Translate

יום חמישי, 7 בנובמבר 2019

פרויקט הנגשת קולנוע ללקויי ראייה בשיתוף סינמטק תל אביב והספרייה המרכזית לעיוורים. מאת שרית יוכפז

 פרויקט הנגשת קולנוע ללקויי ראייה בשיתוף סינמטק תל אביב והספרייה המרכזית לעיוורים.
 הקרנת טרום בכורה מונגשת של הסרט "בשורות טובות" בכיכובם של נלי תגר ורועי אסף
אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה יוכלו ליהנות כצופים מן המניין מסרטים באמצעות אפליקציה חדשה המסנכרנת בין הפסקול המונגש לבין הסרט שמוקרן על המסך


"רואים את הקול"
לראשונה בישראל - פרויקט הנגשת קולנוע ללקויי ראייה בשיתוף סינמטק תל אביב והספרייה המרכזית לעיוורים

ב-12.11 תתקיים הקרנת טרום בכורה מונגשת של הסרט "בשורות טובות" בכיכובם של נלי תגר ורועי אסף
אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה יוכלו ליהנות כצופים מן המניין מסרטים באמצעות אפליקציה חדשה המסנכרנת בין הפסקול המונגש לבין הסרט שמוקרן על המסך

עד כה נאלצו אנשים עם עיוורון ולקויות ראיה ללכת להקרנות מיוחדות, מותאמות, בהן הוקרנו סרטים בליווי תיאור קולי כחלק מהסרט. על פי נתוני משרד הרווחה, ישנם כמאה ושלושים אלף לקויי ראייה וכ-24 אלף בעלי תעודת עיוור, ובגוש דן בלבד כשישים אלף, כאשר 90% רואים באופן חלקי.

לראשונה בישראל, ב-12.11 בשעה 18:00, יתקיים פיילוט לסרט מונגש, בשיתוף הספרייה המרכזית לעיוורים. במסגרת הפיילוט, יוקרן הסרט "בשורות טובות" בכיכובם של נלי תגר ורועי אסף. האירוע הינו חינם ללקויי ראיה ומשפחותיהם. ניתן להירשם במוקד שירות של הסינמטק 6876*.

ההנגשה מתבססת על אפליקציה חדשנית - 'גרטה' אשר תתאים את פסקול התיאור הקולי לסרטים ובכך תאפשר לעיוורים וללקויי ראיה לצרוך תכנים בצורה עצמאית ונגישה. התיאור הקולי, קרי ההנגשה - הינו תוספת קריינות מוקלטת המתארת את המתרחש על המסך תוך שמירה על הפסקול הסרט המקורי וללא הפרעה לדיאלוגים או למוסיקה.

דינה פלד, מנכ"לית סינמטק תל אביב: "אנו בסינמטק תל אביב רואים בהנגשת הקולנוע לכל אדם ואדם כאחד הערכים המרכזיים המובילים אותנו. אנו גאים להיות הראשונים  להעניק  חוויה קולנועית המלאה לעיוורים וללקויי הראייה בישראל, זהו צעד חשוב בדרך להנגשה מלאה.
הקרנת הפיילוט הקרובה הינה חינמית, כאשר המטרה היא ליישם פרויקט זה לאורך כל השנה, במסגרתו  יוצגו סרטים ישראלים חדשים עם אפשרות הנגשה".

עמוס באר, מנכ"ל הספריה המרכזית לעיוורים: "בשנים האחרונות פועלת הספרייה לקידום תחום הנגשת התרבות בישראל, עבורנו זהו צעד נוסף שיאפשר לעיוורים וכבדי ראיה להיות חלק מהשיח החברתי תרבותי בישראל. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם סינמטק תל אביב ומקווים שהאפליקציה תביא קהל חדש לאולמות הקולנוע".
לפרטי הפעלת האפליקציה יש להיכנס ללינק –
או לאתר הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה