Translate

יום ראשון, 20 במרץ 2022

פתיחת התערוכה מרכז אדמונד דה רוטשילד "נימוסים והליכות"נעילת התערוכה: 1.5.2022 מאת: שרית יוכפז

 




פתיחת התערוכה


"נימוסים והליכות"


נעילת התערוכה: 1.5.2022

אוצרת: טלי קיים
משתתפות.ים: 

קארין אלמקיס | פנינה סימקוביץ | דקל סרי | תומר פרוכטר
תאיר אלמור | דוד (דוכי) כהן | רונאל פינס | סתיו טל
 
במדינה מבוססת מהגרים, נימוסים והליכות נמצאים במסלול התנגשות מתמיד. שכן הם שפת האם הרוחשת מתחת לכל מילה נשמעת במרחב הישראלי תוסס בליל שפות שכזה. ונדמה שלמרות מרחק הזמן, והיווצרות מסורות מקומיות, עוד מהדהדים הבדלים ופערים בין שפות אלה.
משבר הקורונה הכניס חוצץ אל תוך קודקס הכללים הפרטי והציבורי. טקסי שלום פשוטים כמו לחיצת יד בעת מפגש ראשוני או חיבוק של ממש במקרה של מפגש חברי, הוכרזו כמסוכנים לציבור. בד בבד נדמה שהוסר הלוט מעל לפערים שקיימים בתוך החברה הישראלית המגוונת והתחילו להישאל שאלות ביחס לתקנונים ולציות או אי הציות להם. מי קובע את הכללים ומדוע? אילו מנהגים חייבים להמשיך ולהתקיים בצל הסכנה? מה נעשה כעת בגלוי ומה בסתר? האם חשוב שהפרט ישאר נאמן לעצמו או שטובת הכלל היא צו השעה והיא דוחה נימוסים והליכות, נוהגים והרגלים?

התערוכה 'נימוסים והליכות' תשלב בין מדיות הוידיאו, הפיסול, המיצב והסאונד. היא תשאף להביא אל השולחן את ספר החוקים שמנחה את האמניות/ים המציגות/ים עוד מבית. בין אם מדובר בבית הגידול הביולוגי-חברתי או החומרי- יצירתי שלהן/ם. השיטוט בחלל ידרוש לאמת את ערכיהן של עבודות האמנות עם ספר החוקים הפרטי של הקהל סביב סוגיות כמו גוף, אתניות ומגדר. ההצבה תשאף לערער על ערכים "נכונים" ו"שגויים" ולמתוח את גבולות המפגש בין צופה ויצירה.


נעילת התערוכה: 1.5.2022

***הכניסה בהתאם להוראות משרד הבריאות***

מרכז אדמונד דה רוטשילד
שד' רוטשילד 104, תל אביב
שעות פתיחה:
ג', ד', ה' - 20:00-16:00
ו' 14:00-10:00

 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה