Translate

יום ראשון, 8 באפריל 2018

ויהי צחוק הומור יהודי מסביב לעולם. מאת: שרית יוכפז




ויהי צחוק
הומור יהודי מסביב לעולם

לראשונה בישראל, תערוכה מקיפה על הומור יהודי חובק עולם לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות כוללת קטעי סרטים, מופעי סטנדאפ מקוריים, פריטי אספנות, כרזות, צילומים ועוד.
כולם מוזמנים לצחוק.

פתיחה לקהל 29.3.2018

אציין כי ביום העצמאות חלק מיוזמה של מוזיאונים בישראל- הכניסה למוזיאון העם היהודי בבית התפוצות הינה בחינם!!

הומור תמיד היה חלק בלתי נפרד מן החיים היהודיים והזהות היהודית. הרי יהודים, כידוע, לוקחים את הבדיחות שלהם ברצינות... אז בפעם הראשונה, כולם מכונסים תחת קורת גג אחת מצחיקה: מחכמי חלם ועד ג'וחא והרשלה; מדז'יגאן ושומאכר ועד האחים מרקס, וודי אלן וג'רי סיינפלד; מלני ברוס ועד שרה סילברמן, משייקה אופיר והגשש החיוור עד אסי דיין, לובה ומירי פסקל.

 " 'מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות' הוא המוזיאון היחיד בעולם המספר את סיפור העם היהודי כולו והינו מקום של זהות יהודית חיובית, אופטימית וצופה פני עתיד - ומכאן שהוא האכסניה המתאימה ביותר לקיום תערוכה בנושא הומור יהודי. בסוף שנת 2019 נפתח את המוזיאון החדש שלנו – מעל 6,000 מ"ר בהם נחגוג את חיי העם היהודי ואת הצלחתו.", מסרה אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ונשיאת קרן נדב.

התערוכה "ויהי צחוק: הומור יהודי מסביב לעולם" מעלה על נס את הצחוק היהודי, מציגה את הדרך שעשה משורשיו העממיים ועד ימינו, ובוחנת גם את העקבות שהותיר בעברית, באנגלית, ביידיש, בלאדינו, בגרמנית, בצרפתית, ברוסית, בספרדית ועוד. בתערוכה יוצגו פריטים אישיים של גדולי הקומיקאים, הכותבים והקומדיות בקולנוע ובטלוויזיה ועבודות אמנות מקוריות.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
  מימין:אוצרת ראשית של בית התפוצות – ד"ר אורית שחם גובר,  ושרית יוכפז

בתערוכה יוקרנו סרטים, סדרות, קליפים ודמויות מפתח בעולם ההומור ותוכניות אהובות שונות כגון ארץ נהדרת,  שנות ה-80, גבעת חלפון אינה עונה ועוד, לצד תחנות אינטראקטיביות המזמינות את הקהל לגלות מה בדיוק מצחיק אותם – ולהוסיף עוד ועוד חומרים למאגר הבדיחות העצום שנאסף עבור התערוכה. כמו כן ,יוקרן סרט מקורי שצולם במיוחד לתערוכה - "הסטנדאפיסטים" - בהשתתפות :עדי אשכנזי,אורנה בנאי, אלי יצפאן, יעל לבנטל, עידן ברקאי, תום יער, נלי תגר, רמי ורד, שמואל ברו, גיל קופטש, רמי שטרן ומיטל שפירו, המספרים על חוויות ילדות מצחיקות שלהם.

 אוצרת ראשית של בית התפוצות – ד"ר אורית שחם גובר, אוצרי התערוכה – אסף גלאי ומיכל הומינר
יוצרי הסרט "הסטנדאפיסטים" – התסריטאי אמיר בן סירא והבמאית קרן חכמה
צילום: אלעד שריג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה