Translate

יום ראשון, 27 בפברואר 2022

השרה לשוויון חברתי מירב כהן העניקה לאסותא את אות הגיוון ע"ש לאוטמן לשנת 2021 מאת: שרית יוכפז

                   


השרה לשוויון חברתי מירב כהן העניקה לאסותא את אות הגיוון ע"ש לאוטמן לשנת 2021 מאת: שרית יוכפז


אסותא זכתה באות העסקת מבוגרים בני 60+ וקידום סביבת עבודה רב גילאית

אות מתקיים על ידי ארגון מעלה והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה

 

השרה לשוויון חברתי מירב כהן העניקה לאסותא מרכזים רפואיים את אות הגיוון בקטגורית העסקת מבוגרים בני 60+  . זאת, לאור ההישגים והעשייה המרשימה שלה ביצירת סביבת עבודה רב גילית -  בכל תחומי הפעילות, החל ממנהלה ולוגיסטיקה ועד מקצועות הבריאות. העובדים המבוגרים באסותא מהווים 14% מעובדי החברה,  ו- 19% מדרגי ניהול. 

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "שמירת מבוגרים בשוק התעסוקה היא אתגר לאומי אדיר. זהו יעד אסטרטגי שלנו משום שיש כאן מצב של ניצחון כפול,  מצד אחד המשק נהנה ממנוע צמיחה חדש באמצעות עובדים מקצועיים ומנוסים ומצד שני שילוב מבוגרים בשוק התעסוקה מבטיח דחיקה של יתר הבעיות שאנחנו מטפלים בהן בגיל הזקנה: עוני, בדידות, ירידה תפקודית. לכן, שמחתי להעניק היום את אות הגיוון לאסותא על פעילותם החשובה בשילוב מבוגרים בעבודה ואני מקווה שבדרכם ילכו גופים רבים נוספים"

יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר, אמר: "אסותא שואפת לייצר סביבת עבודה המאפשרת הזדמנות שווה למועמדים בכל גיל והיא עושה זאת במגוון דרכים המוטמעות בתרבות הארגונית שלנו. אני גאה בדרך שעשתה אסותא בתחום השיוויון החברתי ומבטיח לעשות ככל יכולתנו על מנת להמשיך לשאת את דגל השיוויון גם בעתיד".

מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים, גידי לשץ, אמר במעמד קבלת האות: "אסותא מאפשרת למועמדים בגיל מבוגר הזדמנות שווה, ולעובדים בארגון המתקרבים לגיל פרישה ואף לאחריו, אפשרות להמשיך לעבוד בגמישות תוך דיאלוג מכבד על המשך העסקתם".

מומו מהדב מנכ"ל מעלה: "העיסוק בגיוון בתעסוקה גבר בשנה האחרונה, על רקע השינויים בעולם העבודה, הצורך בעובדים והמחויבות הגבוהה שעסקים רבים הפגינו לרב תרבותיות על רקע המתחים השונים בחברה הישראלית. ההגשות לאות השנה שיקפו טיפול מעמיק ומקיף יותר בגיוון כוח העבודה וביצירת סביבת עבודה רב תרבותית ורב גילית. השנה בלטה במיוחד החשיבות של מקומות העבודה כמקום מפגש בטוח לכל הקהילות בחברה הישראלית".

על מנת לממש זאת, פועלת אסותא לקידום ואיתור תעסוקה בגיל השלישי, הקפדה על סביבת עבודה המאפשרת הזדמנות שווה לעובדים מבוגרים אפשרות להמשך העסקה לאחר גיל הפרישה, תוך התאמת התפקיד והיקף המשרה כמו גם גיוס גמלאים שפרשו מארגוני בריאות אחרים לתפקידים בארגון ולפרויקטים ספציפיים. לצד זאת, מבוצעות הדרכות מנהלים על אתגרי ניהול בין דורי והעלאת מודעות ליתרונות ולשילובם של עובדים מבוגרים.

יצוין כי התרבות הארגונית של אסותא מרכזים רפואיים, נתפסה כתומכת בעובד המבוגר גם במחקר בנושא התפיסה הארגונית ביחס לעבודה בגיל מאוחר שנערך באוניברסיטת חיפה בשנת 2020. (רפאל אפלר-חטאב ואדוארד דייטש, מהחוג לגרונטולוגיה בהנחייתם של פרופ' ישראל דורון ופרופ' אילן משולם).

מדברי וועדת האות: "בתחום הבריאות בו לוותק ולידע המקצועי ישנה משמעות רבה, השאיפה של אסותא לסביבת עבודה רב גילית מגוון, ראויה להערכה, וממחישה את הפוטנציאל הרחב של תעסוקת מבוגרים בארגונים".

אות הגיוון ע"ש דב לאוטמן מתקיים זו השנה השמינית, על ידי ארגון מעלה והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה והשנה נבחנו לאות 47 מועמדויות בקטגוריות השונות. הזוכים נבחרו על ידי וועדה ציבורית תוך מתן משקל להיקף ההשפעה של התוכנית, משך פעולתה, ומידת החדשנות שלה בקידום התחום בישראל. דגש מיוחד הושם על היבטים של יצירת סביבת עבודה רב תרבותית.

 

בתמונה: יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר, מנכ"ל אסותא גידי לשץ השרה מירב כהן ומומו מהדב מנכ"ל מעלה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה