Translate

יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית בית מזיא (רחוב מסילת שירים 18) ירושלים/ מאת שרית יוכפז


תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏על הבמה‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏
                                                         צילום שרית יוכפז
פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית
3-10.12.2019, ה'-יב כסלו תש"פ
מנהלת אמנותית אסנת גיספאן
בית מזיא (רחוב מסילת שירים 18) ירושלים


לקראת הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית בהפקת קבוצת התיאטרון הירושלמי שיפתח ב-3.12 בירושלים הגענו לבית מזיא לקבל טעימה מהחזרות למופע הפתיחה  "רגע, רגע" – מופע מוזיקלי תיאטרלי, יצירתו של הבמאי שחף ברגר, בבכורה עולמית המספר את סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך  שיריו של סשה ארגוב.
נפגשנו עם הבמאי שחף ברגר והשחקנים, וקיבלנו סקירה מפי אסנת גיספאן, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, שסיפרה כי הפסטיבל חגג שלוש שנים מוצלחות במיוחד, דרך מפגש בין יוצרים מתחומי התיאטרון, הקולנוע, המוזיקה, המחול והספרות, ובין קהל שזוכה להזדמנות מרחיבת לב, להיחשף, לחשוב שוב ולחוות. גם השנה מביא הפסטיבל את מיטב האמנים, ההצגות והמופעים לקהל הרחב.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‎Sarit Yochpaz‎‏ ו‏‎Galit Dor‎‏‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏
מימין -אוסנת גיספאן עם שרית יוכפז 

"לפני למעלה מארבע שנים התחלנו לגלגל את הרעיון של פסטיבל שיביא לקדמת הבמה את הדיאלוג בין דתיים לחילוניים ויקדם את השיח באמצעות תרבות ואמנות לעיתים קלאסית ולעיתים חוצפנית ונועזת. היה חשוב לנו להשמיע סיפורים, תרבויות וקולות אחרים הקשורים לנושא. גם השנה יצרנו תכנית מסעירה וחוויה אמנותית משמעותית שתמשך שמונה ימים. כל מופע בפסטיבל מספר סיפור אחר ומציג שאלות המעסיקות אותנו כחברה יהודית-ישראלית. בארצות הגולה היה מעניין אם אנחנו יהודים או לא, בארץ אנחנו עושים בידולים: חילוניים, דתיים, דתי לייט, חרדלים. בפסטיבל כל אמן בא לספר את הסיפור שלו. הפסטיבל מיועד למגוון קבוצות ומגזרים ואני בטוחה כי כל אחד ימצא בפסטיבל מופע המדבר בקולו".
בנוסף למדנו להכיר את קבוצת התיאטרון הירושלמי העוסקת ביצירה כבר למעלה משלושה עשורים, תוך הקשבה ובחינת המקורות היהודיים כמקורות השראה. בתחילת הדרך, סיפרה אסנת גיספאן, הייתה הקבוצה חלוצה בתחומה. כיום, אמנים רבים יוצרים בהשפעת ובהשראת מקורות מהתרבות היהודית, הקדומה והעכשווית. וכי הרעיון להפגיש תחת קורת התיאטרון הירושלמי את כל היוצרים האלה, בא מתוך רצון לבחון את שיתופי הפעולה, את התנועה בין מופע אחד לשני, את שימת הדגש על ההיכרות עם האחר ללא פחד ממנו, ללא הדרתו.

על הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית: בפסטיבל השנה יקחו חלק למעלה ממאה אמנים בויוזמת קבוצת התיאטרון הירושלמי. בפסטיבל, שיתקיים זו השנה הרביעית, 8 ימים של חגיגה תרבותית-אמנותית במהלכם יוזמן הקהל הרחב לשלל מופעי אמן, הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות, הופעות בכורה, הצגות, פרפורמנס, מופעים בינלאומיים ועוד ועוד.
החל מה-3 ועד ה-10 בדצמבר מתוכננת למבקרי ואורחי הפסטיבל חווייה תרבותית ייחודית בתכנים המשלבים את תחומי אמנויות הבמה השונים: מוזיקה, מחול, תיאטרון, פרפורמנס, וידיאו ארט, מפגשים מרתקים ועוד. 
בין הבולטים במופעי הפסטיבל השנה:  
את הפסטיבל יפתח כאמור המופע רגע רגע עם שיריו של סשה ארגוב.
                                     הזמר דני בסן- צילום אילן בשור

האמן והזמר דני בסן במופע מיוחד לפסטיבל – מופע רוקנרול חדש עם השירים המוכרים והטובים מתקופת להקת תיסלם: הילד שבי, לראות אותה היום, דרכינו, יש לך אותי, ככלות הקול והתמונה, אין עוד יום, רוח מן הים, רואים רחוק רואים שקוף, קח לך אישה, כשאת בוכה את לא יפה, רוקנרול, חצבים פורחים - לכל שיר יש סיבה. במופע  ישולבו הסיפורים מאחורי השירים.
מברזיל תתארח בפסטיבל ההצגה 'אהבה קשה' , הפקה של תיאטרון Morentr Forte . עפ"י מחזה של מוטי לרנר - סיפור אנושי הבוחן את השסע בין חילוניים לחרדים דרך סיפור אהבה - חנה וצבי גדלו בקהילה החרדית בשכונת מאה שערים בירושלים והתחתנו בשידוך כשהגיעו לפרקם. הנישואין הסתיימו כאשר החליט צבי לנטוש את העולם הדתי ולבנות לעצמו חיים חדשים בתל אביב החילונית. אחרי 20 שנה של גירושים טראומטיים, נפגשים שוב חנה וצבי למפגש מחודש שכפה עליהם הגורל ונאלצים שוב להתעמת עם האהבה, התשוקה והאמונה שלא פגה.
לאחר ההצגה מוזמנים הצופים לפאנל בנושא בהשתתפות היוצרים והשחקנים..

אורחים נוספים בפסטיבל, מפראג שבצ'כיה בבכורה ישראלית להצגה "מאדאם רובינשטיין" קומדיה נוצצת על השמות והפרצופים שמאחורי עולם הזוהר ואימפריות הקוסמטיקה של שתי הנשים המצליחות אך יריבות הלנה רובינשטיין ואליזבת ארדן. הפקה של STUDIO DVA DIVADLO PRODUCE

ערב חד פעמי מיוחד לפסטיבל - "משיח באור אחר" –במהלכו מוזמן הקהל לחוות מוזיקה קלאסית במיטבה עם טוויסט. קרה לכם פעם שעמדתם בקונצרט של מוסיקה קלאסית וכמו במופע רוק רציתם לרקוד? להריע? להשתתף ולהגיב? הזדמנות נדירה להיות חלק בלתי נפרד מהקונצרט.

בכורה ישראלית לפרפורמנס 'אחרי הפיצוץ' - מחקר אקספרימנטלי, בשיתוף הקהל, המתבונן על התפוררות הדימוי האינדיבידואלי במאה ה-21 ובוחן האם האמנות יכולה להיות מדורת השבט העכשווית. הקהל מוזמן להגיע בבגדים נוחים, לחדד את כל החושים ולהתכונן לפולחן שהוא חווייה של פעם בחיים.

לאחר שצברה מעריצים בכל המזרח התיכון, תגיע המוסיקאית והזמרת מגי היקרי למופע עכשווי מיוחד - קולאז' מוזיקלי ו-ויזואלי של סוו'אג מזרחי מערבי. מידל איסט מתובל בעראב ביט.
במסגרת המופעים לכל המשפחה – לאחר סיבוב הופעות מוצלח בחו"ל יעלו חברי תיאטרון מחול של להקת נדין בומר סאטירה מופלאה על משחק כדורגל וסיטואציות מהמגרש.    
והמופע נר קטן, מופע חדש של פרופ' זאב קיציס והלובלין בלוז במוזיקה וסיפורי חסידים
עוד בפסטיבל: הדר גלרון בבכורה ירושלמית להצגה שגרפה שבחים רבים - "שריקה", מופע הומוריסטי מיוחד - שיח חירשים בביצוע קומיקאים חירשים, קבלת שבת עם ההרכב 'יוסף ואחד',  'חלילה' הצגה חדשה של קבוצת התיאו-טרון מטעם תיאטרון החאן, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת יארחו את המוזיקאי הידוע דניאל זמיר לערב המשלב צ'לו ותופים, מוסיקה קלאסית, ג'אז ורוקנרול ועוד ועוד

   מגי היקרי -צילום פאני פרץ 
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:

02-6244584-6

save the date
מומלץ. ראיתי מופע בכורה-
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏אנשים על הבמה‏‏‏
צילום- שרית יוכפז.

 ."רגע, רגע" – מופע מוזיקלי תיאטרלי בבכורה עולמית המספר את סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך  שיריו של סשה ארגוב -

ממליצה בחום להגיע  לפסטיבל  מובטחת לכם הנאה .


מאת- שרית יוכפז


2 תגובות:

  1. פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית בית מזיא (רחוב מסילת שירים 18) ירושלים/ מאת שרית יוכפז.
    Good news: מגזין תרבות תיירות עיצוב ויופי מאת שרית יוכפז

    השבמחק
  2. מי שקורא עדות זו היום צריך לחגוג איתי ובני משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור חלק מהאנשים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי. שמי בנימין נתניהו, ואני מישראל. אני נשואה באושר עם שני ילדים ואישה יפה. משהו נורא קרה למשפחתי, איבדתי את מקום עבודתי ואשתי עזבה את הבית שלי מכיוון שלא יכולתי לטפל בעצמי ובמשפחה. אותה וילדיי באותה תקופה מסוימת. הצלחתי תשע שנים, אף אשה לא תתמוך בי כדי לטפל בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת מבחן לאשתי אבל היא מונעת ממני לדבר איתה. אני מנסה לדבר עם חברתה ומשפחתה אבל אני עדיין יודע שמישהו יכול לעזור לי ושלחתי את הבקשה אחר כך לכל כך הרבה חברות, אבל עדיין אל תתקשר אליי, עד שיגיע יום נאמן שלעולם לא אשכח בחיי. . כשפגשתי חבר ותיק שלי אליו הסברתי את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על אדם נהדר שעזר לו להשיג עבודה טובה בחברת קוקה קולה והוא אמר לי שזה קסם גלגולי, אבל אני אדם שמעולם לא מאמין בכישוף אבל החלטתי לנסות ודרוזאגייד הורה לי והראה לי מה לעשות בשלושת הימים של ארוחת הצהריים הכישוף. אני ממלא אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. דרוסאגייד דאג שהכל יתנהל כשורה ואשתי תראה אותי שוב אחרי העבודה הנפלאה דרוסאגידה. אשתי מתקשרת אלי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא ממש מתגעגעת אלי והילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשרה חברה ששלחתי את מכתב התודה שלי, עכשיו אני מנהל החברה למופת כאן בארצות הברית. אני ממליץ שאם יש לך בעיות שלח הודעה לדוא"ל זה: doctorosagiede75@gmail.com או whatsapp בטלפון +2349014523836 או viber בטלפון +2349014523836 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קחו דברים כמובן מאליו וזה ייקח מכם. אני מאחל לך את הטוב ביותר.

    השבמחק