואחרי שנים של יצירה בתיאטרונים ברחבי הארץ אני מרגישה שהחומרים שלי חוזרים הביתה ומקבלים תמריץ נפלא. לזה מתווספת תחושת שליחות להפריח את הנגב. עם הבית שמעניק לי אורי וידיסלבסקי, סוף סוף אפשר לא רק לדבר על הפריפריה אלא גם לעבוד בה וברמה הכי גבוהה שיש, וזה מרגש מאוד"  
גם רוני ניניו, במאי התיאטרון והקולנוע הוותיק מתרגש:  "כנראה שיש משהו בדרום המדברי שעושה לי טוב. בסתיו צילמתי שם חלק מצילומי העונה השנייה של 'כבודו'. ועכשיו תיאטרון דימונה קיבל את חנה ואותי בזרועות פתוחות. אני מרגיש שזה המקום לעשות תיאטרון מקורי פורץ דרך."
המחזה והבימוי משלבים קולנוע ותיאטרון באופן מקורי.

תקציר המחזה: דינה דהאן, רווקה בת 55, פועלת במפעל, יוצאת לפנסיה מוקדמת. בדידותה הגדולה גורמת לה להתחרט על שמסרה את התינוק שלה לאימוץ כשהייתה בת 15. היא מחליטה לחפש אותו. המאבק והחיפוש סוחפים אותה ואת אחיה, שמעון, יהודה ובנימין, אל מערבולת של רגשות ויצרים המאלצים אותם להתמודד לראשונה עם ההיסטוריה שלהם וההשלכות של הבחירות ההן.
האם הבחירות שלנו הן אכן בחירות או בעצם תוצר של הנסיבות שלתוכן נולדנו?  מהו המחיר שאנו משלמים על הסודות הקבורים בעברנו? האם ניתן בכלל לעשות תיקון ולנתב מחדש את מסלול חיינו?  
מחזה: חנה אזולאי הספרי
בימוי: רוני ניניו
שחקנים: חנה אזולאי הספרי, דני שטג, חיים זנאתי, סתיו בנית, אורלי טובלי, ויקטור סבג, ויטלי פודולסקי.
משך הצגה: שעה ועשרים דק.

צילום שעייה פירברג
מומלץ

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה