Translate

יום ראשון, 12 במאי 2019

מגמות וטרנדים בעיצוב לקיץ 2019 /מאת: שרית יוכפז


מגמות וטרנדים בעיצוב לקיץ 2019 
עיצוב של מיכל גינצבורג

ראשיתה של עונה היא טיימיניג מושלם לדבר על הטרנדים בעולם העיצוב ולדייק את ההגדרות. באופן כללי, מגמות העל וטרנדים נוספים, ימשיכו להעמיק נוכחות ויגדירו גם את הקיץ הקרוב.

 מדובר בשלוש מגמות על מרכזיות שמהן נגזרים גם הטרנדים השונים. המעצבת ענת אגסי מנהלת תחום אדריכלים ברשת אלוני מציגה את המגמות והטרנדים המובילים בעיצוב לקיץ 2019: 

עולם ירוק -  ככל שעובר הזמן, היחס לאיכות הסביבה מעמיק ומשלב עוד זוויות. גם מי שאינו ירוק בנשמתו מרגיש אט, אט איך הרגישות למיחזור ולשימוש בחומרים ברי קיימא הופכת גבוהה יותר ופעולות אלו הופכות להיות חלק ממערך השיקולים. כשמדובר במלתחות האופנה אנחנו רואים יותר ויותר קולקציות המתבססות על חומרים ממוחזרים, כגון פריטי לבוש מפלסטיק ממוחזר, ניילון ומחומרים נוספים. בתחום עיצוב הבית צומחת הקטגוריה האקולוגית בעיקר משום שקיימת לה דרישה מצד הצרכן. קירות שעם לדוגמא הם קירות נושמים, עשויים שאריות ובכך מייצרים סביבה ביתית בריאה יותר לשהות ובמקביל שומרים על סביבה אקולוגית כשממקסמים את נפל חומרי הגלם. לא מעט פריטי ריהוט עשויים גם הם מחומרים ממוחזרים או לחלופין, כשמדובר בעץ, ניתן היום להשיג יותר ויותר פריטים שמיוצרים על בסיס עצים הנכרתים מיערות בהם, על כל עץ שנכרת נוטעים אחד חדש במקומו. אנחנו מבקשים לחיות בעולם טוב יותר ורעיל פחות. בכל שנה עוד ועוד פלחי אוכלוסיה מצטרפים למעגל האקולוגי. 
" .
צבעוניות - מבחינה צבעונית, צבעי הפסטל עשו קאמבק משנות ה-80 ונראה שימשיכו איתנו גם לשנה הבאה. לצד הפסטל, קיימת התייחסות לצבעוניות עזה. בישראל באופן כללי, השימוש בצבעוניות עדיין בחיתוליו. מי שמשתמש בצבעוניות נחשב אוונגרדי או נועז, בעוד ששימוש בצבע, גם כשמדובר בצבעוניות עמוקה ונוכחת, לא קשור בהכרח לתעוזה. אנחנו עדיין מפחדים קצת מצבע. נדמה שאם נשחרר טיפה נתחיל להבחין בקירות צבועים בירוק, כתום או אדום, אך מראהו הכללי של החלל בו הם משולבים אינו נועז או 'משוגע' בהכרח. השילוב בין הפסטל הרך לצבעוניות עזה יותר הוא שילוב מקובל – ורוד מעושן לצד אדום יין, צהוב בננה עם כחול רויאל. כתמי הצבע הללו יכולים לבוא לידי ביטוי גם ככריות נוי הפזורות על הספה בסלון.

טקסטורות -  היחס לטקסטורות ולמפגש ביניהן גם הוא מעמיק. לצד השימוש בצבעוניות, משחקי הטקסטורות יוצרים עניין עיצובי לא פחות עמוק ומעניין. קיר אבן במראה גס פוגש ריצפה אפורה בגימור חלק. המפגש הזה אינו מסעיר לכשעצמו אך כשמביטים בחלל כמכלול, המפגש הזה תורם למראה עשיר שאינו משתלט, אלא מדגיש עומק ויוצר עניין. מראה רצפה כהה שפוגשת קיר מחופה אריחים לבנים בגימור תלת ממד, הוא מראה קונטרסטי המסמל קוטביות וחיבור בעת ובעונה אחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה