Translate

יום שלישי, 8 בפברואר 2022

לקראת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל 23-24 בפברואר בחצבה, הערבה התיכונה מאת: שרית יוכפז

  




לקראת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל

23-24 בפברואר בחצבה, הערבה התיכונה

 

המלצה לסיורי טבע וחקלאות רכובים לכל המשפחה במושב עידן

 

תיירות מועצה אזורית הערבה התיכונה ממליצה על סיורי טבע וחקלאות עם ניר דורי, מדריך וחקלאי, מהמושב עידן בערבה התיכונה.

הסיור מאפשר לחוות את רוח הערבה תוך נסיעה וצעידה בשבילים שרק מקומיים מכירים, בין שדות וחממות החקלאות, להבין את האתגרים והחיבור בין הגידולים החקלאיים והמדבר ולהיחשף לסיפורים ולחיי המתיישבים בלב המדבר.

ההדרכה מתחילה מתצפית על הרי אדום בנחל ערבה ועם תיאור תופעות גיאולוגיות וגיאוגרפיות הייחודיות של הערבה והאזור בכללו.

סיפורת של המתיישבים הראשונים, הקמת הישובים בערבה משנת 1958, ניצחון החקלאות החדשנית דווקא באקלים המדברי ואיך השתנו פני הדברים בחקלאות מאז ועד היום.

מהתצפית נוסעים לראות חקלאות על דרך הטשטוש בגבול עם ירדן, שם הוקמו חממות ומבנים חקלאיים, בהם עורכים סיור, לראות וללמוד על הגידולים: פלפל, עגבנייה, תמרים, אבטיח ועוד וכן שיטות הגידול, תנאי מזג האוויר, התלבטויות של חקלאים, עלויות, השקעות, מצב השוק הכללי ומצב החקלאות הישראלית. כל זאת ועוד במטרה להמחיש למשתתפים במה כרוך העיסוק בחקלאות, כמה קשה עבודת החקלאי ומהיכן מגיע האוכל.

מגבול ירדן נוסעים לאזור "קול אמריקה" הסמוך למושב עידן, שקיבל את שמו בזמן מלחמת המפרץ ומאז רק השם נשאר. לאחר מכן נוסעים לביקור בחוות 'עפאים', משק גבינות עיזים ותרנגולות חופש, עם הסיפור המיוחד של המשפחה מקימת המשק.

 

הסיור מיועד לכל המשפחה. משך הסיור שעתיים. עלות עד 8 משתתפים: 400 שקלים. מעל 8 משתתפים: 500 שקלים. הסיור רכוב ומתאים לרכבים מכל הסוגים וכולל הליכה קצרה.

לפרטים והזמנות - ניר דורי - 052-3666590

 

התערוכה החקלאית הגדולה בישראל תתקיים יומיים- 23-24 בפברואר בתחנת המחקר "יאיר" בחצבה ותשתרע על פני 20 דונם (!) של בתי תצוגה וחממות גידול, בהן יערכו סיורים ללא תשלום. בתערוכה יציגו 200 חברות מהארץ והעולם את החידושים בתחום החקלאות, מכשור, גינון, רכבי שטח ועוד. כמו כן יתקיים שוק איכרים, מתחמי מזון ועוד - הכניסה חינם!

פרטים באתר התערוכה- https://www.aravaopenday.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה