Translate

יום שלישי, 26 באוקטובר 2021

התיאטרון הקאמרי גאה להציג את רפרטואר 21-22, שכולל מחזאות ישראלית חדשה לצד קלאסיקות; דנה מודן, צ'כוב וחוה יערי. מומלץ. מאת: שרית יוכפז

 




הקאמרי מציג: דנה מודן, צ'כוב וחוה יערי

 

עונת  21-22 משלבת מחזאות ישראלית חדשה לצד קלאסיקות

מיה דגן ועירית קפלן יגלמו את חוה יערי ואביבה גרנות

עמוס תמם וקרן מור ב"אדיפוס"

דנה מודן וגיתית פישר במחזות מקוריים

 

התיאטרון הקאמרי גאה להציג את רפרטואר 21-22, שכולל מחזאות ישראלית חדשה לצד קלאסיקות; דנה מודן, צ'כוב וחוה יערי.

 

הרפרטואר לעונה הבאה כולל מגוון עשיר המשלב בין קלאסי ומודרני, מקומי ובינלאומי. ההצגה הראשונה לעלות לבמה במסגרת העונה החדשה היא "כימים אחדים" המבוססת על ספרו של מאיר שלו. רמי ברוך, אולה שור-סלקטר ומיכה סלקטר בתפקידים הראשיים. במאי: חנן שניר.

 

אחריה תעלה "פיטר פן", הצגת הילדים הראשונה של הקאמרי מזה שנים ארוכות, מאז "עוץ לי גוץ לי" שהוצגה בבכורה בשנת 1965. אלון סנדלר יגלם את פיטר פן ומיה לנדסמן תהיה וונדי. שירילי דשא ורועי שגב עיבדו מחדש, והבמאי גלעד קמחי יצר גרסה פרועה, פופית וסלפסטיקית שכמותה עוד לא ראינו. בשיתוף עם תיאטרון אורנה פורת.

 

דנה מודן כותבת - לראשונה בקריירה שלה - מחזה; "בול", סיפור אהבה בין שני גברים ואשה, שחיים שלשתם יחד.

 

גיתית פישר ("זאת וזאתי", "הטבח") ושיר ראובן ("ילדות סכסכניות") כתבו את המחזמר "כאפות", על רומן בין שתי תיכוניסטיות.

 

מיה דגן ועירית קפלן יגלמו את חוה יערי ואביבה גרנות ב"חוה ואני", מחזה מאת ימי ויסלר על סיפור הרצח המסוקר של התיירת האמריקאית מלה מלבסקי בשנות ה-80. בימוי: נועה רבן.  

 

איתי טיראן, מיושבו באוסטריה, עיבד מחדש את "הדוד וניה", המחזה הקלאסי של צ'כוב. דרור קרן יגלם את וניה, ולצידו יובל סגל, רמי ברוך, מרים זוהר, כינרת לימוני ואנסטסיה פיין. במאי: כפיר אזולאי.

 

עמוס תמם, קרן מור ומרים זוהר יככבו ב"אדיפוס", שעובד כמותחן קצבי ומורט עצבים מאת רוברט אייק בבימויו של עירד רובינשטיין.

 

עוד בקטגוריית הקלאסיקות: "חפץ" של חנוך לוין בכיכובם של אודיה קורן ודביר בנדק, ו"מותו של סוכן" מאת ארתור מילר, הסאטירה על החלום האמריקאי שזכתה לאינספור עיבודים בתיאטראות ברחבי העולם. רמי ברוך יגלם את ווילי לומן. בימוי: יאיר שרמן.

 

"הקאמריl  דור חדש", קבוצת הצעירים של הקאמרי שקמה לפני כשנה ומציגה את השלאגר "רינגו", כבר עובדת על המחזה הבא: "שלום לך ארץ" שכתבה ומביימת מוריה זרחיה, על ארבעה צעירים שעוזבים את הארץ אבל לא מצליחים להתנתק ממנה.

 

בקטגוריית המחזאות העולמית: "לילה לבן" בבימויה של תמר קינן, עם רות אסרסאי וישי גולן, על הגזענות המובנית במשטרה כלפי בני העדה האתיופית. "נרות יום הולדת" בבימויה של רוני ברודצקי ובכיכובה של אולה שור-סלקטר, על מסע חייה של אשה מגיל 7 ועד 107. "מלאכים באמריקה" בבימויו של גלעד קמחי ובכיכובם של נדב נייטס ואביגיל הררי, הפנטזיה הלהט"בית הקסומה שזכתה בפוליצר ובשני פרסי טוני. 

 

מחזות מקוריים נוספים: "ניים דרופ", יצירה מקורית מאת ג'ייסון דנינו-הולט ובבימויו, בהשתתפות קרן מור, מיה לנדסמן, שון מונגוזה, אלון סנדלר ואחרים. "בואו נפתח את זה", קומדיה משפחתית מאת סתיו אידיסיס וגלעד שמואלי בבימוי עידו רוזנברג ובהשתתפות מוטי כץ, שרה פון שוורצה, אביגיל הררי וגלעד שמואלי. "פיקוח נפש", דרמה משפחתית בבימויה של הדר גלרון, על צעיר דתי שנקרע בין העולם הדתי והחלוני.

 

עיבודים נוספים מהספרות לבמה: "הטנק", מיתולוגיה ישראלית על פי ספרו עטור השבחים של אסף ענברי בבימויו של עירד רובינשטיין, עם מיכה סלקטר, נדב אסולין, ויואב לוי. "להעיר אריות", דרמת מתח חברתית ע"פ ספרה של איילת גונדר-גושן בבימויה של שירילי דשא.

 

מנכ"ל הקאמרי רן גואטה והמנהל האמנותי גלעד קמחי: "אנחנו מגישים לכם היום את ה"תפריט" שלנו לשנה הקרובה, הכולל קלאסיקות לצד מחזאות חדשה, הצגות מבוססות ספרות ישראלית וזרה, הצגות מוזיקליות, הצגות המיועדות לקהל צעיר וגם הצגת ילדים אחת, הראשונה מאז "עוץ לי גוץ לי" שעלתה בבכורה בקאמרי לפני 56 שנים.

 

השנה הקדשנו מחשבה רבה לעניין השוויון המגדרי. מספר הבמאיות, המחזאיות והיוצרות בקאמרי עלה באופן משמעותי לעומת שנים קודמות – וטוב שכך. גיוון מגדרי יבטיח תמהיל רפרטוארי עשיר ורבגוני, עם פניה לקהל רחב ככל האפשר.

 

בשנה וחצי האחרונות נוכחנו - שוב - שאין תחליף למפגש בין הקהל לבין התרחשות חיה ונושמת על הבמה. אמנות הבמה, שקיימת 2,500 שנה, התמודדה לאורך השנים עם פגעים ואסונות ותמיד שבה וזקפה ראש, וכך גם הפעם. חזרנו לבמה והקהל מצביע ברגליים ומגיע בהמוניו".


מומלץ.

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה