Translate

יום ראשון, 26 במאי 2019

הבית הלבן: כך בניתי בית, בארץ ישראל 2019 הוא מתקשר לטוהר, לתמימות ולרוגע, אך לרוב זוכה להתייחסות רק בחג השבועות/ מאת: שרית יוכפז



הבית הלבן: כך בניתי בית, בארץ ישראל 2019


הוא מתקשר לטוהר, לתמימות ולרוגע, אך לרוב זוכה להתייחסות רק בחג השבועות. הלבן מככב בבתים רבים. על אף החדשנות בעידן הנוכחי והבלטת שאר הצבעים, כבודו של הלבן במקומו מונח. כך שבין אם אתם רוצים שהבית שלכם ישדר מינימליזם, חמימות או דווקא קרירות, הצבע הלבן חיוני בכל סגנון עיצוב וישתלב בכל בית בהרמוניה

לבן הוא צבע נטרלי, ועם זאת דומיננטי. הוא תופס מקום נרחב בעיצוב חלל הבית ומסמל טוהר, סדר, ניקיון, חמימות ואף שלמות. הצבע לבן יוצר אשליה של מרחב ואווריריות גם בחלל הקטן ביותר. בית על טהרת על הלבן הוא אולי לא קונצנזוס ולא כולם יאהבו את התוצאה, אבל מה שבטוח הוא שאף אחד לא יישאר אדיש. מומחי "דיזיין פלוס", המתחם לעיצוב הבית הגדול בדרום, מגלים לנו את הסודות לשילוב מאוזן ונכון של הצבע הלבן.



התקופה הרומנטית:

אמנם לבן הוא לא האסוציאציה הראשונה כאשר חושבים על רומנטיקה, אך במחשבה מעמיקה - מה יותר רומנטי מחתונה, ומה יותר חתונה מלבן?
עיצוב חלל רומנטי יכול בקלות להתקשר לקיטשיות, אבל דווקא הלבן יכול לעשות חסד עם סגנון זה: שילוב של פריטי ריהוט וינטג' לבנים, לצד וילונות תחרה בצבע שמנת. כאשר מעצבים בסגנון רומנטי, לעיתים קרובות נוטים להגזים והסגנון הופך למצועצע. אך היות ומדובר בגווני לבן, שהוא כאמור צבע ניטרלי, אפשר להתפרע כיד הדמיון ולשלב מגוון של פריטי תחרה וטול כדי להעניק עניין לחדר. מומלץ לבחור בפריטים לבנים בעלי טקסטורה מעניינת, לדוגמה טפט לבן עם הדפסים גיאומטריים.

"עיצוב בגווני לבן בהירים הוא עיצוב צנוע ומינימליסטי, אך במקביל בעל נוכחות מרשימה שמשדר טוהר, הרמוניה וניקיון. משחק גוונים של לבן ושמנת מתאים לכל חדר ולכל צבע, וכך אפשר לשלב בבית צבעים נקיים ובהירים יחד עם אלמנטים ופריטים צבעוניים ומלאי חיים אשר ידגישו את הניגודיות ויחדדו את הקלאסיות שהצבע הלבן מביא עמו.
יש החוששים כי לבן יכול להיות משעמם ולהפוך חדר למדכא, לקר," מסבירה  מיכל נוף, מנהלת השיווק של 'רשפים'. "לכן, צריך לדעת מראש מה אנחנו מתכוונים לשלב בחלל. קישוט הבית באביזרים ואקססוריז לבנים יכול להכניס מצב רוח רגוע, ולייצר חלל רומנטי ורך.
למשל, שילוב ספה איכותית בצבע לבן תתמזג בכל חלל ותוכל להעניק מראה נקי ומודרני. אפשר לשלב כריות בשלל צבעים שיעניקו ניגודיות למראה הלבן".




מודרני נקי עם שדרוג טכנולוגי:

הצבע הלבן מתקשר בקלות למודרניות עקב היותו נקי וקלאסי. זהו סגנון הדורש שילוב של הצבע הלבן בתוך צבעים נוספים. עיצוב מודרני באמצעות גוונים לבנים יכול להעניק נופך נוסף של תחכום ואלגנטיות. כאשר מעצבים חלל מודרני מומלץ להשאיר את הקירות בצבע לבן קלאסי ולשלב ריהוט בגווני לבן בחלל החדר. צבע הקיר יכול להיות לבן-אפור, או לבן-כחול באופן מעודן. מומלץ לצמצם למינימום את הקישוטים ולדבוק בפריטים בעלי אפיל טכנולוגי, כמו וילונות זברה או גופי תאורה מברזל חשוף. מומלץ להעדיף פריטי ריהוט משלימים בעלי עיצוב גיאומטרי ישר, קלאסי ומרוחק. ניתן ואף מומלץ לשבץ פריטים דרמטיים בחלל הבית כדי לשבור את האחידות.

"אחרי שנים בהן העיצוב הנקי נחשב לחוד החנית העיצובית, מתפשט לו שוב הצבע הלבן בחללים השונים ומעניק להם מודרניות עיצובית. הלבן הוא אחד משלושת הצבעים הניטרליים –  שחור, לבן ואפור – אשר משתלבים ועובדים עם כל צבע אחר, ובכל סגנון של עיצוב.
ללבן מספר גוונים שונים, עשירים ויפים, המשתלבים בטבעיות עם כל צבע, מרקם וסגנון, ומאפשר שילוב של מגוון אלמנטים עיצוביים שיכולים להיות מנוגדים או משלימים",  כך מתארת מיכל נוף את הייחודיות שיש בצבע הלבן.


אורבניות לבנה:

לבן יכול להיות דומיננטי גם בסגנון אורבני. טרנד נפוץ בשנים האחרונות הוא שימוש בצבע לבן-אפור המשדר מראה קריר, נקי ומודרני. לצורך יצירת האפקט מומלץ להשתמש בחלל בחומרים עם גימור חלק וקר כגון זכוכית, מתכת, מערכת ישיבה אחידה עם קווים ישרים וריצוף שיש או עץ כהה מכוסה לכה מבריקה במיוחד. סקלת הצבעים צריכה להיות בגוונים לבנים, אפורים ושחורים, אך מומלץ להימנע מצבע לבן "מלוכלך" מדי ולוודא שגוון הצבע מעודן. פריטי הריהוט, לעומת זאת, צריכים לשמור על קו קלאסי ולהישאר על טהרת הלבן. מומלץ לשבץ בחדר פריטי אמנות בגוונים נוספים כגון תמונה או פסל, שיהוו את מוקד החדר ויחברו את החלל לעצמו.



קלאסי שזה טהור:

בניגוד לסברה הרווחת, ניתן לעצב בית חמים ונעים על טהרת הגוונים הלבנים. הצבע הלבן יגרום לבית להראות מרווח יותר ומואר יותר. "הצבע הלבן הוא צבע רפלקטיבי (מחזיר אור), ובאמצעותו ניתן לנצל את התאורה הטבעית והמלאכותית כדי ליצור בחלל תחושה מרווחת ומראה פתוח. העיצוב מתאים לכל חדרי הבית מחדר הרחצה ועד המטבח ויוצר מראה נקי ומודרני," מסבירה נוף. על מנת להשיג את האפקט, מומלץ לשלב מספר גווני שמנת וגווני לבן. כאשר מעצבים חלל ורוצים להעניק לו חמימות, אין צורך בשילוב מוגזם של צבעים. להפך, החלל יראה שליו ורגוע יותר אם נשמור על איפוק. שילוב של קירות לבנים ופריטי ריהוט עם מסגרות עץ יכולים ליצור חדר שלא תרצו לעזוב. רצוי לשלב פריטים משלימים כמו וילונות ושטיחים שיעניקו לחדר חמימות. לחילופין, את הקירות יכולים לעטר טפטים בגווני שמנת, בעוד שהריהוט והאבזור המשלים יישאר על טהרת הלבן.
לא משנה איך תבחרו לעצב. העיקר שכאשר תפתחו את דלת הכניסה, תרגישו שהגעתם הביתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה