Translate

יום שלישי, 27 ביולי 2021

22-26/8, ברחבי העיר ערד פסטיבל ערד, המותג הוותיק בארץ של הזמר העברי, ממשיך את המסורת באוגוסט הקרוב. מאת: שרית יוכפז

 

צילום  באדיבות כפר הנוקדים

פסטיבל ערד, המותג הוותיק בארץ של הזמר העברי, ממשיך את המסורת באוגוסט הקרוב

 

פסטיבל ערד המסורתי, פסטיבל הזמר העברי היחיד בישראל, ייצא לדרך בפעם ה- 38 בסוף חודש אוגוסט עם מגוון מופעי מוזיקה ברחבי העיר ותחת כיפת השמיים. מאת: שרית יוכפז

ימים ראשון עד חמישי 22-26/8, ברחבי העיר ערד

בין האירועים: אברהם טל * ברי סחרוף * מירי מסיקה*  אמיר דדון * שמעון בוסקילה * דני בסן * אביהו מדינה* מופעי מקור, מחווה לעפרה חזה, רצועת ילדים

 

פסטיבל ערד שיתקיים זו השנה ה- 38 (!) , יארח שורת אמנים מובילים, ביניהם ותיקי המוזיקה הישראלית לצד מוזיקאים שנמצאים בלב המיינסטרים. יחד עם אלו, מתוכננות לעלות הפקות מקור מקומיות ומופעי מחווה לסמלי התרבות שעיצבו את המוזיקה הישראלית, זו עומדת להיות רשימת מופעים מרתקת במיוחד.

מידי שנה בסוף הקיץ, ערד עושה כבוד לזמר העברי בזכות הפסטיבל המזוהה ביותר עם השירה העברית מזה ארבעה עשורים, עם זמרים וותיקים לצד זמרים חדשים, מופעי מחווה לגדולי הזמר העברי ועוד. פסטיבל ערד שומר על צביונו המקורי ומציע חמישה ימים של מופעי שירה עברית, של פעם, של הווה , של מחוות ושל מקור.

 המופעים יתפרסו על פני מספר מוקדים ברחבי העיר, תחת כיפת השמיים ובחללים סגורים וממוזגים. רוב המופעים הינם ללא תשלום, וחלקם בתשלום סמלי שמתאים לכל כיס (בין 50 ל- 70 שקלים בלבד למופע).

בין האומנים שייקחו חלק בפסטיבל השנה: אברהם טל עם להיטי הענק שלו, ברי סחרוף עם רפרטואר שירים אדיר, שמעון בוסקילה, מירי מסיקה שתארח במיוחד לפסטיבל את ריקי גל, אמיר דדון, אביהו מדינה שיארח לכבוד הפסטיבל את אביבה אבידן ועוד מגוון מופעים.

כמידי שנה, הפקת הפסטיבל מעלה הפקות מקור ומופעי מחווה. השנה מופע המחווה המרכזי יוקדש לזמרת האהובה, עופרה חזה ז"ל,  לציון 20 שנים למותה ויכלול את שיריה האהובים מכל הזמנים. לצד המופע יעלו הפקות מקור נוספות בהן מופע מחווה לשירי יהודית רביץ, מופע נשים שרות  בהגשת מירי אלוני ענת סגל ואילנה כץ ומקהלת ערד, הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל "הגרשונים" יחד עם לירון לב, שרים על ערד והמדבר, מרתון ענק של ריקודי עם ועוד.

 

כמו בכל בשנה לצד המופעים המרכזיים בערב, הפקת הפסטיבל מציגה גם רצועת ילדים עם מופעים מוזיקליים שמחברים את הילדים לקלאסיקות הישראליות ולשירי הילדים מכל הזמנים. בין המופעים: "הופה היי", חברי הופה היי בהם אבי דור ואהרון פררה במופע לכל המשפחה עם שירי יגאל בשן, אוהד חיטמן במופע שירים לילדים ולכל המשפחה, הפקת מקור ייחודית לפסטיבל "מתנות קטנות-שירים שאוהבים", מופע תיארטלי קצבי לילדים והורים ועוד. 

 

תיירות בעיר

הנהלת הפסטיבל מזמינה את המבקרים ליהנות גם מבילוי בעיר עם תיירות מפתיעה. ערד מציעה מגוון אתרי לינה במחירים הוגנים החל ממלונות בוטיק, צימרים, חדרי אירוח ועד חאנים ולינה מדברית אותנטית. בעיר סצנה קולינרית איכותית הכוללת יקבי בוטיק, מבשלות בירה, קהילת מארחים ביתיים לאומנות ובישול, מסעדות מובילות ועוד. באי הפסטיבל מוזמנים ליהנות מהאטרקציות התיירותיות בעיר ובסביבתה: מסלולי טיול מסומנים, נקודות תצפית מהיפות בארץ, סיורים בעקבות עמוס עוז, טיולי ג'יפים, ביקור במצדה, תל-ערד וים המלח.

 

ניסן בן חמו, ראש העיר ערד: "תושבי ערד והאזור מוזמנים ליהנות אתנו בקיץ בלתי נשכח. הצלחנו לייצר תמהיל ייחודי לפסטיבל ערד עם זמרים מובילים לצד רצועות ילדים, מופעי מחווה לזמר העברי וכל זה במחירים נגישים ושווים לכל כיס. וכל זה במקביל לאפשרויות הבילוי הרבות, בעיר שהתיירות בה לא מפסיקה להפתיע.

מרינה גלייזר, המנהלת האומנותית ומפיקת הפסטיבל: השנה האחרונה אילצה את כולם להוריד הילוך להסתכל פנימה ולחשב מסלול מחדש. גם אנחנו, ועדת ההיגוי של הפסטיבל  עשינו זאת ועכשיו אני שמחה להציג לכם את התוצאה- פסטיבל מגוון המשלב ישן וחדש, רוק וזמר עברי, אמנים מקומיים ואמנים מובילים במוזיקה העכשווית. 

אני גאה שכל הפקות המקור של הפסטיבל מבוססות על יוצרים מקומיים אשר מביאים לבמה את הערך המוסף של ערד- קהילה מגובשת, יוצרת ומפרגנת. 

 

למידע נוסף: מחלקת אירועים 08-9951776

כרטיסים באתר המתנ"ס: https://www.matnas-arad.org/page.php?type=events&gr=821&m=213&ht=#navbar

 

דף הפייסבוק של הפסטיבל: 

https://www.facebook.com/festival.arad/

 

לינה, טיולים ואטרקציות בערד:

תיירות ערד - מה כדאי לעשות בדרום




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה