Translate

יום שלישי, 27 ביולי 2021

"חזרה למקור: פגישה עם ציפורים עתיקות" תערוכה חדשה במוזיאון ארצות המקרא ירושלים/ מאת: שרית יוכפז

 

                                    צילום משה קן


"חזרה למקור: פגישה עם ציפורים עתיקות"

תערוכה חדשה במוזיאון ארצות המקרא ירושלים

פתיחה: 29 יולי 2021

נעילה: מאי 2022

אוצרים: ד"ר יגאל בלוך ואורי מאירי

שעות פתיחה:  החל מ 29.7.21 | ימים א'-ג', ה': 10:00-17:00, ד' 10:00-21:00, שבת: 10:00-14:00

מוזיאון ארצות המקרא, סטפן וייז 21 ירושלים. חניה חינם

מידע והרשמה לפעילויות באתר המוזיאון: www.blmj.org  מחיר כניסה למוזיאון 44-22 ש"ח

 

משחר ימי האנושות הוקסמו בני האדם מיכולתן של הציפורים לעוף ושאפו להמריא אל השמיים בעקבותיהן.

"חזרה למקור: פגישה עם ציפורים עתיקות" היא תערוכה חדשה הבוחנת את עולם הציפורים כפי שנתפס בתרבויות עתיקות כביטוי להיבטים השונים של החוויה האנושית - שליטה, אהבה, רוע, סדר אל מול כאוס, מוות ותחיה.

התערוכה מציגה ציפורים ממגוון תקופות קדומות ובודקת גם את מקומן ותפקידן בחיי בני האדם.

 

לדברי יונית קולב, מנכ"לית מוזיאון ארצות המקרא: התערוכה "חזרה למקור: פגישה עם ציפורים עתיקות" עוסקת בציפורים, לא רק כחלק מעולם החי אלא כצוהר לנפש האדם. אחת התכונות המשמעותיות ביותר של הציפור בתפיסה האנושית היא היכולת לעוף לגובה, לגמוא מרחקים ולנוע בין המחוזות השונים של הקיום. מאז ומעולם ציפורים משכו את בני האדם בזכות היכולות שלהן, המגוון והחופש שהן מסמלות"

בתערוכה נעוף לשמים ונפגוש את הדורסים המלכותיים, נצלול למים עם בעלי כנף קדמונים, נטייל על האדמה עם העופות המשונים שאינם עפים, ונרחיק עד לעולמות אחרים ונפגוש יצורי כנף אפלוליים ומסקרנים. בהשראת מעברים אלה התערוכה מחולקת לכמה תחומים:
השמיים שמוקדשים לציפורים השולטות; המים שמוקדשים לנושא הבריאה ולציפורים החכמות; האדמה שמוקדשת לתפקיד הציפורים בחיי בני האדם; העולם שמעֵברשם נפגוש יצורי כנף הקשורים למוות ולתחיה; לבסוף נמריא שוב אל השחקים עם בעלת הכנף שנודעו לה משמעויות מגוונות בעולם העתיק ובימינו – היונה.

 

בין המוצגים בתערוכה: ביצי יען בנות למעלה מ 3,500 שנה, מומיה של עוף דורס בת 2000 שנה שתוצג לראשונה בפני קהל, סמלי אלים ומלכים בדמות ציפורים, כלי חרס יוונים המעוטרים בדמויות של בעלי כנף, ציורי קיר רומיים מרהיבים ופסיפסים מארץ ישראל וסביבתה מהתקופה הביזנטית.

 

התערוכה "חזרה למקור: פגישה עם ציפורים עתיקות" שנפתחת הקיץ, תסקרן ותפרוש את הכנפיים של בני כל הגילים. פעילויות הקיץ לכל המשפחה יעיפו אתכם אחורה בזמן עם מוצגים ייחודיים וקדימה עם חוויות שמפעילות את כל החושים. חדרי התצוגה במוזיאון והחצר המקסימה והנעימה יארחו אתכם למגוון פעילויות ואירועים, ביום ובלילה.

בחצר הפעילה בשיתוף קק"ל יחכו לכם קן אקטיבי ענק, קיר צפייה והאכלת ציפורים ופינות אתגר ויצירה.

אתם מוזמנים להפנינג ציפורי לילה, סנדאות אומן, תחנות חווייתיות של משחקים ואתגרים ציפוריים, מעקב אחרי ציפורים וקינון קהילתי, סיפורי ציפורים מהתקופה הקדומה ועד ימינו, סיורים מודרכים, הרצאות וציוצים...

 

סיורים מצייצים – סיורים מודרכים בגלריות הקבע ובתערוכה החדשה יתקיימו בימים ראשון-חמישי בחודש אוגוסט בשעה 11:00, בשבת בשעה 11:30. בימי רביעי סיור נוסף בשעה 18:00. ללא תשלום נוסף לכניסה למוזיאון. לגילאי 18 ומעלה.

שיח גלריה עם האוצרים אורי מאירי וד"ר יגאל בלוך יתקיים ביום רביעי 4.8 בשעה 18:00 וביום רביעי 25.8 בשעה 18:00. כלול במחיר הכניסה למוזיאון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה