Translate

יום רביעי, 17 במאי 2017

פסטיבל גשר הבינלאומי 2017 יוצא לדרך: חוגגים ברחבי יפו!!! מאת: שרית יוכפז


פסטיבל גשר הבינלאומי 2017
יוצא לדרך:
חוגגים ברחבי יפו!!!
הפקות בינלאומיות
בכורות ישראליות
 הפנינג ענק לילדים, פעילויות רחוב, כיתות אומן ומפגשים מרתקים עם יוצרים ברחבי יפו

תיאטרון גשר פותח את פסטיבל גשר הבינלאומי 2017 שיכלול הפקות בינלאומיות ממיטב הרפרטואר של התיאטראות המובילים במוסקבה לצד בכורות  ישראליות חדשות ומסקרנות ,מופעי ילדים איכותיים, כיתות אומן, מפגשים מרתקים עם אומנים, הצגות אורחות ומופעי מוזיקה מיוחדים
18 במאי-3 ביוני

פסטיבל גשר הבינלאומי 2017 חוגג את השנה עשור ומציע מגוון רחב ועשיר של אירועים, הצגות, מופעי מוזיקה והקרנות סרטים של מיטב היוצרים בזירה הבינלאומית והמקומית.
השנה יוצא הפסטיבל מגבולות התיאטרון אל המרחב היפואי תוך שיתוף פעולה עם מוסדות התרבות המובילים בעיר יפו ביניהם תיאטרון הבית בבית ניסן נתיב, אולם הקונצרטים "התיבה" - והתיאטרון הערבי –עברי.




                                                  עם יוני  וולף
התוכנית האמנותית- של הפסטיבל תוקדש כהומאג'  לעולם התיאטרון ולעמודי התווך של היצירה התיאטרונית והמחזאות העולמית – גיבורים קלאסיים באינטרפרטציה של בימאים מודרניים.
הפסטיבל ייפתח ב-18 במאי עם ההצגה "אדיפוס המלך" – ההצגה החדשה של רימאס טומינאס הפקה משותפת של תיאטרון וכטנגוב ממוסקבה והתיאטרון הלאומי של יוון באתונה, הפותחת בפני הקהל הרחב פרספקטיבה חדשה על אחת היצירות המפורסמות ביותר של סופקלס ועוסקת בכבוד האנושי.  טומינאס הוא אחד הבמאים הבודדים שעוסק ושולט ב"תיאטרון מטפיזי". בהעדר אפקטים מיוחדים אגרסיביים, טומינאס מעביר לקהל נושא שלא מקובל לדבר או לחשוב עליו.
ההצגה בשפה הרוסית ומלווה בכתוביות בעברית.




הפקה נוספת שתתקיים במסגרת הפסטיבל היא "המלט- קולאז" –המחזה השייקספירי בעיבוד מבריק במיוחד למופע יחיד מבית היוצר של רוברט לפאז'. פרויקט משותף של רוסיה וקנדה בבימויו של הבמאי הקנדי רוברט לפאז'.
המלט/קולאז' היא הצגה תלת מימדית מהפכנית בה הדמויות במחזה יוצרות קולאז' סביב דיוקנו של המלט בעזרת תפאורת החצי -קובייה שעיצב קרל פליול שנעה על מערכת צירים ומנוע מתוחכם ומאפשרת  מעברים בין חדרים, יבשה וים, ארץ ושמיים.
על הבמה נוצר מופע רב תחומי שבו התפאורה, התאורה, הסאונד, שחקן-עזר ושמונה ״מפעילי במה״ הם פרפורמרים, משתתפים פעילים בתפקידים שבעזרתם השחקן יבגני מירונוב, המוכר אצלנו בעיקר מהסרט "שמש קטלנית" יכול לממש את החזון הבימתי המרהיב של לפאז׳, אמן בעל מחשבה בימתית ענפה ומקורית. ההצגה בשפה הרוסית ומלווה בכתוביות בעברית.  



בנוסף לשתי ההפקות הבינלאומיות יציע הפסטיבל למעלה מ-15 הפקות שונות וביניהן מספר  הפקות מקור ישראליות  שיוקדשו לדמויות פולחן מתקופות שונות תחת הכותרת "גיבורי תרבות" ועולות בבכורה במהלך הפסטיבל ביניהן:

"אנדי וורהול"- בבימויו של מיכאל קרמנקו - פרויקט משותף לתיאטרון גשר ומוזיאון תל אביב לאומנות.  אירוע פרפורמטיבי בבימויו של  מיכאל קרמנקו ע"פ ראיונות עם  אנדי וורהול ופרסומים בכלי התקשורת העולמיים.
ההצגה מבוססת על ספריו של וורהול, ראיונותיו, זיכרונות מכריו. קהל הצופים יעברו בתחנות המפתח של חייו והקריירה שלו, דרך אנשים שהיוו תחנות דרך בחייו, ויקבלו תמונה, גם אם חלקית, על הפיצוץ האמנותי של שנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20, שבחלקו נגרם על ידי אנדי וורהול.

HE CAME TO BERLIN TO DIE - STAGE A - מופע רב תחומי מאת ג'ייסון דנינו הולט:
מופע המשלב מוסיקה חייה, טקסט ותנועה, לצד קטעי וידאו דקומנטרים של תושבי ברלין. מקומיים או מהגרים, אמנים או עבדים, ילדי טכנו או סתם נרקומנים. שיחה אינטימית על חייהם ומותם (פיזי, רוחני, מטאפורי וקונקרטי) בעיר ברלין.

- מי ערב מתוך הסדרה ״הקלות הבלתי נסבלת של הקוהרנטיות״ - גיבורות על גיבורים
סדרת אירועים המתרחשת באולם ״התיבה״ ביפו, במסגרת הפסטיבל, נציג ערב שכולו על טהרת הנשים ובו אמניות מציגות מחוות למלחינים, משוררים ואמני טקסט מכל הזמנים:  פוטוריזם, אבסורד, דאדאיסטים ועד יצירות אשר מקיימות דיאלוג עם העידן הדיגיטלי והאינטרנט.  נציג יצירות של בקט, אפרגהיס, זלדה ועוד.

שיחות יפו -  שיחות בשידור חי מרחבת תיאטרון גשר
שיחות על קפה עם אנשי ונשות רוח ותרבות, אמנים, פעילים וחוקרים בני יפו, על העיר הכי חשובה בגוש דן, מרכז הארץ, נמל הבית. הפרויקט מזמין את הציבור  להרהר יחד עם האורחים, באמצע הרחוב, עם מוסיקה ומיקרופון פתוח לציבור זאת יפו, מה אנחנו יודעים עליה, איך היא מרגישה ומה היא רוצה להיות.
שידור חי בעמוד הפייסבוק של תיאטרון גשר.
במסגרת הפסטיבל יתקיים גם הפנינג ילדים ענק שיכלול הצגות ילדים מקוריות, מופעי רחוב  ואירועים מיוחדים ביניהם:  ההצגות: "רוח התיאטרון" ומסעות אודיסאוס" של תיאטרון גשר, "השכונה" –תיאטרון רחוב מינאטורי ואינטראקטיבי , "הגנרלים"  (הקרב האחרון הבא!) של הליצן x, אלף לילה ולילה –גיבורי תרבות מהמזרח של תיאטרון סיפור, תיאטרון פיסי ומוסיקה המשלבת מוטיבים ערביים ומערביים.
לצד ההפקות הבינלאומיות והפקות המקור הישראליות יתקיימו גם פעילויות רחוב, כיתות אמן ומפגשים מיוחדים עם היוצרים בבתי קפה ומסעדות ברחבי העיר וכן מופעי מוסיקה
מגוונים, מסיבות רחוב והרכבים מוזיקליים מיוחדים שיתארחו בפסטיבל .

עוד במסגרת הפסטיבל יוכל הקהל ליהנות מהצגות של התיאטראות השונים ברחבי יפו: תיאטרון הבית, תיאטרון יפו ותיאטרון נא לגעת ובנוסף לצפות בהצגות  הבולטות ברפרטואר העשיר של  תיאטרון גשר ביניהם: יאקיש ופופצ'ה, במנהרה, תמונות מחיי נישואין, קיץ במרינבאד , תל חורף  ועוד.
מומלץ.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה