Translate

יום שלישי, 22 במרץ 2022

20 חברי פרלמנט שהגיעו השבוע מכל קצוות תבל / מאת שרית יוכפז

 


מדינת ישראל קיבלה השבוע חיזוק ותמיכה בינלאומי חוצה גבולות

                     מאת: שרית יוכפז

                                             צילום-אבי חיון

20 חברי פרלמנט שהגיעו השבוע מכל קצוות תבל הגישו לממשלת ישראל באמצעות שר החוץ יאיר לפיד הצהרה לפיה יפעלו להיאבק נגד חקיקה ופעולות אנטישמיות כפי שהוגדרה על ידי הברית הבינלאומית לזיכרון השואה (IHRA) ולהמשיך לתמוך במדינת ישראל ובזכויותיה. ההצהרה נמסרה במסגרת הכנס השנתי של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (IAF) שהתקיימה השבוע בירושלים

 

20 חברי פרלמנט מרחבי הגלובוס הגיעו השבוע לישראל להשתתף בכנס הפוליטי הבינלאומי הגדול ביותר שהתקיים בישראל מאז הקורונה. הכנס השמיני של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל שהחל ביום ראשון (19.03) והסתיים היום (22.03) כלל כמה רגעי שיא, הישגים משמעותיים ומפגשים מעניינים עם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שר הדתות מתן כהנא וחברי כנסת שונים.

 

20 חברי הפרלמנט שהשתתפו בכנס הינם חלק מהשדולה הבינלאומית ומכהנים כראשי השדולות למען ישראל בפרלמנט במדינתם ומקדמים אג'נדה וחקיקה פרו-ישראלית. השדולה שמה לה למטרה להיאבק  בחקיקה אנטישמית, אנטי ציונות ובדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל ברחבי עולם.

חברי השדולה מסרו לשר החוץ לפיד רזולוציה ( נייר עמדה) עליו חתמו ובה הכריזו כי הם:

"מתחייבים לתמוך במדינת ישראל היהודית בזכותה לריבונות ולהגנה עצמית, וכן בזכותה לקבוע את ירושלים כבירתה ולממש זכויות אלו באותם תנאים כמו מדינות אחרות; להכיר בכך שהטיפוח השיטתי, ההסתה והמניפולציה של האנטישמיות על ידי ישויות המבקשות להשמיד את מדינת ישראל היהודית הופכים את האנטישמיות לאיום ביטחוני על האינטרסים הלאומיים החיוניים של ישראל. אנחנו מבקשים לדחות את כל ההצהרות המבקשות לשלול את הקשר של העם היהודי לישראל ולירושלים, וכן את מצג השווא של מדינת ישראל ככובשת, ולהדגיש את אופיו האנטישמי של השימוש הבלתי ראוי במונח אנטי-ציונות. אנו קוראים לממשלות, מוסדות ומנהיגים ברחבי העולם לאמץ כעניין של מדיניות רשמית את הגדרתה של האנטישמיות לפי מחלקת המדינה האמריקנית והברית הבין-לאומית של זיכרון השואה (IHRA), שאושרה על ידי מדינות אירופאיות רבות ובכך להכיר בכך שאנטי-ציונות היא ביטוי היכול לשמש כאמצעי אנטישמי. אנו תומכים במדינת ישראל ומכירים בזכות שניתנה לעם היהודי ובזכויותיה החוקיות לריבונות ולהגנה עצמית על כל אדמותיה ושטחה, תוך הכרה בצורך של בני כל הדתות, למען ישראל חזקה ומאוחדת, וירושלים בירתה הנצחית והמאוחדת".

 

השר יאיר לפיד שקיבל את הרזולוציה מידיהם של חברי הפרלמנט ציין כי: "ביחד עם 20 חברי פרלמנט מרחבי העולם שהגיעו על מנת להביע את תמיכתם במדינת ישראל נמשיך לפעול ולהיאבק באנטישמיות. ביחד עם החברים שלנו בעולם נמשיך לפעול ולעשות כדי שמדינת ישראל תמשיך להתקיים ולהיות גורם משמעותי בפוליטיקה העולמית".

 

חברי הפרלמנט התחילו את היום הראשון לכנס בסיור בירושלים- בכותל ובעיר דוד, לאחר מכן המשיכו לפסגות שם נפגשו עם ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ. לבסוף, בשדה התעופה הישן בעטרות, שעל פי התוכניות הממשלתיות יהפוך לשכונה היהודית הגדולה בירושלים, חתמו יחד עם ח"כ יולי אדלשטין, על עצומה בעד הבניה בכל מקום בירושלים בירת מדינת ישראל המאוחדת.

 

במהלך היום השני נאם שר הדתות מתן כהנא בפני חברי השדולה, בירך אותם על תמיכתם בישראל ובירושלים. לאחר נאומו נשאל על ידי חבר הפרלמנט הבריטי מארק  פריצ'ארד על המצב בישראל בנוגע לפליטים באוקראינה וענה כי: "ישראל עושה את מירב המאצים כדי לקבל כמה שיותר פליטים צאצאי יהודים מאוקראינה. אבל חשוב להבין שמדובר בסיטואציה ייחודית מכיוון שכוחות רוסים נמצאים בגבולותינו (בסוריה)". כהנא הסביר לחברי השדולה כי "לישראל יש חוק השבות לפיו, כל מי שהוא בן או נכד ליהודי יכול להגיע לישראל ולהתאזרח. רבים מהפליטים שייכים למעמד זה. אנחנו פותחים את הדלת לכל הפליטים צאצאי היהודים שרוצים להגיע לישראל" ואף עידכן כי "נכון לאתמול הגיעו לישראל 13,000 פליטים. בבריטניה, למשל, הגיעו רק 3,000. עם זאת, אנחנו צריכים גם לדאוג לאינטרסים שלנו, אנחנו לא יכולים להכניס 14 מיליון אוקראינים לישראל".

 

בהמשך דנו חברי הפרלמנט במצב באוקראינה וחבר הפרלמנט מפינלנד פיטר אוסטמן סיפר כי מדינתו מוכנה להגן בכל רגע באם המצב ידרדר "יש לנו מאגר עצום של כוחות צבאיים מאומנים, מהגדולים באירופה. אם פינלנד תקרא לכל החיילים שלה כולל המילואים זה יסתכם כמעט במיליון חיילים. ממשלת פינלנד נערכת  כעת לאפשרויות אבטחה, כולל חברות פוטנציאלית בנאט"ו. הפרלמנט הפיני אמור לקבל החלטה אם להגיש בקשה לכך בחודשים הקרובים. אנחנו שכנים ידידותיים, שוודיה יודעת את זה ורוסיה יודעת את זה. אנחנו לא תוקפים אף אחד, אבל יש לנו את הזכות להגן על המדינה שלנו".

 

נשיא שדולת הפרלמנטרים למען ישראל, ג'וש ריינשטיין ציין: "הכנס השנה היה הצלחה ענקית. עסקנו בהכנת היו"רים מכל רחבי תבל במלחמה נגד התגברות האנטישמיות בעולם, דיברנו על המלחמה באוקראינה, בבניה בירושלים, נפגשנו עם שרים ואישים מובילים בפוליטיקה ובמדינת ישראל. אנחנו נמשיך לתמוך במדינת ישראל ונפעל בכל האמצעים הקיימים בידינו להיאבק באנטישמיות ברחבי העולם ולפעול למען עולם טוב יותר".

 

שדולת הפרלמנטרים למען ישראל (Israel Allies Foundation) היא ארגון גג המאגד את פעילותן של 50 שדולות פרו-ישראליות הפועלות בבתי הקונגרס האמריקניים, בפרלמנט האירופי ובפרלמנטים נוספים ברחבי העולם. השדולות פועלות למטרות קידום ושיתוף תקשורת ומידע בין חברי פרלמנט ומחוקקים, במטרה להביא קול אחיד בנושאים הנוגעים לישראל בעולם הרחב. השדולה הוקמה בשנת 2007 בקונגרס האמריקאי בשם "שדולת אוהבי ישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה